PAKKEGLEDE


Jeg ble smånervøs i slutten av forrige uke da jeg oppdaget at jeg hvert øyeblikk var tom for mocca-protein.
Som dere vet er jeg avhengig av proteinkaffen.
Jeg har gjennom årene prøvd mange forskjellige proteinpulver, men i kaffen er det MyoProtein med mocca-smak som er en soleklar vinner. Den klumper seg ikke og smaker er fantastisk.
Jeg fant et gammelt bilde fra 2009 av meg selv om mocca-protein.
I over fem år har jeg brukt dette pulveret :grin: Det sier jo sitt.
Selv om proteinpulveret har hold seg, ser jeg at kroppen har forandret seg en del.
Uansett, jeg var rask med å bestille meg en ny ladning og i dag fikk jeg hentet den på posten.


Pakken fra MyRevolution inneholdt:
3 kilos MyoProtein med mocca-smak
I kaffen, i havregrøten, i baks, som shake alene, ja, det kan brukes til stort sett alt.
2 bokser med BCAA pulver
Jeg tar alltid BCAA før og etter trening. Jeg tar det også på morgenen om jeg trener før frokost.
Stevia dråper med sjokoladesmak
Et par dråper av denne gjør kaffen ekstra god.
Sukrin søtningsmiddel
Dere kjenner vel alle sukrin. Et must på kjøkkenet.
Sjokoladepålegg med hasselnøtter søtet med tagatose
Sist jeg bestilte dette forsvant det på en- to- tre. Smaker nesten som nutella, bare sukkerfri.


Mildred og Spera er like glade i pakker som meg.
De hoppet faktisk opp i pappesken før jeg fikk ryddet ut av den. 
Hver eneste produkt må inspiserte.
Alt må godkjennes av pusene før matmor får ta dem i bruk.


Før trening ble det en deilig dessertskål.
Det var ikke så lenge siden jeg hadde spist, men jeg kjente at jeg trengte litt ekstra påfyll før økten.
Å føle seg sulten på trening, er ikke noe behagelig. Da blir jeg gående å tenke på mat isteden for hva jeg skal gjøre.


Frossen blåbær og banan i biter (jeg synes bananen smaker mye bedre frossen), toppet med kesam, hakket mørk sjokolade søtet med sukrin, moste bringebær, peanøtter og sjokoladepålegg med tagatose.
Jeg hadde sjokoladepålegget noen sekunder i mikroen. Da ble det flytende og varmt.
Deilig.


Det ble en god rygg og bryst økt i dag.
– Chins
3 sett * 7 -12
– Enarms roing
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 7 -8 repetisjoner
– Flyes i kabel
3 sett * 8 -12 repetisjoner
– Lats pulldown
3 sett * 12 repetisjoner
supersett med
– Face pull
3 sett * 12 -15 repetisjoner


Biff med rødkålstuing, ruccola, mais, halvveis hjemmelaget tortilla chips og dressing.
Biffen er storfe mørbrad til halv pris grunnet kort holdbarhet – I like, som jeg krydret med salt og pepper og stekte et minutts tid på høy varme i en panne. Jeg bruker litt meierismør i pannen når jeg steker godt kjøtt, da blir stekeskorpen veldig god.
Rødkålstuingen er det PØ som har stått for, så den skal jeg ikke skryte av. Jeg kan derimot skryte av at den er utrolig god.
Skjær rødkål i tynne strimler og ha det i en kjele med rødvinseddik, litt balsamicodressing, salt og hakket hvitløk. La det varmes opp og tilsett noen tørkede fikener i biter og en liten dæsj sukrin. Jo lenger det koker, jo bedre setter smaken seg. 20 minutters tid holder.


Halvveis hjemmelaget tortilla chips laget jeg av å skjære speltlomper i biter og legg på en ovnsrist.
Ha over ønsket krydder. Jeg brukte tacokrydder.
Stek på 225 grader i et par minutter. Da blir de sprø og gode.
Dressingen laget jeg av kesam som jeg blandet med finhakket hvitløk og chili, en dæsj tomatpure og en klype oregano.

Ha en riktig god tirsdag videre :grin:
Kristine

16 kommentarer
    1. Ellen:
      MyProtein er et helt rent proteinpulver, som nesten ikke innholder fett eller karbohydrater. Så det kan du bruke 🙂
      Du vil elske proteinkaffen. Det er mange som har blitt hektet på den, utrolig god 🙂

      Proteiner øker ikke vekten, den øker om du inntar mer kalorier enn du forbruker. Proteiner er det næringemnet som metter mest, så mye proteiner gjør deg mett 🙂

    2. Erica:
      Igen spørsmål er teite! 🙂
      Det er vel egentlig opp til hver enkelt. Jeg personlig tar da en annen øvelse i mellomtiden. Men jeg har også sett at andre står og venter. Gjør det som passer for deg.

      Om du føler for å øke vektene, start med litt og litt. Feks 1,25 kilos vekter eller 2,5 kilos vekter.
      Prøv, du klarer mer enn du tror 🙂

    3. Karina Dale:
      Vel, når man har lyst på chips så må en ta fantasien i bruk, og da kommer de merkeligste ideer 😉

    4. Jeg skal snart bestille MyoProtein med mocca smak, og nå fikk jeg veldig lyst å prøve sjokoladepålegget også! 😀

    5. Hey!
      Jeg har noen spørsmål som kanskje er litt teite, men det får være det samme. Har nettop begynt å trene litt med frivekter og er derfor noen ting jeg er litt usikker på.
      1. Hvis man foreksempel har tenkt til å trene markløft og det er opptatt, er det da normalt å stå og vente, eller kanskje spørre om personen snart er ferdig?
      Jeg har bare gjort noe annet når jeg har sett at det har vært opptatt, men det har ofte ført til at når personen er ferdig har noen andre begynt før jeg har fått sjangsen, og derfor har jeg endt opp med å aldri få trent det jeg skulle.
      2. Jeg har som sagt nettop startet, og har derfor ikke økt vekten enda. Nå føler jeg at jeg på blant annet knebøy og benkpress kan klare mer vekt, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan øke med. Vil ikke øke alt for mye og ende opp med å miste stangen eller falle bakover, haha.
      Så hvor mye tror du det er best å øke med når jeg føler jeg kan klare litt mer?
      🙂

    6. Hei!
      Jeg er litt nysgjerrig på det mocca proteinet du bruker. Er dette noe man kan bruke når man spiser lavkarbo? Målet mitt er å gå ned i vekt,kosthold kombinert med trening.
      Jeg har allerede gått ned endel, men jeg ønsker å ha litt variasjon i hverdagen med mat. Tenkte at det hadde vært fint å kunne bruke det i bakst også prøve det i kaffen slik du gjør, det høres så fristende ut;)
      Jeg har hørt at protein kan være med på å øke vekten, og at det kun skal brukes hvis man trener hardt?

    7. Jeg elsker mocca proteinet til MyRevolution! Ingen dag uten 🙂 Lurte på om du har prøvd Whey Protein MOCCA-Sjokolade fra proteinfabrikken? Vurderer det neste gang da dette er noe billigere.. Snart tom her også…
      Ha en fin kveld 🙂

    8. De speltlumpene skal definetivt prøves ut på spisedagen til lørdag 😀 NOM NOM.
      Og det finnes jo ikke bedre lykke enn slike pakker 😉 Julaften i hverdagen er det beste som finnes 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg