www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

PIZZA & PANNEKAKER

  • 01.03.2013, 19:25


En pakke fra iHerb gjorde at denne helgen fikk en fantastisk start :grin:
Jeg blir alltid i godt humr av en slik pakke.


- Mandelsmr
Helt naturlig mandelsmr som kun inneholder mandler. En sunn og veldig smakfull fettkilde.
- Kokosolje
Denne kokosoljen er en gjenganger. Den smaker ikke kokos og kan brukes i alt fra baking til dressinger.
- CarbRite protein bar
Denne baren i smaken sjokolade brownie inneholder ikke sukker og har et hyt proteininnhold.

Det er to ting du mtenke p nr du bestiller fra iHerb:
- Hold varene til en vekt p under 1814 gram, da slipper du kostbar porto.
- Hold summen p varene under 200 kroner, da slipper du hye tollavgifter
Husk ogs at du fr 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.


Dagens middag ble rask og enkel.
Jeg hadde egentlig tenkt til lage pizza fra bunnen av med grov og spr bunn, og en fyldig tomatsaus.
Da jeg kom hjem fra trening var jeg s sulten at det ble en enklere versjon.
Speltlompe pizza.


Jeg smurte speltlompene med tomatpure og sukkerfri ketchup.
Deretter hadde jeg p sopp, mais, ringer av rdlk, oregano- og hvitlkskrydder, biffbiter og godt med ost.
Inn i ovnen p 225 grader i 5 -10 minutter, s er den klar.


I gr tok jeg meg en liten lpetur.
Jeg mtte teste lpe med den nye 2xu kompresjonstightsen.
Det ble 30 minutter p hastighet 11 km/t etterfulgt av noen f styrkevelser p rygg.
Nedtrekk, omvendt flyes og sittende roing.
Under lpeturen flte jeg meg mer varm i bena enn normalt og jeg merket ikke smerter fra benhinnebetennelsen eller kneproblemene. Om det kom av kompresjonstightsen eller at det er lenge siden jeg har lpt, vet jeg sannelig ikke.
Det jeg vet, er i hvert fall at kondisjonen min ikke er p topp! Jeg m nok begynne lpe noe mer fremover.


I dag ble det helt ok benkt.
Jeg merker det med en gang p treningen om jeg har sovet drlig eller lite.
Med noen timers svn i manko, ble det ikke like godt trykk p trening.
Jeg fikk da trentlikevel.
- Frontby
4 sett * 6 -8 repetisjoner
- Marklft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
- Leg ex
4 sett * 6 -10 repetisjoner


Til dessert ble det pannekaker med godt tilbehr.
Proteinpannekaker slr aldri feil!
Jeg serverte pannekakene med sjokoladekrem, eple, bananbiter, jordbr (frosne som jeg har tint) og mandelsmr.



Pannekaker

1 egg, 1 eggehvite, 2 ss vanilje proteinpulver (kan byttes ut med annen trrvare), 1 ss kokosmel (kan byttes ut med annen meltype, 1/2 most banan, cirka 3 ss melk, 1/2 ts bakepulver, litt kanel og vaniljepulver

Miks sammen alle ingrediensene.
Stek i en panne p middels varme et par minutter p hver side.
Jeg har litt kokosolje i pannen nr jeg steker.


Sjokoladekrem

1/3 boks cottage cheese (kesam kan ogs brukes), 3 ss philadelphia light (kan slyfes, men gjr det ekstra godt),3 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis og 4 drper stevia sjokolade.

Bland alt godt sammen og ha over pannekakene.
Denne sjokoladekremen kan ogs spises alene, mmm.



N skal jeg lage hjemmelaget sjokolade (etter denne oppskriften).
Resten av kvelden er det film i fanget til min kjre.
I morgen er det tidlig opp og hoppe for komme seg p jobb.
Riktig god helg

Kristine

Helene

01.03.2013 kl. 19:28
du er flink :)

Ana

01.03.2013 kl. 19:52
Hehe, jeg jogger/lper 30 min p 11 km/t nr jeg er p mitt beste p kondisfronten, s det er ikke drlig.:P Finnes de som er helt elendige slik som meg. Hehe

Maren

01.03.2013 kl. 20:05
Hvis du lper p 11km/t s er du virkelig ikke i drlig form ste deg. Jeg lper p 9-10 km/t hvis jeg skal lpe i en halvtime. Synes du skal vre knall fornyd med det jeg ;)

God helg skjnne du

Kristine

01.03.2013 kl. 20:07
Maren:
Joda, jeg er enig at det er en god fart. Men jeg var bokstavelig talt dd etterp ;)
God helg flotte Maren :)

Kristine

01.03.2013 kl. 20:11
Ana:
Jeg mtte presse meg nr jeg frst skulle lpe, hadde jo ikke gjort det p lenge ;)

Kristine

01.03.2013 kl. 20:13
Helene:
Jo, takk for det Helene :)

Jona (Mammalivet i Berlin)

01.03.2013 kl. 22:27
Steike s sulten jeg ble av disse bildene! S flink du er! Skjnner godt at du heller tok en kjapp variant nr du var sliten. men Pizza er obligatorisk i helgen ;)

Merete

01.03.2013 kl. 22:32
Den pizzaen s god ut! :)

Lovelyliller.com

01.03.2013 kl. 22:49
S deilig ut. Min kondis er ikke s bra som den var fr,men jeg liker ikke lping ;D CarbRite protein bar har jeg faktisk ikke smakt :)

Work that body

01.03.2013 kl. 23:01
S kjempe godt ut, planlegger lage speltlompe pizza til middag i morgen :) Du fr sikkert kondisen p plass! Ha en fin dag videre :)

Therese

01.03.2013 kl. 23:15
Oi den baren virker spennende - var den god/ anbefale?? :)

Kristin

01.03.2013 kl. 23:32
offaaaa de barene der fr man vondt i magen av :/

Stine

02.03.2013 kl. 00:11
Hei Kristine! Jeg har vrt fast leser lenge, men faktisk aldri ftt meg til kommentere, men nr jeg tenker meg om synes jeg virkelig du fortjener en skrytekommentar. Jeg blir utrolig glad av lese bloggen din og ikke minst motivert for trening og sunnere kosthold. Lurer p hvor mange av oppskriftene dine jeg har prvd ut til n... Det er ikke f! M ogs si at jeg ble veldig overrasket over se at du "bare" er 22 r (jeg er 21). Synes du virker s utrolig moden og reflektert, og ikke minst som en flott og sunn (og blid!) jente!

Keep up the good work - utrolig gy kunne f flge med i treningshverdagen din!

Fra Stine :-)

Maire

02.03.2013 kl. 07:59
Ser knall godt ut, som vanlig:)

Flink er du:)

Kristine

02.03.2013 kl. 09:32
Jona (Mammalivet i Berlin):
Det enkleste er ofte det beste, er det ikke ;)

Kristine

02.03.2013 kl. 09:32
Merete:
Ja, og s enkel da :)

Kristine

02.03.2013 kl. 09:33
Lovelyliller.com:
Man kan ikke vre god i alt, er det ikke snn. Da er du bedre til andre ting :)

Kristine

02.03.2013 kl. 09:45
Work that body:
Enkel og veldig god. Blir det pizza i dag?
Lrdagspizza :D

Kristine

02.03.2013 kl. 09:45
Therese:
Jeg synes den hadde en mrk sjokoladesmak, en av de bedre barene jeg har smakt :)

Kristine

02.03.2013 kl. 09:45
Kristin:
Fr du?
Det fikk ikke jeg, og jeg spiste to p rappen.

Kristine

02.03.2013 kl. 09:47
Stine:
Hei Stine, veldig hyggelig at du tar deg tid til legge igjen noen ord.
Jeg setter veldig pris p det. Det er akkurat slike kommentarer som gjr tiden man legger igjen p bloggen, verdt hvert sekund.
Tusen takk og ha en strlende helg :)

Kristine

02.03.2013 kl. 09:47
Maire:
Mat er generelt godt da ;)

sunnerehverdag

02.03.2013 kl. 10:21
Skrev om deg i et innlegg p bloggen min, hper det ikke gjr noe :-D Du er en stoor inspirasjon for meg, Kristine :-)

misforstaaelsen

02.03.2013 kl. 10:39
Det ser kjempegodt ut! :)

Work that body

02.03.2013 kl. 11:22
Yepp, idag blir det lrdagspizza :D

Kristine

02.03.2013 kl. 16:48
Work that body:
, kos deg :)

Kristine

02.03.2013 kl. 16:48
misforstaaelsen:
Det var det ogs :)

Kristine

02.03.2013 kl. 16:48
sunnerehverdag:
Tusen hjertelig takk du :)
Det var en kjempe koselig ting se p en lrdag.

Nadia

03.03.2013 kl. 13:22
mmh, er s hekta p pannekaker for tiden! Spiser det alltid til frokost om jeg har fri eller seinvakt :) Du burde prve pannekaker med havregryns"mel", bare kjre det i en blender s fr du en fin mel! Da blir pannekakene skikkelig fine, se bare her -- > http://nursenadia.wordpress.com/2013/02/26/ordbomeranger/

Ha en god sndag, Kristine! :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits