INGEN BLÅMANDAG

Jeg våknet i morges og tittet på klokken.
‘Å nei, ikke morgen helt enda!’.
Men å tenke slik, hjelper ingen.
Selv om jeg gjerne skulle ha sovet et par timer lenger, vet jeg at jeg bare drar meg selv ned med en slik tankegang.
Isteden stod jeg opp, koste med pusene, som alltid får meg i godt humør, og snudde jeg om på tankegangen.


Alt starter med tanken.
Fokuser på de riktige tingene, se mulighetene i problemene og ha en positiv innstilling.
Vår hjerne har faktisk vanskeligheter med å skille det som faktisk skjer og din opplevelse i tankene.
Det betyr at du kan tenke deg gladere, lykkeligere og mer energisk.
Dette blir en bra dag.
Det er mitt liv og jeg er sjefen.
Jeg er frisk.
Jeg er fri.
Jeg er full av energi.
Jammen ble ikke dette den beste mandagen på lenge! :grin:


Til middag laget jeg en kjempe god wok som jeg serverte med fullkornsnudler.
Godt med energi til en god benøkt.
Jeg vet at det er tungt å trene ben og det lønner seg å lade godt opp.


Først varmet jeg litt olje i en panne sammen med finhakket hvitløk, chili og ingefær.
Deretter hadde jeg oppi brokkoli i buketter.
Brokkoli, blomkål og gulrøtter er grønnsaker som trenger et par minutter ekstra i pannen i forhold til paprika, løk, squash, aubergine og lignende som trenger kort steketid.
Etter at brokkolien har stekt et par minutter, hadde jeg i grønne bønner, paprika i strimler og purre.
I mellomtiden stekte jeg kylling i biter i en annen panne sammen med pizza-, paprika- og hvitløkskrydder.
Ha kyllingen over i pannen med grønnsakene, tilsett litt soya saus og spekeskinkebiter.
La alt surre et par minutter.
Server.


Nydelig wok på 10 minutter.
Nudlene skal bare koke i 6 minutter, så de er også raskt ferdig.
Med andre ord, en sunn og kjempe god rett laget på kort tid.


Jeg hadde bokstavelig talt en kick ass treningsøkt.
Min rosa Nike caps på og full guffe på musikken.
En av ulempene med å jobbe på treningssenter er at folk snakker til deg ganske mange ganger under en treningsøkt. Ja, jeg føler meg små harry med caps inne på trening, men på den måten får jeg fred. Ingen prater til meg og jeg kan ha fult fokus på treningen.
Bena var helt skjelvende da jeg var ferdig.
– Knebøy
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Strak markløft
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 10 -11 repetisjoner
– Benpress
10 + 4x (myo-reps)
– Ettbens benpress
2 sett * 12 -15 repetisjoner
– Situps i skråbenk
2 sett * 15 repetisjoner
– Hengende benhev
2 sett * 12- 14 repetisjoner


Så var det bare å fylle på lagrene med et godt etter treningsmåltid.
Deilig sjokoladekake ala mikrokake med sjokoladekrem, servert med 4 speltlomper smurt med kesam, sukrin og kanel, en banan, et eple, en appelsin og en god neve valnøtter.


Sjokoladekake

1 egg, 1 eggehvite, 2 ss kesam, 20 g mocca-protein, 2 ss bokhvetemel (annet mel kan brukes), 1 ts fiberhusk, 1 ts bakepulver, 2 ss kakao, 1 ss sukrin og cirka 1 dl melk.

Bland alt godt sammen i en bolle eller matboks.
Ha over plastfolie og ha i mikroen i 4 minutter.

Sjokoladekremen

1/3 boks kesam blandet med 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis og 6 dråper stevia sjokolade.

Bland alt godt sammen og server.
Denne er kan gjerne spises alene, sjokoladekremen er veldig god i seg selv.

Håper du har hatt en bra mandag.
Resten av uken blir så bra.
I know, føl det du også :grin:

Kristine

24 kommentarer

Siste innlegg