OPPDATERING

Jeg har litt for dårlig tid for tiden.
Det hadde vært deilig om døgnet hadde et par timer ekstra.
Trent og spist har jeg selvfølgelig gjort like vel.
Her kommer en oppdatering.


Tirsdag hadde jeg en super kort økt på armer.
På 14 minutter rakk jeg å få god harry pump og kjøre biceps og triceps.
Jeg supersatte øvelsene, slik at jeg trente et sett av en  øvelse og så gikk direkte over på neste øvelse, for så å ta en pause.
– Bicepscurl med stang
4 sett * 6 -8 repetisjoner
supersett med
– Franskpress
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Triceps pushdown
3 sett * 7 -8 repetisjoner
supersett med
– Sittende hammer curl
3 sett * 6 -9 repetisjoner


I går hadde jeg en styrkeøkt på rygg og byst.
En ganske dårlig økt, om jeg skal være helt ærlig.
Jeg slet med hodepine hele dagen. Ofte føler jeg meg mye bedre etter en treningsøkt, så jeg kortet litt ned på økten min.
– T-bar roing
4 sett * 5 -7 repetisjoner
– Nedtrekk smalt smalt
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Nedtrekk bredt grep
2 sett * 6 repetisjoner
– Enarms roing
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Pec deck
3 sett * 6 -8 repetisjoner


Antrekket mitt er fra individu.
Puma toppen koster 349, og Compressions tightsen fra 2XU 998,.
Jeg er blitt så glad i dette antrekket, så i samarbeid med Individu får du hele antrekket til en rabattert pris :grin:
Kjøper denne toppen og denne buksen får du begge til 1199,-

I dag var jeg så sporty at jeg tok meg en løpetur.
Det føltes helt fantastisk!
Jeg følte meg nesten rusa på slutten, jeg svevde :grin:
Kondisjonen fikk virkelig testet seg også.
Jeg løp på hastighet 11,5 km/t og avsluttet med 5 minutter på hastighet 14 km/t.
Med oppvarming og nedtrapping ble det totalt 45 minutter på møllen og 9 kilometer.
Etter å ha trent minimalt med kondisjonstrening på flere måneder, ettersom jeg har vært i en periode hvor jeg har villet gå opp i i vekt, er jeg stolt av at kondisjonen min er såpass bra.


Dagens deilige lunsj nummer to ble ovnsbakt kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker, paprikasaus og bakte poteter.
Jeg er blitt bestevenn med ovnsbaking.
Alt går i ovnen og jeg kan gjøre noe helt annet mens maten lager seg selv.


Jeg startet med grønnsakene og sausen.
Del 2 røde paprika i 2 biter og legg på en bakplate.
På samme bakplate legger du poteter, sopp og 1 tomat delt i 2.
Sett i ovnen på 220 grader i 25 minutter.
Ta så ut paprikaen.


Når grønnsakene har stått i 25 minutter og du har tatt ut paprikaen, legger du en kyllingfilet på bakplaten.
Stikk hull i kyllingfileten og putt inn hvitløksfedd og soltørket tomat.
Sett inn bakplaten, da med kyllingfilet, potet, tomat og sopp, inn i ovnen igjen på 15 minutter.
Ha den ovnsbakte paprikaen i en bolle sammen med 1 ss kokosolje, 1 ss sitronsaft, pepper, litt finhakket hvitløk og chili. Mos med en stavmikser. Vips så har du en skikkelig god paprika saus.
Jeg blandet paprikasausen med den ovnsbakte soppen, men den kan like gjerne serveres ved siden av eller som tilbehør til noe annet.
Ikke bare gir sausen god smak, det er en fantastisk måte å få i seg mer grønnsaker på!


Tro det eller ei, men jeg har faktisk ikke spist noen dessert i dag.
Jeg jobber hele ettermiddagen og kvelden, og har derfor ikke rukket det enda.
Du skal ikke se bort i fra at det blir en dessert når jeg kommer hjem i elleve tiden i kveld.


Isteden kan jeg vise dere gårsdagens dessert.
I går ble det nemlig to av dem.
Først en deilig fruktskål med kesam i bunnen, toppet med sharon, eple, jordbær og sukrin gold.


Deretter laget jeg en søt og god sjokolademousse med søtpotet.
Jeg delte en stor søtpotet i 2 og kokte den i 20 minutter.
Ta av skallet og mos den sammen med 1 ss med peanøtt smør (kan droppes), 20 g mocca-protein, 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis, 6 dråper stevia sjokolade og litt kanel.
På toppen har jeg granateple, yacon sirup og sukrin gold.
Moussen var helt fantastisk god.
Her har jeg en ny favoritt fremover.

Håper du har hatt en fin torsdag.
Helgen er her hvert øyeblikk :grin:
Ha en fin kveld.

Kristine

28 kommentarer
    1. Ingrid:
      Jeg holder i skulderbreddes avstand og passer på at albuene hele tiden er nøytrale. Det fungerer best for meg. Det er også sånn at jeg ikke fan ta fransk press veldig tung, da kjenner jeg det. Isteden tar jeg heller litt lettere vekter og flere repetisjoner.
      JM-press vet jeg at mange synes er bedre, men jeg får ikke denne til. Det er vel egentlig en øvelsessak, og jeg har litt for lite tålmodighet 😉
      God helg 🙂

    2. Melissa Spania:
      Jeg er litt matnerd 😉
      Om maten ikke er fristende og god, sliter jeg med å få i meg maten jeg skal. Også har jeg vokst opp med en mamma som er veldig glad i å lage mat og som inspirerer meg masse 🙂

    3. Synne:
      Ja, vann kommer fra tid til annen. Spesielt rundt mensen, om jeg har spist ekstreme mengder godis eller fiber.
      Stresser du mye? Det holder nemlig vann. Prøv å finn ut årsaken og jobb med den.

    4. Mari:
      Takk for koselige ord Mari.
      Å finne en balansegang kan være vanskelig. Du sier at du ikke har noe mål, men da har du jo et der. Du vil finne en god livsstil. Et mål kan jo være å få inn 5 treningsøkter i uken, å holde godis til to dager i uken, spise sunt 80 % av tiden, osv. Prøv å finne et mål som passer for deg, så blir det kanskje litt lettere 🙂

    5. Blir så inspirert av å lese bloggen din! =) Før jul var jeg veldig flink til å trene og spise sunt, men det tok til slutt helt overhånd, å ble rett og slett usunt. Så jeg bestemte meg for å prøve å ha et mer balansert forhold til mat og trening, men nå har det tippet helt over andre veien. Jeg trykker i meg på sjokolade, og orker ikke en gang tanken på å trene.. Jeg trenger å motivere meg for en mellomting, har du noen tips til motivasjon? Problemet mitt er i grunn at jeg ikke har noe mål med treningen og kostholdet mitt. Jeg har ikke behov for å gå ned i vekt, vil bare opprettholde, og kanskje bli litt strammere og sterkere. Men det er vanskelig målbare mål..

    6. Nydelig mat, nydelige du, som alltid! Lurte litt på om du noen gang er plaget med vann i kroppen? Og om du har evt. Noen erfaringer/råd som er hurtigvirkende? Haha, jeg sliter litt om dagen, og er ikke den tiden i mnd heller! :/

    7. Du lager så mye variert! Deilig å se og ikke minst fristende!
      Hvor finner du inspirasjonen fra? Eller dukker alt opp når du åpner kjøleskapet`?

    8. Ser at du bruker franskpress og lurer på hvordan du utfører øvelsen
      Harforstått at øvelsen kan belaste albuene og har kikket på flere videoer med
      variasjoner av utførelse.
      Hvilken variant er din favoritt? 🙂 Tar gjerne i mot tips til andre triceps øvelser 🙂
      sjokolademousseen din ser skikkelig god ut! 😀

    9. ida:
      En kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening på forskjellige dager er det beste. Men som anonym sier, kostholdet er det viktigste.
      Lykke til 🙂

    10. Kristina:
      Jeg har så små pupper så det har egentlig ikke så stor betydning hva jeg bruker 😉
      Men jeg har alt fra nike til hm.

    11. Hva slags bh bruker du når du trener? Sliter med å finne en bh som ikke moser brystene helt flat .. 🙂

    12. Ida tren styrke for å stramme kroppen 🙂 for å gå ned i vekt er kosten det viktigste. Du er så utrolig skjønn Kristine :):):)

    13. i forhold til vektnedgang… er det da cardio man bør trene? ettersom du droppet dette når du ville oppi vekt. står så mange steder at styrke er tingen for å gå ned, så lurer veldig på hva jeg bør trene hvis ett par kilo ned i vekt er måler!
      tusen takk for flott og inspirerende blogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg