PÅSKEGLEDE


I går var jeg ute i solen på en løpetur.
Det var så deilig :mrgreen:
45 minutter med solglede, endorfinrush og jogging. 


Dagens kosestund.
Proteinkaffe (30 g mocca-protein blandet med 0,5 dl vann og 2 dråper stevia) med appelsin, plomme og eple mens jeg shoppet på MyRevolution.
I handlekurven ble det noen gamle favoritter og noen nye som Rumble roller og FortiFX proteinbar.
MyRevolution er alltid raske med pakkene og jeg pleier å få de i løpet av noen få dager.
Jeg gleder meg!


I dag ble det en kjempe god benøkt med brødrene mine på Elixia Hverven.
Jeg vet ikke om det skyltes gode motivatorer eller påskegodis.
– Knebøy
4 sett * 4 -8 repetisjoner
– Frontbøy til step kasse
3 sett * 8 -9 repetisjoner
– Strak markløft
3 sett * 7 -8 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 10 repetisjoner
– Hacklift
3 sett * 10 -12 repetisjoner


Gårsdagens utrolig gode middag var en klassisk påskemiddag med påskelam, ovnsbakte rotgrønnsaker, salat, brokkoli og lammesaus.
Til lammelåret skjærer du først av den ene knoken slik at du får plass til hele låret på bakplate. Skjær små lommer i låret og stikk inn hvitløksfedd. Bland sammen finhakket persille, hvitløk, griljemel, parmesan og olivenolje. Ha salt og pepper over steken og smør over persillemassen. Stek på 150 grader i 2 -3 timer til termometeret viser 65. Skru på grillelementet de siste minuttene slik at toppen av lammet blir sprøtt.
Til rotgrønnsakene skjærer du poteter, gulrøtter og purre i skiver. Legg i en ildfast form med hvitløk, olivenolje, sky fra lammet og rødvin. Topp med parmesan og stek på 200 grader i 60 minutter.
Lammesausen brukte vi lammesky, rødvin, fløte og diverse krydder.
Salaten består enkelt av ruccola, hjertesalat, minimais, maiskorn og cherrytomater.
Kokt brokkoli ved siden av.
Fantastisk godt.
Vi har rester, så det blir akkurat det samme i kveld. Jippi!


Har dere forresten fått påskeegg i år?
Jeg blir i hvert fall aldri for gammel for det!
I går fikk jeg denne herligheten av verdens beste mamma i går.
Pepsi max, smågodt, yoghurtnøtter, kvikklunsj og Freia påskeegg.


Usminket, svett etter benøkt og veldig fornøyd.
Det er viktig med raske karbs etter trening, eller hva? :roll:
Her sitter jeg og koser meg akkurat nå.
Ha en riktig god andre påskedag.
I morgen skal jeg tilbake på jobb, så jeg nyter den siste dagen fri.
God mandag.

Kristine

14 kommentarer

Siste innlegg