SØNDAGSBRUNCH

Riktig god søndags formiddag.
Jeg nyter en virkelig lat dag :grin:
Jeg har sovet lenge og utrolig godt, noe jeg ikke har gjort hele uken på grunn av nakkeproblemer, jeg har fri i dag, jeg er på besøk hos verdens beste mamma, jeg har en haug med blader, Stella, Costume og Elle som jeg skal kose meg med, solen skinner, yoghurt godteri er kjøpt inn og hodet kjennes faktisk ganske bra ut.
Dette blir en bra dag!
Jeg har fått en skjev virvel i nakken, noe som har gjort at jeg har overbelastet og feilbelastet annen nakkemuskulatur og fått masse spenninger i nakken. Det har spredd seg nedover ryggen og opp i hodet som smerter og verk, og har ført til at søvnen har uteblitt den siste uken.
Dermed har også energien og treningenslysten blitt borte. 
Nå har jeg strukket og tøyd, fått massasje, blitt knadd og i dag skal jeg få strøm.
Nakken blir sakte men sikkert bedre.
Jeg håper inderlig at jeg søvn og energi kommer tilbake snart, slik at jeg også kan komme meg på trening.
Trening er et sted hvor jeg for tenkt igjennom ting, hvor tankene bare flyr og jeg får meg-tid.
Jeg savner et skikkelig det trening gir meg og et endorfin-rush! 


Jeg har akkurat spist en god og stor brunsj.
Mikro protein-brød med sennep, kokt sinke, cherrytomat og sylteagurk, og kesam og sukkerfritt syltetøy, og blåbær, kesam og stevia, sammen med en proteinkaffe, appelsin og druer.
Proteinkaffen laget jeg av 20 g mocca-protein som jeg blandet med 0,5 dl vann og 1 ts bakekakao i et glass. Deretter helte jeg oppi svart kaffe og rørte rundt. 
Jeg rett og slett elsker proteinkaffen 



Protein mikro brød

3 ss bakepro, 3 ss mel (jeg brukte siktet speltmel), litt salt, 1/2 ts bakepulver, 1 egg og 1 -2 dl vann.
Bland alt sammen til det blir en tykk deig i en avlang boks. Jeg brukte en matboks. Dekk boksen med plastfolie, dette er ikke nødvendig men vil gi et saftigere resultat, og ha i mikroen på fyll guffe i 4 -5 minutter.
Jeg hadde mitt brød i 4 minutter og 30 sekunder på 750 w.
Lat avkjøle litt før du deler i skiver. 

Jeg vil tro at du kan bytte ut melet med for eksempel mandelmel, sesammel eller annet mel. I og med at jeg er på besøk hos mamma har jeg ikke tilgang til mange fancy bakeingredienser og måtte bruke det jeg fant. Du kan også bytte ut bakepro med en annen tørrvare som mer mel. 


Så nå sitter jeg har på kjøkkenet til mamma, veldig fornøyd og drikker opp proteinkaffen min. 
Ta vare på de gode stundene, gled deg over det du kan og det du har, vær med mennesker som får deg gir deg glede og kjærlighet, smil og le så mye du kan og nyt hver dag. 
Håper du får en flott søndag :grin:

Kristine 

35 kommentarer

Siste innlegg