UKE SEKSTEN

Jippi for mandag og ny uke :grin:
Tenk at vi er kommet til uke seksten allerede! Det betyr at vi nærmer oss sommermånedene, selv om det føles mer som høst med det været vi har.
Jeg er et sommer menneske og liker verken kulde eller mørke. Jeg føler ofte at jeg går litt i hi på vinterstid og lever langt mer i vår – og sommermånedene. Det er da jeg virkelig er i mitt fulle ess!

Dette er ukens treningsplan.
Jeg blir nødt til å gjøre noe mer kardio de neste ukene for å komme inn i trinnene på Cardio Energy.
De siste månedene har jeg stort sett bare hatt en kardioøkt i uken. Fremover blir det noe mer, men da kommer jeg til gjengjeld å kutte ned på styrketreningen slik at treningsmengden totalt omtrent blir det samme.


Jeg spiste dagens dessert før middag.
Faktisk tok jeg det før trening for et ekstra boost til bentreningen.
Å trene ben er alltid tungt. Jeg både elsker og hater det. Da krever det ekstra med energi.


Jeg laget disse gode banansjokolademuffinsene.
Som glasur brukte jeg 2 ss philadelphia light, 1 ss kakao og 2 ss sukrinmelis.
På tallerkenen har jeg også sharon, fersken (fra boks), kiwi og jordbær (frosne som jeg har tint i mikroen).

Dagens ben- og skulderøkt var helt ok.
Jeg prøvde meg med stangen på nakken, knebøy og foran på skuldrene, frontbøy, men det gikk ikke.
Nakken er bedre men fortsatt langt fra bra, i mellomtiden blir til alternativ bentrening og lett skuldertrening.
– Hacklift
4 sett * 12 -15 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Lår curl
2 sett * 12 -14 repetisjoner
– Six ways, for skuldre
2 sett * 20 repetisjoner
– Skulderpress
3 sett * 15 -20 repetisjoner


Nå sitter jeg her og spiser middag, svinekotelett med avokado- og ertemos og ovnsbakte grønnsaker.
Jeg må bli flinkere til å ikke sitte på pcen samtidig som jeg spiser! Det er en ordentlig dårlig vane.
Ikke bare fokuserer man på alt annet enn maten, men pcen blir også veldig grisete.


Grønnsakene, rødbeter og løk, skrelte jeg og skar i skiver før jeg la på en bakplate. Ha over litt salt og pepper og stek i ovnen på 200 grader i 20 minutter.
Jeg la i tillegg i en hel hvitløk. Ovnsbakt hvitløk er utrolig godt.
Avokado- og ertemos lages ved å koke erter, jeg brukte frosne som jeg kokte i 2 minutter, og deretter mose dem med avokado, pepper og litt sitronsaft.
Skinkekoteletten stekes i litt kokosolje 4 minutter på hver side på middels varme i en panne.
Ferdig.
Spis og kos deg.

Håper uken din blir super duper :grin: 
Husk at det aldri blir bedre enn hva du gjør det til selv.
Ha en god mandag.

Kristine

29 kommentarer
    1. Kristine:
      Hei søte navnesøster.
      Jeg vil egentlig anbefale deg å ta kontakt med noen profesjonelle som kan hjelpe deg. Jeg har selv fått psykologhjelp tidligere, og det er ikke noe nederlag. Å fikse noe slikt på egenhånd er svært vanskelig. Det er noe som må øves på igjen og igjen og igjen, da trenger man noen som kan hjelpe en hele veien. God klem 🙂

    2. Lill:
      Jeg ville mye heller laget mine egne pannekaker enn å bruke en proteinpannekake miks. Flere av disse inneholder jo sukker og mye annet rart.
      Lag mye heller pannekaker av proteinpulver, egg og banan eller mel. Enklere blir det ikke 🙂 Ha gjerne også i litt kanel, kardemomme og sukrin for ekstra god smak.

    3. Cecilie:
      Hei du.
      Å bruke mye proteinpulver er bortkastede penger. Spis heller ordentlig mat 🙂
      Å ta en shake etter trening sammen med riskaker og / eller banan (slik at du får i deg raske karbohydrater og proteiner rett etter trening), støtter restitusjonen til kroppen etter en treningsøkt. Noen føler også at de får mer energi på trening om de tar en shake og frukt før trening. Men etter trening er det viktigst 🙂

    4. Hei! Har fulgt med på bloggen din en god stund nå, men har ikke kommentert tidligere. Noe jeg lurer på er, om du har noen tips til hvordan jeg kan starte å bruke proteinpulver for å få større utbytte av treningen? Hva er viktig å tenke på, og når skal man drikke det? De jeg kjenner som bruker proteinpulver til å lage shakes, drikker det med en gang de står opp, deretter til lunsj, videre før trening, under trening og etter trening, og så når de legger seg igjen. Hvordan bruker man det i begynnelsen, og hvilke forhåndregler må man ta? Takk for flott treningsinspirasjon 🙂

    5. God mat! Jeg har litt samme følelsen når det kommer til beintrening, for det er jo hardt, man presser seg jo alt man kan, mer samtidig liker jeg den følelsen, det er ganske herlig også. Og i det man er ferdig føler jeg man svever bortover gulvet, inntil dagen derpå for da, ja hender det zombiegangen er på plass 🙂
      http://yarnfoodandactivelife.blogspot.no/

    6. Trente selv ben i går, og det er tungt! Fyttirakkern. Men deilig etterpå da. Du er en av mine størte inspirasjoner! Et riktig forbilde om jeg skal si det slik. Men jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med noe? Når det kommer til proteinpannekakemikser, hvilken anbefaler du da? For jeg har nå funnet fire forskjellige produkter og er litt usikker! Please help! Det er da disse:
      http://www.extremefitness.no/products/protein-pannekake-980g
      http://fs1sport.no/smartfood/easy-livingtm-diet-pannekake-7×1-maltid.html
      http://fs1sport.no/smartfood/iq-protein-pannekaker-910g.html
      http://www.x-life.no/products/proteinrike-pannekaker-750g-miks
      På forhånd takk og ha en strålende uke videre! 🙂

    7. Hei! Vil bare si jeg elsker bloggen din. Idag (eller i går) la du ut et bilde hvor det sto at man må elske kroppen sin for å kunne forandre den, for da er man på en slik frekvens at den vil forandre seg. Det vet jeg egentlig, og før kunne jeg like kroppen min de fleste dagene. Nå hater jeg den dessverre hver dag. Jeg syns jeg ser for stor ut uansett hva jeg har på meg. Jeg hater å se stor ut! Jeg føler at alle ser på meg å tenker “hvor svær hun har blitt”. Jeg var ganske tynn før, for jeg har vært undervektig. Nå har jeg en god del fett og ja, som jeg skrev, jeg føler meg bare svær hele tiden, og det synes jeg ikke er noe fint… Men skal jeg få gjort noe med det sier de at jeg først å fremst må bli glad i kroppen min? Kan du hjelpe meg? Hvordan kan jeg få dette til? Jeg prøver, står i speilet, men finner ingenting positivt å si, utenom at ansiktet mitt ikke er så værst. Bare synes at den store kroppen ødlegger mye for det pene ansiktet… Aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av denne onde sirkelen 🙁

    8. Syns både dessert og middag så meget fristende ut! Inspirerer virkelig et sunnere kosthold.

    9. Åå den middagen skal jeg så sykt lage i løpet av uka, det så kjempegodt ut!

    10. De banansjokolademuffinsene så jo utrolig gode ut!! Herreland! Så fristende 😀
      Ser ut som du får en bra treningsuke, ha en fin mandag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg