SJOKOLADEPANNEKAKER


Dagens middag ble tikka masala.
Den har dere sett så mange ganger før, blant annet her, så jeg viser dere gårsdagens middag isteden.
Planen var egentlig å vise dere den i går, da falt nettet mitt sammen slik at det ble nada blogging.
Uansett, gårsdagens middag ble appelsin- og fetabakt laks.
Det syrlige og søte passer perfekt til den feta og god laksen.


Del rosenkål i to, paprika i biter og rødløk i båter. Legg på en bakplate.
Ha over laksestykker.
Press over saften fra en halv appelsin og strø over sesamfrø og fetaost.
Stek på 200 grader i 20 minutter.
Min laks var frossen, har du fersk laks kan du kutte ned steketiden med 5 -8 minutter.
Jeg serverte med en fersk og god appelsin.

Når vi først snakker om gårsdagen, jeg trente rygg og bryst på Elixia.
– Nedtrekk
4 sett * 8 -12 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 12 repetisjoner
– Benkpress i maskin
3 sett * 10 – 12 repetisjoner
– Push ups
3 sett * 15 -20 repetisjoner
– Face pull
3 sett * 15 -20 repetisjoner

Fortsatt lette vekter på grunn av den skjeve virvelen i nakken.
Jeg er egentlig veldig fornøyd med bare det å kunne trene. Etter å ha vært en hel uke uten aktivitet føles det fantastisk bare det å få trene :grin: Det er langt bedre enn å ikke trene i det hele tatt.
I dag var planen egentlig å gå på Cardio Energy, men jeg er såpass øm i nakken at jeg ikke tørr. Det er mye bruk av armer opp og ned i nakke- / skulderområdet og jeg vet at det ikke vil gjøre godt.
Isteden tar jeg meg en gåtur ute.
Det blir en power walk nå hvert øyeblikk frem og tilbake til butikken, jeg trenger nemlig mer frukt! Er det noe jeg ikke får nok av er det frukt…fruktoman.


Dagens dessert var sjokoladepannekaker.
Pannekaker er alltid en vinner.
Sjokolade er alltid en vinner.
I en og samme kombinasjon er det uslåelig :grin:
Utrolig godt.
Jeg stekte i tillegg pannekakene i ovnen. Lettere blir det ikke.


Sjokoladepannekaker

2 ss mocca-protein, 2 ss cottage cheese, 1/2 most banan, 1 ss kakaopulver, 4 dråper stevia sjokolade, 1 egg, eventuelt litt melk

Bland alt godt sammen til en seig røre og lag klatter på en bakplate.
Stek på 200 grader i 10 -12 minutter.


Jeg serverte pannekakene med sjokoladecottage cheese.
1/3 boks cottage cheese (kesam kan også brukes), 3 ss philadelphia light, blandet med 2 ss kakaopulver og 1 ss sukrin+.
Godt!

Ha en god kveld.
Kristine 

18 kommentarer

Siste innlegg