MINI ISKAKE


Jeg laget en deilig mini iskake i dag.
Egentlig hadde jeg lyst til å lage stor iskake, men det hadde jeg ikke tålmodighet til. Den må stå i fryseren alt for lenge for!
Isteden laget jeg en enkel mini versjon som bare trenger en time i fryseren.
Vaniljeis med sjokoladetrekk.
Den mini iskaken ble kjempe god.
Her kommer oppskriften :grin:
Enjoy.

Mini Iskake

100 g gresk yoghurt (kesam kan også brukes)
100 g philadelphia
3 ss sukrinmelis
Litt vaniljepulver

4 ss kokosolje
2 ss yacon sirup (eventuelt honning eller annen søtning)
3 ss kakaopulver
En mini klype salt

Bland sammen gresk yoghurt, philadelphia, sukrinmelis og vaniljepulver.
Smelt kokosoljen og bland med yacon sirup, kakaopulver og salt.
Ha litt av sjokoladeblandingen i små former eller muffinsformer. Jeg brukte en isbitform.
Hell rundt på formen slik at det kommer sjokolade opp langs kanten på formene. Sett i fryseren i et par minutter.
Ha osteblandingen over i formene.
Sett i fryseren i 1 time.
Mini iskakene kan stå i fryseren i lang tid, men husk at om du har de lenge i fryseren må de tine i 20 minutters tid på kjøkkenbenken før de kan spises.


Ta en bit.
Nyt og kos deg.

Kristine

19 kommentarer
    1. Det ser superfristende ut -må testes!! Men, mangler én ingrediens: kan kokosolje erstattes med en annen slags olje? Kan du fortelle litt om hva det er og hvordan det brukes?
      Takk for en inspirerende blogg!

    2. camilla:
      Jeg teller ikke kalorier. Det er verken sunt eller naturlig. Enkelte dager har jeg en lett oversikt i hodet for å være sikker på at jeg får i meg all den næringen jeg skal. Jeg ender som regel opp rundt 2200 kcal og jeg er en ganske liten jente. Nå vet jeg ingenting om deg. Men om du veier 60 kilo og trener jevnlig, har du trolig et vedlikehold på rundt 2500 kcal daglig. Om man da prøver å spise rundt 1900 vil du gå gradvis ned i vekt.
      Jeg ville likevel ikke telt kalorier. Spis heller mer ren og naturlig mat – mat uten en ingrediensliste som egg, kjøtt, fisk, kylling, nøtter, avokado, kokosolje, osv, og suppler med masse grønnsaker.
      Lykke til 🙂

    3. Nammm! så kjempe godt ut 🙂 Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag? Spiser du mellommåltid også? Og sånn ca, hvor mye kalorier spiser du i løpet av en dag? Er kanskje ikke noe du har styr på, men jeg ønsker å gå ned litt, og vet at man må spise mindre enn man forbrenner, meen er så vanskelig å ha kontroll på kalorier uten å telle, noe jeg gjorde en periode men ble aalt for slitsomt. Men skal ikke så mye til før det blir for mye kalorier, selv med sunn mat!

    4. Wææh, den så god ut! Hehe. Farlig å følge med på bloggen din, får jo lyst på alt! Hehe. Fin inspirasjon er du så absolutt 😉

    5. Denne kom som bestilt. Har så lyst på et eller annet at jeg måtte bare surre rundt på bloggene for å se om noen hadde noe kjapt å lage. Takk for det!
      Jeg har noe geiteyoghurt som må brukes opp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg