FORANDRING I PLANENE

Har dere sett denne nyheten i butikken?
Synnøve har kommet med en serie gresk yoghurt.
Den finnes i naturell og flere andre forskjellige smaker, blant annet honning og fersken.
Jeg som elsker nyheter tok med meg naturell versjonen da jeg var butikken i dag.
Resultatet ble en deilig dessert…og det før middagen!
Har du lyst, har du lov :grin:


Peanøttsmørkrem

3 dl gresk yoghurt (kesam kan også brukes)
1 ss sukringold
1 ss sukrinmelis
1 stor ss peanøttmel
1 stor ss peanøttsmør
En liten klype salt
4 dråper stevia english toffee

Bland alt sammen og ha i en kopp eller skål.
Topp gjerne med kakaonibs eller hakket sjokolade.


Smaken minner litt om kakedeig.
Neste gang skal jeg tilsette litt mer peanøttmel og peanøttsmør. Jeg tror det ville blitt enda bedre med en ekstra spiseskje av hver.


Planen var egentlig å ha torsk til middag.
Jeg hadde ovnsbakt den lenge, jeg synes torsken blir best når den stekes på lav temperatur over lang tid, og satt den til avkjøling på benken. Da jeg kom hjem stod det to katter og koste seg. Så og si hele torsken min forsvant!
Jaja, både Spera og Mildred var veldig fornøyde og synes torskemiddagen var fortreffelig. Noen hadde i hvert fall glede av den.  
Da ble det forandring i planene.
Dagens middag ble derfor rester fra i gårsdagens kveldsmat, grillet kylling, med nytt tilbehør. 


Jeg er usikker på hva jeg skal kalle dette, en alternativ “buger-tallerken” med kylling, potetbiter og maissalsa.
Aubergineskiver stekt i kokosolje i en panne med chili- og hvitløkskrydder, brukt som brød.
Grillet kylling er rester fra i går, toppet med litt sprøstekt bacon.
Maissalsaen er laget av maiskorn, plommer, finhakket chili og hvitløk, litt tomatpure og sylteagurk.
Potetbitene ble skåret i skiver, krydret med salt, pepper og hvitløk og stekt i ovnen på 200 grader i 15 minutter.


Dagens trening ble 40 minutter cardio energy.
Jeg var på timen til flinke Beate på Elixia Sandvika. Makan til energisk dame skal en lete lenge etter.
I og med at jeg skal bli instruktør i samme time, var gruppetimen til stor inspirasjon.
Har du trent i dag?
Ha en god kveld :grin:

Kristine 

19 kommentarer
    1. Det så skikkelig godt ut! Jeg har bare smakt de små boksene med jordbær og fersken smak:) De er kjempegode! 🙂 Og jeg bare eeeelsker peanøttsmør, så dette skal jeg teste ut! 🙂 Jeg har akkurat startet å skrive blogg om trening og kosthold, så hyggelig om du ville tittet innom 🙂
      http://www.runtastic.blogg.no

    2. Den var jeg også på! Beate er så sinnsykt flink til å motivere 😀 Var på Bootylicioustimen hennes i dag, og jeg må si at for en som meg (som har vært syk og ikke trent på 7 år!) Så er hun bare helt råå på å motivere og få meg til å yte absolutt best 😀 Gleder meg til du blir instruktør på den timen, da må jeg teste ut en time meg deg også ^^,

    3. Haha! De kattene dine altså! Minner meg om hesten jeg hadde som brøt seg ut fra jordet og gikk opp trappa og ringte på dørklokka til der jeg bodde!
      Lurt med de auberginene, tror jeg må teste ut det en dag. Selv har jeg hatt ei lita løpeøkt med påfølgende styrke i slynge 🙂 Ha en fin dag!

    4. har du prøvd lindahls greske yoghurt? Den er bedre enn synnøve sin! Den tyrkiske er også å anbefale. Begge to koster 20kr/500g i Norge. 20kr/1kg i Sverige!!!

    5. Prøvde den med krokan og honning, den smakte helt forferdelig! Men det er kanskje fordi jeg ikke liker noen av delene 😛 Så bare å prøve 😉 Nei, har ikke trent idag. Har ligget med nyrebekkenbetennelse i 5 dager, hvor legen trodde jeg hadde urinveisinfeksjon de tre første å ga meg pencilin jeg ikke reagerte på, den hadde nok gått vidre ganske så fort. De tre første dagene spiste jeg kun to epler og de neste spiste jeg et brød en dag og litt yoghurt en annen, men jeg lurer på noe: Vet du hvor mye mat det tar for kroppen å komme ut av sultemodus? Har bare ikke noe spesielt mer matlyst og jeg ønsker ikke at kroppen min skal tære vekk all muskelmassen min… Hadde vært kjempe hyggelig hadde du svart på det:) Så noen fæle og vonde dager har jeg bak meg, fortsatt noen forran meg med medisin, men humøret er hvertfall oppe, energien er sånn ca. oppe og jeg er klar for nye utfordringer!
      Håper du har en fortsatt fabelaktig uke, Kristine!
      Vilde

    6. Den skal jeg se etter på butikken i morgen:)
      Så blir det en real porsjon med peanøttsmørkrem etter trening❤ gleder meg!

    7. Haha, godt det er fleire husdyr som er matglade… hunden min er av samme typen 😉
      – kjøpte den greske yoghurten på butikken i går, og måtte selfølgelig prøvast 😀 resultatet blei en sunn og proteinrik pannacotta – fantastisk godt 🙂

    8. Gleder meg skikkelig til du blir instruktør!! Skal du bli det på Sandvika? Ser deg stadig vekk i skranken, men jeg tør aldri å gå å si hei, selvom jeg egentlig ikke er så veldig sjenert av meg, hihi.. Du er ihvertfsll veldig herlig og den positive energien din smitter rett over, OG!! Du har så nydelige pusekatter!

    9. Jeg har trent styrke i dag og fikk ny personlig rekord i benkpress i dag – deilig! Lykke til med Cardio Energy. Det er moro å være instruktør!

    10. Jeg har blitt helt hekta på den yoghurten! Utrolig god til pannekaker, lage is eller f.eks sjokoladekrem! Litt Walden Farms sirup eller dip, sukrin gold og gresk yoghurt! Mmm.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg