SUNN FRUKTNØTT SJOKOLADE


Her kommer oppskriften på fruktnøtt sjokoladen jeg laget i går.
Den ble utrolig god og ikke minst ufattelig sunn.
Her forsvant alt sammen i løpet av en time :mrgreen: Boklesing og sjokoladespising gjorde min onsdag veldig deilig og avslappende.
Som du ser under er oppskriften relativt liten. Jeg laget kun en liten porsjon til meg selv for å se om resultatet ble bra. I dag skal jeg lage fruktnøtt på nytt og da skal oppskriften tredobles, det ble jo så godt! 

Fruktnøtt sjokolade

10 g rå kakaosmør
10 g rå kokosolje
10 g rå kakao
10 g gojibær
10 g mandler/ pistasjnøtter
En mini klype salt
Litt vaniljepulver
1 ts stevia

Smelt kakaosmør og kokosolje. Jeg gjør dette over vannbad.
Bland i kakaopulver, salt, vaniljepulver og stevia.
Rør til slutt inn hakkede nøtter og gojibær.
Smør blandingen utover et bakepapir og sett kaldt en time.
Brekk opp i biter og nyt.


Alle ingrediensene til denne sjokoladen har jeg kjøpt på iHerb.
Du får 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.

Rå kakao er faktisk den planten i naturen som inneholder mest antioksidanter. I tillegg inneholder den også stoffer som øker lykkefølelsen, de essensielle aminosyren fenylalanin og anandamide.
Sunn og rå sjokolade både smaker godt og gjør godt :grin:

Kristine 

26 kommentarer

Siste innlegg