FREDAGSDESSERT


Jeg titter bare innom for å ønske dere en fantastisk helg samt visde dere dagens dessert.
Etter jeg jobb tok jeg meg en treningsøkt.
PØ var utålmodig, så det ble en rask èn.
Jeg trente med fokus på rumpe, med lette vekter og var opptatt av å skvise rumpen sammen slik at jeg fikk ordentlig kontakt.
– Ettbens glute bridge
3 sett * 16 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 10 -11 repetisjoner
– Leg ex
12 + 4x (myo-reps)
– Amerikansk markløft
3 sett * 12 -15 repetisjoner

Vel hjemme var jeg veldig sulten og klar for mat med en gang.
Dagens middag ble derfor super enkel, akkurat det samme som i går bare med ekstra avokado.
Fredagsdesserten brukte jeg derfor noe mer tid på, arme riddere på Kristine vis.



Arme Riddere
1 porsjon

2 skiver brød, valgfri type, jeg brukte glutenfritt lavkarbobrød
1 egg
1 ss melk
1 ss vaniljeproteinpulver, kan sløyfes
Litt vaniljepulver
1 ts sukrin+

Fyll*
1/3 boks Gresk yoghurt eller kesam
Ca 100 g kirsebær
1 ss sukrin+

Visp lett sammen egget, melk, vaniljeprotein, vaniljepulver og sukrin.
Dypp brødskivene i blandingen, la de gjerne ligge to -tre minutter, og stek i en panne med kokosolje / smør på middels varme et par minutter på hver side. Brødskivene skal få en lett og sprø skorpe.
Til fyllet blander du sammen kesam og sukrin. Smør blandingen på brødskivene og ha over kirsebær.

*Det er bare fantasien som setter grenser.
Du kan fylle arme riddere med cottage cheese, kesam, krem, philadelphia, syltetøy, bær, sjokoladeblanding laget for eksempel av kesam, sjokoladeprotein, philadelphia og sukrinmelis, frukt, nøttesmør, osv, osv. Fyll dine skiver med akkurat det du liker best og nyt.

Jeg ønsker deg en riktig god helg  :grin:
Kos deg masse.

Kristine

13 kommentarer
    1. Elisabeth:
      Dette er kjøpt i Sverige, men lavkarbo brødet til funksjonellmat er også glutenfritt og veldig godt 🙂

    2. Dette minner meg om da jeg var mindre, da lagde vi alltid (litt enklere variant) arme riddere.. Kjempe godt!
      Og din versjon så helt nydelig ut:) å nok lage meg dette ja. Kjøper du brødet i Sverige?

    3. Hei 🙂 lurer på hvor du kjøper glutenfritt lavkarbobrød? har nettopp fått konstantert glutenallergi, så hadde vært fint med noen tips! brødet så veldig godt ut! ha en fin kveld 🙂 klem

    4. Dette så deilig ut!
      Kirsebær er noe jeg savner!Hvor fikk du tak i det? Regner med at de kommer fra fryseren i en matbutikk…?
      Ha en deilig fredagskveld! =D

    5. Glemte å si at jeg synes det så sykt digg ut. Jeg skal prøve det for samboeren på søndag. Gleder meg =)=)=)

    6. Å så jævelig prippen du er Kristine som kommenterer over. Get a life isteden for å klage over andre til stadighet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg