LOFF OG SJOKOLADEPÅLEGG

Det var nemlig akkurat det jeg hadde lyst på i dag.
Varme loffskiver med deilig sjokoladepålegg. Så da lagde jeg det :grin:
Jeg var riktignok en skikkelig copycat.
Loffskivene / oopsiesene er hentet fra boken Matrevolusjonen, mens sjokoladepålegget er inspirert av Melissa.

Loffskive / Oopsies
Totalt 8 stykker

3 egg
100 g philadelphia, eventuelt kesam eller yoghurt
1/2 ts fiberhusk, kan sløyfes
1/2 ts bakepulver

Skill eggehvitene fra eggeplommene.
Bland eggeplommene med philadlephia, bakepulver og fiberhusk. Du kan også tilsette for eksempel sukrin, kanel, kardemomme, stevia, salt og andre krydder om du ønsker det.
Stiv pisk eggehvitene.
Vend eggeplommeblandingen inn i de stivpiskede eggehvitene.
Lag topper på en bakplate og stek i 25 minutter på 150 grader. 

Sjokoladepålegg
1 kristine-porsjon

3 ss hasselnøttsmør, eller annet nøttesmør
1 ss yacon sirup, eventuelt honning
1 ss kakaopulver
En liten klype salt

Bland alt godt sammen.
Spis rett koppen, det smaker jo fortreffelig i seg selv, eventuelt nyt på en varm loffskive eller annet godt.


Så utrolig godt!
Håper dere nyter fridag til det fulle.
Ha en super kristi himmelfart :grin:

Kristine ♥

17 kommentarer
    1. maren sørum:
      For en herlig kommentar 🙂 Jeg har gitt både Spera og Mildred en giga klem!
      Jeg har aldri kjøpt potetgull fra iHerb, jeg er mer den søte typen. Om du liker søtt er cocoroonsene kjempe gode. De er i tillegg rå og inneholder bare naturlige ingredienser. Her forsvant alle på en to tre.
      God helg Maren 🙂

    2. Janne:
      De kan helt klart fryses ned.
      Om du skal oppbevare de, ville jeg hatt de i en plastpose i kjøleskapet. Da vil jeg tro de holder seg 3 -4 dager 🙂
      Takk for kjempe koselige ord 🙂

    3. Åå nam!! Denne skal prøves i morgen 🙂 Vet du hvor lenge “loffskivene” står seg og om de går an å fryse ned? Takk for enda et inspirerende mattips som gir glede i hverdagen :))

    4. å det så utrolig godt ut! Nam Nam! Har du noen anbefallinger til innkjøp av sunt og godt potetgull fra iherb.com? Det er så mange å velge mellom, har du noen tips til hva som lønner seg? Eller til annet snacks? 🙂 Blir veldig glad dersom du vil svare, ellers så elsker jeg bloggen din, stå på! Og send en stor klem til de utrolig søte kattepusene dine fra meg<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg