FAMILIETID & ISTID

Nyter dere pinsehelgen? :grin:
Det er ekstra godt med langhelg, fri både fredag og mandag.
Jeg har tatt turen opp til familien og koser meg noen dager her.
Selv om jeg er blitt “stor” og det er syv år siden jeg flyttet hjemmefra, er det noe eget å komme hjem til mor.


Jeg har ikke tatt så mange bilder de siste dagene.
Disse fire oppsummerer 17 mai.
Is, smil, beeing me (les: rar) og kakefest.
En herlig feiring med de jeg er glad i. Som skjønne Bjørnar sa ‘dette er den beste 17 mai ever’!

I dag startet jeg dagen med en gåtur i finværet med mamma.
Solen skinte og gradestokken viste 21 grader.
Vi tok med oss Kasper-hunden og vandret rundt Tyrifjorden i 90 minutters tid.  
Underveis satte vi oss ned å så på den vakre naturen, speidet over vannet, hørte på fuglene kvitre, samt fikk i oss litt næring.
En ordentlig kose-gåtur.
Det er så godt å tilbringe tid med mamma. Hun er verdens beste


Som et mellommåltid i dag ble det proteinkaffe, jupp, jeg pakker med meg Myo-protein uansett hvor jeg skal, appelsin, druer, noen salatblader, plommetomater og kokt egg.
Enkelt og godt.  


Jeg laget også is i dag.
Sommer betyr istid.
I denne varmen er det godt å ta med noe søtt, kaldt og forfriskende ut i solen. 
Is, solskinn og mamma ved min side. Jepp, det gode liv!

Enkel bringebæris

200 g frosne bringebær
200 g kesam
0,5 dl fløte, kan byttes ut med mer kesam
2 ss sukrin+
1/2 ts vaniljepulver, kan byttes ut med vaniljesukker

Miks alt godt sammen.
Fyll isen i isformer eller ha i en boks.
Frys en times tid og nyt.
Denne blir søt og frisk på samme tid.
Veldig, veldig god.

Nå skal jeg lage middag.
I dag blir det grilling på verandaen :grin:
Det er så mye mer moro å lage mat når man er borte. Jeg får masse glede av å lage middag til familien. Til gjengjeld gir de en fantastisk selskap når maten skal spises.
Ha en god søndagskveld.

Kristine

12 kommentarer

Siste innlegg