DEILIG


Hey mandag!
Har dere hatt en fin start på uken?
Ingen blåmandag denne pinsedagen, vel?
Jeg koser meg fortsatt hjemme hos familien i Hole. Tipper jeg blir her noen dager til. 


Før trening ladet jeg opp med en god kopp proteinkaffen.
30 g mocca-protein blandet med 0,5 dl vann i et glass. Hell så over kaffe.
Jeg toppet med 1 dl varm melk som jeg pisket opp.


I tillegg ble det et par biter med rå sjokolade toppet med peanøttsmør.
Sjokolade og peanøtter er en uslåelig kombinasjon.
Søtt og salt.


Det er en uke side sist jeg hadde bena mine innenfor Elixia.
Gjett om det var deilig med en skikkelig styrkeøkt :grin:
Jeg trente med brødrene, forside ben og bryst.
En ordentlig go’økt med god energi, godt humør og en fantastisk følelse etterpå.
– Knebøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Ettbens benpress
3 sett *10 -12 repetisjoner
– Benkpress med manualer
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Flyes i kabel
4 sett * 8 -10 repetisjoner


Til middag ble det nok en grillsamling med masse godt.
Jeg har ikke grill hjemme hos meg selv, dermed benytter jeg anledningen til å grille masse nå som jeg er her.
På dagens grillbuffet ble det:
– Fløtegratinerte poteter,
poteter, fløte, hvitløk, ost inn i ovnen på 200 grader i 40 min.
– Mangosalsa,
mango, hvitløk og chili kjøres i en food prosessor til en jevn konsistens.
– Tzatziki,
gresk yoghurt blandes med revet agurk, hvitløk og pepper.
– Gacamole,
avokado moses med hvitløk, chili, sitronsaft, salt og pepper.
– Bearnais,
eggeplommer mikses med hvitvinseddik, ha så i smeltet smør mens du pisker kraftig og smaksett med finhakket løk, hvitløk, estragon, salt og pepper.
– Kokt grønnsaker,
brokkoli og blomkål
– Stek sopp
sopp stekes i kokosolje med hvitløk. 
– Svin indrefilet med bacon,
krydre kjøttet med ønsket krydder og surr bacon rundt, grill eller stek i pannen.
– Grillet søt paprika
grill paprikaen til den får lett farge.
– Fetaost, sweet chili saus og diverse krydder.


En real smak av sommer.
Grillmat er noe av det beste som finnes og det får frem en god stemning.


Nå har jeg akkurat laget en diger porsjon hjemmelaget iskrem.
Frøken Økern er som et barn og klarte ikke vente på at isen skulle stivne.
Jeg tok like så godt en tallerken med iskrem-røre, bestående av egg, kremfløte, sukrin og kesam, og toppet med peanøtter.
Det var så godt! Nå gleder jeg meg ekstra til isen stivner..bare synd at det tar fire -fem timer!
Nyt resten av fridag :grin:

Kristine

16 kommentarer
    1. Nei jeg har ikke det jeg heller:( Vi snakket om det i går, at vi burde kjøpt det.. men siden vi mest sannsynlig flytter down under til høsten eller etter jul, så fant vi ut at det er best å vente:)
      Men det får stå på ønskelisten når vi kommer oss over dit, det blir nok MYE behov for iskrem i varmen der vil jeg tro:D
      Tusen takk, kos deg videre:)

    2. siljeeira:
      Men det var absolutt verdt ventingen. Har du en iskremmaskin? Det blir nok mye enklere da, jeg har det ikke men skulle gjerne hatt en 😉
      Ha en super tirsdag du også 🙂

    3. Ååhhhh, den isen <3 Det er så deilig med hjemmelaget iskrem! Altfor lenge siden jeg har laget det nå.. Så det får vel gjøre det igjen snart:) Og JA, det er så fælt når den bruker så lang tid på å stivne, klarer nesten ikke å veeenteee:D
      Masse fristende matbilder også.. Og for ikke å snakke om den herlige blandingen av søtt og salt! Mmm:)
      Ha en kjempefin tirsdag vakre deg:)

    4. Her startet dagen med en god treningsøkt:)
      Så nå er motivasjonen på topp for resten av uken:)
      Grill mat er helt supert, og så mye godt man kan lage som tilbehør (takk for tipsene)

    5. Liker at du har begynt å inkludere mer bra fett i kostholdet ditt! 😀 tommel opp for den

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg