SJOKOLADEDRØM


I regnværet drømmer jeg meg bort til sommer.
Jeg vil ha sol!
Jeg vil ha varme!
Jeg vil ha knall blå himmel og 20 varmegrader.
Vel, i mellomtiden drømmer jeg meg bort i denne solen av en tulipan som jeg plukket i hagen i stad og en god mengde sjokolade  :grin:


Jeg laget nemlig disse deilige sjokoladekulene av diverse ingredienser jeg fant her hos a’mor.
Det jeg savner mest med å være borte hjemmefra, er mitt eget kjøkken med masse ingredienser.
Heldigvis har mamma masse spennende ingredienser på sitt kjøkken.
Matlaging er terapi for sjelen.
Først drømmer jeg meg bort til sommer mens jeg lager, så drømmer jeg meg bort videre mens jeg knaskjer sjokoladetrøfler.
Lenge leve gode dagdrømmer.

Sjokoladetrøfler

100 g kokosolje
50 g kakao, jeg brukte bakekakao
30 g sukrin+
1 ts vaniljesukker, eller vaniljepulver
1/3 ts salt

Smelt kokosoljen.
Bland i de resterende ingrediensene og la massen avkjøles noen minutter.
Rull så kuler og sett i kjøleskapet i 10 minutters tid.
Nyt!

Om det ikke er sjokolade og sol i himmelen, tror jeg faktisk ikke jeg vil dit!
God regnværstorsdag.

Kristine  

28 kommentarer

Siste innlegg