DIVERSE

Da er fredagen her dere.
Det er helg!
Her kommer diverse svar som er stilt på bloggen, mail og facebook den siste uken.

Hvorfor du bruker proteinpulver?
Jeg bruker hovedsakelig proteinpulver i bakst og desserter ettersom det gjør baksten sunnere, mer proteinrik og mer mettende.
I tillegg bruker jeg også proteinpulver i kaffen og lager en kjempe god proteinkaffe. Det er rett og slett fordi det er fantastisk godt! Jeg må ha en slik hver dag 🙂

Hvilken effekt proteinpulver har for deg?
Proteiner har avgjørende betydning for de aller fleste cellene i kroppen, hvor de blant annet er et byggemateriale, de sørger for muskelkontraksjoner, er et signamolekyl ved at det formidler informasjon mellom ulike deler av kroppen, det virker som transportmolekyler – mange stoffer må ha hjelp til å komme rundt i kroppen, og fungerer i forsvar mot infeksjoner.
Om du spiser proteinene dine gjennom mat (egg, kjøtt, fisk , kylling, kesam, osv) er det ikke nødvendig med proteinpulver.
Fordeler med et proteinpulver er at det er
 –          Billig
 –          Inneholder lite fett og karbohydrater
 –          Tar liten tid å tilberede
 –          Tar kort tid å spise
 –          Tas raskt opp i kroppen

Registrerer du maten din?
Nei, jeg registrerer ikke maten min. Jeg mener at det er verken sunt eller naturlig. Kroppen kan selv regulerer sult og lyst, og den vet alltid best. Om man begynner å overstyre kroppens signaler ved å følge en fast oppsatt matplan og teller kalorier vil man etterhvert få et unaturlig forhold til mat og kropp samtidig som man risikerer å gå på en smell.
Ingen kalkulator eller oppsett kan vite hvor mange kalorier du trenger eller antall gram karbohydrater, fett og proteiner. Det er det kun kroppen din som vet.


Hvor er 2xu buksen din fra?

Den er fra individu.no her.
Når vi først er inne på induvidu vil jeg  forresten tipse om at de deler ut et gavekort på 10 000,- når de har nådd 5000 følgere på facebook, så det lønner seg å følge dem her.

Hva er målet ditt nå?
For tiden trener jeg uten mål og mening! Jeg gjør det fordi det er gøy. Trening er et sted hvor jeg bare eksisterer, hvor jeg får tenkt igjennom ting, som oftest via kondisjonstrening, og får ut sinne og irritasjon, gjennom “pumping” av vekter.
Hovedmålet mitt nå er egentlig å nyte hver dag og sakte men sikkert bygge kropp. Jeg er ei lita jente og jeg kunne godt tenke meg å bli noe større. Jeg er veldig solt og fornøyd over å ha klart å gå opp åtte siden i fjord, men jeg skal ærlig innrømme at det var slitsomt. Det er ikke bare bare å skulle gå opp i vekt. Å ha så mye fokus på mat, er ikke noe jeg ønsker å gjøre over lengre tid. Jeg ble faktisk sliten av det.
Akkurat nå er det en del som skjer i privatlivet mitt, som dere kanskje har fått med dere, og treningen har de siste ukene blitt så som så. For meg kommer alltid livet først. Trening skal være en positiv del av livet mitt og ikke noe jeg må gjøre.
Jeg savner litt mer treningsrutiner, men først må situasjonen roe seg litt slik at den store treningsgnisten er tilbake.

Hvordan blir man tynn av trening?
Jeg er absolutt ikke den rette personen å spørre om dette. Det siste jeg ønsker er å være tynn. Jeg vil mye heller være sprek, sunn og blid.
Å trene for å bli tynn er ikke noe godt mål. Jeg vil anbefale å revurdere målet ditt og heller sette deg mål som går ut på å forbedre løpetiden din, antall kilo du tar i knebøy eller lignende.

Er du på facebook?
Jupp, både som privatperson og bloggen.
Bloggen kan du følge her
.


Hva er din største last når det kommer til mat?

Når du sier last regner jeg med at du mener av den mindre sunne maten.
Jeg er alt for glad i sjokolade :roll:  Må ha det hver dag! Det er egentlig en (dårlig?)vane jeg sa jeg skulle vende meg av for en stund siden, men jeg fikk aldri rumpen i gir. Som akkurat nå mens jeg skriver dette innlegget har jeg sittet med en porsjon sjokoladefamilien og en proteinkaffe med steamet melk.

Ha en super duper helg.
Smil og vær glad :mrgreen:
Dagen i dag får du aldri tilbake.
Husk å gjøre noe hver dag som DU har lyst til og som gjør deg lykkelig.

Kristine

39 kommentarer
    1. Bra innlegg! 🙂 Gikk rett på butikken og kjøpte meg en stor pose med sjokoladefamilien 😉 Viktig å nyte livet!
      Klem til deg 🙂

    2. Du virker bare så god og snill du. Tvers igjennom godhjertet! Jeg er så glad i bloggen din. God klem

    3. Jeg vet alt om allergier mot ulik mat, da jeg blant annet har cøliaki. Du lager mye mat som er erstatning for “norsk husmannskost”, så jeg tror du vil vinne på å spise the real thing fremfor disse erstatningene. Kan jeg, kan du:)

    4. Du er så inspirerende på alle måter, Kristine! Bloggen din er virkelig en glede å lese. Gleder meg alltid til å sjekke ut om du har lagt ut et nytt innlegg. Du er så flink! Håper det går den riktige veien for deg etterhvert, du fortjener kun det aller beste! Stå på, du er inspirasjon 🙂

    5. Gooooood helg, Kristine! 🙂 Håper du har det bra, og at situasjonen går riktig vei snart. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være… Krysser fingrene, og sender gode tanker 😉 Stor og god klem <3

    6. Proteinpulver er greit å ha, litt ekstra protein i kostholdet. I dag klarte jeg endelig å lage en god proteinfluff også, nam, smakte som iskrem, nå kan det nytes hele sommeren.

    7. Camilla:
      Så sant Camilla. Det var noe av deg jeg ville ha frem. At livet er ikke kosthold og trening, men kosthold og trening er en del av livet 🙂

    8. Linda Marie Stuhaug:
      Fundgekaramellene er jeg også veldig glad i, og is og brunost. Det er nok de fire tingene som jeg mine “laster” 😉

    9. Louise / KFMNPAH:
      Men det er da masse antioksidamter i sjokolade, er det ikke? Så det er på grensen til supermat 😉

    10. Karoline:
      Jeg spiser mye fett, bruker alltid å steke i meierismør og har ofte oljer, avokado, nøtter og fri i maten. Så maten er langt fra kalorilett.
      Likevel vil jeg alltid spise mest sunn mat. Det er det som får frem det beste i meg, gir meg god energi og får meg til å føle meg bra 🙂

    11. Anna:
      Det er ganske riktig Anna. Uansett hva målet mitt ville vært, opp i vekt, ned eller vedlikeholde ville jeg likevel spist mye av den samme maten fordi det er en maten som får frem det beste i meg 🙂

    12. Maja:
      Grunnen til at jeg spiser som jeg gjør er fordi jeg har IBS, gastritt, mangler en del enzymer i magen og flere allergier.
      Jeg kan ikke spise mye speltmel, hvetemel og andre tungt fordøyelige karbohydrater.
      Kroppen er flink til å regulere seg selv, å gå opp i vekt er ikke noe jeg strever etter nå 🙂

    13. Hvis du bytter du ingrediensene i det du lager, med vanlige ingredienser (mandelmel mot speltmel, kesam med smør osv.), vil du lettere gå opp i vekt. Kanskje slutte med proteinpulver i maten, slik at du nettopp spiser mer? Jeg har økt vekten min med 7 kg selv, så si fra om du trenger tips:)

    14. Karoline det er jo ikke sunt å spise usunne ting uansett om man vil opp i vekt eller ikke. jeg har alltid vært tynn og ville være større men jeg vil fortsatt spise sunt fordi jeg føler meg bedre. å spise godis er ikke et alternativ fordi man har ikke godt av sånn type mat uansett om man er tynn ellr tjukk.

    15. Kan IKKE skjønne at det kan være så vanskelig for deg å gå opp i vekt.. Spis MASSE mat.. Ikke sunnifiser alt, spis kaloritett mat… ?? =) Ikke ment negativt, heller et lite hjertesukk..

    16. Jeg er så glad for at du sa du må ha sjokolade nesten hver dag! Jeg er helt lik selv. Måltidene mine er sunne og proteinrike, men jeg unner meg alltid sjokolade.. Det er det man kalle balansert og sunt forhold til mat, er det ikke? 🙂

    17. Så enig i det du skriver:-) Supre svar som alltid, du kan iallefall ikke lastes for å være negativt bloggforbilde for små jenter! Er også en sucker for sjokolade, beste som finnes. Heldigvis finnes det både sunne og mindre sunne varianter som kan balanseres:-D Ha en fantastisk fin helg!

    18. Bra svar 🙂 Mener det er viktig å ikke bli for hektet på hva man spiser eller at man skal trene hver dag, det blir en mer belastning for kroppen enn å ikke spise sunt og trene 2 ganger i uken. Ha en fin fredag!

    19. Det er tross alt fredag i dag, så unn deg sjokolade med good samvittighet! 😉
      Jeg har kjøpt inn stratos og Tress-is, så her skal jeg godte meg etterpå! Stratos på is er nemlig himla godt! Hehe… Nærbutikken hadde ikke inne Dream Brownies isen min, som alltid er fast hver fredag med stratos på. Snufs. Men, men..tress er godt det og!
      Fikk jo helt vann i munnen av de sjokoladefamilien-figurene, de er sykt gode!
      Ha en riktig god kosekveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg