BAKEPAKKE

Jeg elsker pakker! :razz:
Det må jo bli en bra dag når jeg starter dagen med en tur på posten.
En bakepakke fra MyRevolution ventet.


Dagens pakke inneholdt:

Sukrin+
Sukrin+ består av sukrin som smeltet sammen med stevia.
Det er et helt kalorifritt produkt samtidig som det er naturlig. 
 Sukrin+ gir et søtstoff som er dobbelt så søtt som sukker.
Jeg liker denne versjonen av sukrin best fordi den noe bitre smaken fra sukrin er borte.

Mandelmel
Mandelmel er et godt alternativ til hvetemel eller annen tørrvare.
Det har lav gi, få karbohydrater, er glutenfritt og inneholder vitaminer, mineraler, fiber og antioksidanter.
Mandelmel er rett og slett finmalte avskallede mandler som er fettredusert.
Mandelmel trekker til seg mye væske. Bytter du ut hvetemelet med mandelmel må du derfor tilsette mindre mandelmel enn hvetemel.
Du får tak i mandelemel her.

Fiberfin
Fiberfin er tidligere hi-maiz og er et usynlig fiber.
Dette er et produkt du kan tilsette i alle bakevarer for å gjøre baksten mer fiberrik, helt uten smaksforskjell.
Produktet inneholder 60 % fiber og gir derfor økt metthetsfølelse.

Brødmiks
Denne brødmiksen er uten gluten, melk og gjær. Den inneholder svært få karbohydrater og er magevennlig.
Hovedingrediensene er frø, kjerner og fiber.
Stort sett liker jeg å bake ting fra bunnen av, men denne brødmiksen er så enkel og god at jeg lager den gang på gang, resultatet kan du blant annet se her.

Kakemiks
Hovedingrediensene i kakemiksen er mandelmel, fiberfin og sukrin.
Kaken er god i seg selv, resultatet blir alltid saftig og smakfullt, eller du kan legge til ingredienser for å lage for eksempel gulrotkake eller eplekake.
Jeg har også brukt den til å lage pannekaker og godiskuler. Mulighetene er mange. 
Denne kakemiksen er farlig god. Faktisk så god at jeg synes pulveret er godt å spise med skje!


Jeg får ofte spørsmål om ingrediensene jeg baker med. 
Ettersom jeg elsker å bake har jeg også mange ingredienser på mitt kjøkken.
Det er ikke nødvendig med alle disse.
De viktigste ingrediensene:
– Et søtstoff, sukrin+ er det beste i mine øyne
– En meltype, kokos- eller mandemel
– Fiberhusk
Med disse produktene i kjøkkenskapet kommer du langt og kan lage det meste.
Om du i tillegg skaffer deg et proteinpulver og fiberfin har du alt du trenger.

Her skinner solen i dag.
Ha en herlig onsdag  :grin:

Kristine ♥

21 kommentarer

Siste innlegg