STYRKETRENING


I dag kom jeg meg på Elixia og hadde en styrkeøkt!
*klapp på skulderen*  :cool: 
Litt selvskryt er vel lov, dere? Hva har du gjort for noe bra i dag?
Altså, jeg skal ikke stikke under en stol at jeg måtte ta frem min gode venn Herr. Viljestyrke, men det er jo så deilig bare man kommer i gang.
Problemet er ikke treningen, men å komme seg på trening.
Økten ble helt ok. Ikke den beste, men jeg er svært fornøyd med innsatsen og bare det at jeg har gjennomført styrketrening.
– Knebøy
3 sett *  8 -12 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Hacklift med smal benstilling
2 sett * 15 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Flyes
3 sett * 8 -10 repetisjoner


Når det er grått og trist ute, slik som nå, synes jeg det er godt med noe varmede å spise.
Gryter er typiske favoritter på regnværsdager.
I dag laget jeg en safran gryte med torsk. Litt spizy, full av smak og veldig god.


Ha en dert smør, jeg brukte en stor spiseskje, i en kjele sammen med 1/3 finhakket chili, 2 hvitløksfedd, 1 hakket gul løk og 1 ts safran (eventuelt gurkemeie). La det frese til løken har blitt gyllen og det dufter godt.
Tilsett 1 terning fiskebuljong og 2 dl vann. La det koke opp.
Ha i stykker av fisk. Jeg brukte torsk, men all fisk vil passe.
La det småkoke på lav varme til fisken er gjennomkokt. Cirka 4 -6 minutter.


Server gjerne en frisk salat som tilbehør og / eller kokt ris.
Jeg serverte gryten med en stor salat av hjertesalat, gul paprika, rød paprika, rødløk, ananas og fetaost.
Er du ikke glad i sterk mat vil jeg anbefale å ta litt mindre chili. Jeg liker veldig godt sterk mat og ble god og varm mens jeg spiste gryten.


Desserten, som spises akkurat nå, ble sjoko-bananfluff som jeg toppet med kakaonibs og sjokoladesaus.
Ha 1 fryst banan i en bolle med mos med en gaffel eller stavmikser. Det kan lønne seg å la bananen tine et par minutter først.
Tilsett 1 dl melk, 1 ss kakaopulver og 30 g mocca-protein. Pisk med en håndmikser. Etter 3 -5 minutter blir det en luftig og god fluff.


Sjokoladesausen laget jeg av 1 ss flytende kokosolje, 1 ss kakaopulver og 1 ss sukrinmelis som jeg blandet sammen.
Trippel sjokoladeglede med sjoko-bananfluff, sjokoladesaus og kakaonibs.
Det var en fest for en sjokoladeelsker som meg :grin:

Kristine

19 kommentarer
    1. Benedicte:
      Hei du, og tusen takk for hyggelige ord 🙂
      Det med matmengde er nok en vanesak. Så lenge jeg husker har jeg likt å spise store og gode porsjoner, det er da jeg føler meg mett. Jeg spiser heller sjeldent og mye, enn ofte og lite. Litt sånn som at noen elsker frokost, mens andre hater det.
      Svaret er ikke så veldig artig, men det er sånn det her 🙂 Hehe.
      Ha en herlig dag 🙂

    2. Hei hei Kristine. Først og fremst må jeg bare si at du er en enorm stor og et flott forbilde for meg, og garantert for mange, mange flere.
      Men så er det en ting jeg på en måte har lurt på så lenge, og dette må du ikke ta som negativt, for det er det ikke i det hele tatt. Er rett og slett bare veldig nysgjerrig; – altså, jeg har aldri vært noen storspiser, og spesielt ikke det siste håret (jeg lever et veldig, veldig sunt liv – altså spiser ekstremt sunt). Men så når jeg ser på dine mat bilder ser det jo ut som at du spiser så sinnssykt mye + dessert. Hvordan klarer du det? Jeg får jo nesten vondt i magen ved å se all den maten. Ikke fordi det ikke ser godt ut, fordi det ser veldig godt ut, men fordi det ser så ekstreeemt mye ut. Hehe. Håper virkelig på et artig og bra svar tilbake.
      Hilsen en veldig nysgjerrig, glad jente som digger bloggen din til tusen – Benedicte!

    3. camilla:
      Hei du 🙂
      For å få bort fett så er det kostholdet som er det viktigste ikke treningen. Man pleier å si at treningen tar bort grammene og kostholdet tar bort kiloene.
      Man forbrenner faktisk ikke så mye ved trening som det folk flest tror. Da ville jeg mye heller tatt en opprydning på kjøkkenet.
      Jeg vil også anbefale deg å oppsøke en fysiolog for å få de til å se på knærne. Lykke til:)

    4. Nam! Den sjokoladegreia så god ut! 😀 En ting jeg vil spørre om, siden du har jo litt mer peiling på trening enn det jeg har ihvertfall. Jeg har lenge hatt plager med knærne, og derfor holder jeg med unna jogging selvom jeg så gjerne skulle jogget om det ikke var for de knærne. I tillegg kan jeg få litt vondt i den ene skulderen av jogging( vet ikke hvorfor). Jeg vil ihvertfall både bli sprekere og miste noen kilo, men problemet er at når jeg ikke kan jogge, (har ikke tilgang på sånn helsestudio osv) så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre for å forbrenne fett. Trener en del styrke også men fettet går jo ikke bort selvom. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan man gå bort fett? Tar foresten planke/sideplanke og push-ups hver gang jeg trener, og har merket at jeg har en del vondt i skulderen, ikke i selve treningen, men etterpå. Er bare redd jeg gjør noe feil, og at det forverres. Og den skulderplagen når jeg jogger, er KUN når jeg jogger. Tusen takk på forhånd, hadde vært kjempe fint om du hadde noen tips! 🙂

    5. Du er flink – stå på!
      Selv spiste jeg laks i dag, med lime og dill. Kjempegodt!
      Ha en fin kveld 🙂

    6. nå har jeg ikke spist fisk på kjempelenge! takk for påminnelsen. Vi har fint vær her da 🙂 hadde selv en kort styrkeøkt idag,men den var ikke noe særlig :p hehe

    7. Regner med det var godt med en styrkeøkt:)
      Hadde leg day i dag og det er absolutt favoritten:)
      Desserten så helt knall ut:)

    8. Så flink du er 😀 Noen ganger må man bare trosse vilikke’n og dra likevel : )
      Selv trente jeg med en venninne i dag. Våkna med sykt vondt i ryggen, dro på sentret og trente lett på ryggen, og poff, frisk. Trening er medisin ! : D
      Håper du har hatt en super tirsdag!: D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg