FREDAG OG HELG

Hei igjen.
Da er det fredag og helg allerede! :grin:
Skal du noe spennende?
Jeg synes tiden går så fryktelig for, men sånn er det vel når man nyter hver dag.

I går hadde jeg treningsfri. Jeg var så godt i gang med eksamenslesingen og glemte tiden helt. Plutselig var klokken godt over ti!
Jeg tar det som et godt tegn, det viser jo at jeg synes det er spennende.
I dag blir det en styrkeøkt. Jeg har tenkt til å ta meg på trening hver øyeblikk.
Det blir styrke på bakside ben og rygg.
Markløft, glute bridge, nedtrekk, roing og face pull.


Jeg må forresten vise dere disse nydelige blomstene jeg fikk i går.
Plutselig ringte det på døren. Da jeg åpnet stod blomster budet der med en nydelig bukett.
Jeg felte en tåre da jeg leste det fine kortet som var fra verdens beste mamma. 


Fredagsmiddagen ble taco – tacofredag.
Jeg stekte karbonadedeig med krydder: chili, hvitløk, paprika, cummin, litt salt og pepper.
Servert med salat av spinat, rødløk, tomat, gul og rød paprika, guacamole og oste-chips.


Oste-chips er utrolig godt!
Disse kan man jo spise alene, eller dyppe i guacamole, eventuelt dipp laget av kesam / gresk youghurt og diverse krydder.

Oste-chips
Ønsket mengde ost, jeg brukte 50 gram til 5 chips.
Du bruke forskjellige typer. Jeg brukte en blanding av parmesan og jarsberg.
Riv osten og legg klatter med ost på en bakplate.
Sett i ovnen på 225 grader i cirka 5 minutter. Følg med underveis.
Avkjøl på rist.


Guacamole
1 avokado, 1/3 chili, 2 hvitløksfedd, 2 ss sitronsaft, 1/4 ts salt
Mos avokado sammen med finhakket chili og hvitløk. Tilsett sitronsaft og salt.

 
Jeg har ikke noen fristende dessert å vise dere i dag. Jeg droppet nemlig desserten til fordel for hjemmelaget sjokolade.
Da jeg dukket i arkivet så jeg at det var lenge siden jeg hadde laget karamell sjokolade. Denne oppskriften
er farlig god.
Jeg laget også denne hvite sjokoladen.
Da er fredagskosen i boks!
Jeg ønsker dere en riktig god helg :grin:

Kristine

17 kommentarer
    1. Victoria:
      Konfirmasjon er koselig. Jeg synes det er så hyggelig med slike dager hvor alle er glade og samlet. God tirsdag 🙂

    2. Merete:
      Å, gratulerer så mye med vel overstått. Man blir ofte litt satt ut etter eksamen. Nyt hvilen og ferien 🙂

    3. Nå skal JEG gi DEG et knallgodt tips:) Vet ikke helt om det passer inn med den måten du spiser på, men det får du nesten vurdere selv:)
      8 dadler
      1-2ss kakao
      Litt vann
      Hakket kokos, hakkede nøtter, kakaopulver eller noe HELT annet du synes smaker godt som topping:)
      Fjern steinen på dadlene og mos dem sammen sånn at det blir en skikkelig klissete røre.
      Tilsett kakao og litt vann, bland godt.
      Form de til kuler etter ønsket str, jeg lagde 4 litt store
      Rull de i det du måtte ønske av topping
      Noen minutter i fryseren, og de er klare for å nytes:)
      Bruker du kokos som topping så minner de om de utrolig sukker/smør fylte “sjokoladebollene” fra barndommen- du vet nok hvilke jeg mener;)

    4. God helg! Eksamener er over for i år her, så deilig. Kom hjem fra eksamen og da tror jeg kroppen satt jeg selv i hvilemodus for jeg krasja på sofaen og sovna. Sommeren er her, herlig!

    5. Her skal vi i konfirmasjon til det ene søskenbarnet mitt, og ironisk nok tilbringer vi store deler av dagen i bil. Mannen og jeg bor nemlig 3,5 time unna hjemstedet mitt. Men tross litt kjøring blir det koselig å se igjen familie og nære slektninger! En stund siden sist! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg