IKKE FULT SÅ FANCY

I går trente jeg for første gang på FitnessXpress.
Ekstra koselig var det da en søt dame kom bort til meg og lurte på om jeg var hun Kristine som bloggen. En del av meg synes slikt er utrolig flaut, jeg er egentlig en ganske blyg person, men samtidig er det veldig koselig. Tusen takk  Jeg ble litt satt ut, så jeg glemte å spørre hva du het. På onsdag kommer jeg tilbake, om du vil ta en treningsøkt sammen kan du gjerne sende meg en mail. Det er alltid gøy å trene med en sporty sjel.
Over til treningsøkten.
Jeg trente forside ben, skuldre og bryst. Endelig en skikkelig god styrkeøkt :grin: Det er flere uker siden sist!
– Frontbøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner 
– Leg ex
3 sett * 6 -8 repetisjoner 
– Benpress
3 sett * 10 -12 repetisjoner 
– Benkpress maskin
4 sett * 6 -8 repetisjoner 
– Pec deck
3 sett * 8 -10 repetisjoner 
– Skulderpress med manualer
4 sett * 6 -10 repetisjoner 

Dagens treningsøkt på rygg og bakside ben var også i det gode hjørnet, jippi!
– Markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner 
– T-bar roing
4 sett * 6 -8 repetisjoner 
– Enarms roing
3 sett * 6 -8 repetisjoner 
– Lår curl
3 sett * 8 -10 repetisjoner 
– Lats roing
2 sett * 12 repetisjoner 
super sett med
– Roing i kabel
2 sett * 15 repetisjoner 
– Kick back i kabel
3 sett * 12 repetisjoner 


Jeg tenkte å presisere noe jeg synes er viktig.
Husk alltid at en blogg aldri består fult og helt av en persons liv. Da snakker jeg ikke bare på vegen av meg selv, men generelt. De aller fleste viser bare en liten del av seg selv og det er viktig å tenke på at du faktisk ikke får med deg hva som skjer ellers.
Jeg skriver for eksempel i all hovedsak en kost- og treningsblogg. Bare en liten del av hvem jeg er og hva jeg gjør kommer igjennom. Som alle andre har jeg et liv med skole, jobb, venner, familie og andre aktiviteter.
Dette gleder også maten jeg viser. Så langt fra all den maten jeg spiser, visers her på bloggen. Mye av det jeg lager er heller ikke fult så fancy. Om det er noe som ikke ser delikat eller godt ut, velger jeg å ikke dele det. De bildene som kommer ut på bloggen er de bildene som jeg håper enten kan inspirere eller gi noen ideer.


Middagen i dag var ikke spesielt delikat, men derimot veldig god.
Svin, mos og kokt brokkoli.
Svinefilet som jeg marinerte i en blanding av økologisk olivenolje, soya saus, wasabi, ingefær, hvitløk og chili. Jeg anbefaler denne marinaden på det sterkeste, kjempe  godt. Kjøttet burde ligge i marinaden et par timers tid, gjerne over natten. Stek så i pannen, eventuelt på grillen, på middels varme i fire -fem minutter på hver side sammen med sesamfrø.
Mosen består av en kokt potet som jeg moste med en håndfull revet parmesan, en halv avokado og litt sitronsaft.
Jeg toppet det hele med ekstra sesamfrø.


Dagens dessert / etterrett var også veldig lite fancy.
Vegetarboller, rester etter gårsdagens kveldsmat (oppskriften finner du her), jarlsbergskiver fylt med linser og maiskorn, en halv proteinbar (denne) og fersken.
Mat trenger så absolutt ikke være avansert for at det skal være sunt eller godt. Det enkleste kan ofte være det beste.
Selv mener jeg at lysten og smaksløkene skal få lov til å bestemme hva som kommer på tallerkenen. Kroppen snakker masse til oss. Vil man ha en samarbeidsvillig og glad kropp, må en også lytte til hva den sier. Dette gjelder på alle plan – mat, trening, søvn, stress, osv. Ta vare på deg selv.


Nå skal jeg gjøre siste innspurt av eksamenslesingen, samt lage hauger av matpakker til en lang helg.
Håper solen skinner hos dere.
Ha en fortsatt god torsdag :grin:  

Kristine

23 kommentarer
    1. Jag tränar på Bislet!
      Gillar det väldigt mycket, klassisk crowded runt fem på dagarna men där finns allt man kan önska sig! 🙂 Du får prova Bislet någon dag du också!

    2. Du skriver ofte fult.. men er ganske sikker på at det skrives fullt.. Ikke meningen å pirke, men det er så lett å rette opp;) Ha en fin dag !

    3. Maten ser nydelig ut og du ser nydelig ut, og selv om jeg aldri kommer til å gjøre det så blir jeg til og med inspirert til å trene morgenkardio. (!) Jeg kommer heller til fitness xpress og trener, jeg også! 🙂
      Lykke til med eksamen og god helg til deg!

    4. Melissa Spania:
      Man blir så tatt på sengen at man vet ikke helt hvordan man skal reagere, men det er absolutt veldig koselig 🙂

    5. Hei! Det var jeg som kom bort til deg,hihi 🙂 Så gøy at du nevner meg her på
      bloggen! Jeg trener fast på FitnessXpress, så jeg skal se etter deg på onsdag!
      Fortsett den gode jobben du gjør med bloggen, du er til inspirasjon for alle 🙂
      God helg!

    6. Det med blogg vs hverdagsliv og hva man deler er ikke alltid så enkelt nei.. Men jeg har tenkt at folk må jo bli lei av å bare lese om mat og trening også. Derfor har jeg en litt miks, men langt fra alt som skjer!:-) God helg!

    7. åh vad kul! Har följt din blogg ett tag och du är sjukt inspirerande!
      Vilket fitnessXpress är det du tränar på då?

    8. Ka e FitnessXpress.? E det et senter dær man kun kan trene styrke?
      Kordan merke e de blåe skoene som du bruker på bildet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg