BRUNSJ OG TRENING

Hei og hopp sprekinger.
Jeg regner med at dere er godt i gang med en ny og herlig uke allerede :grin: 
I dag følte jeg at det skulle bli skikkelig deilig å løfte vekter igjen. For en god følelse! Den er lenge siden jeg har kjent på.


Treningsklar!

Da jeg vet at jeg ikke er spesielt motivert for styrketrening for tiden, kommer jeg til å kjøre fullkroppsprogram en periode.
Det vil si at jeg trener gjennom de store muskelgruppene, rumpe, lår, bryst og rygg, for hver treningsøkt.
Dagens økt så slik ut:
– Knebøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Stark mark
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Roing
3 sett * 8 -10 repetisjoner


Før trening hadde jeg en ordentlig god brunsj med Costume.
En real kosestund.
Proteinkaffe, hjemmelagde frøbrød med pålegg, kokte egg med avokado og ovnsbakt tomat.
Proteinkaffen laget jeg av å blande 20 g mocca-protein med 0,5 dl vann i et glass. Deretter hadde jeg i vanlig svart kaffe. Tilslutt varmet jeg opp 1 dl mandelmelk i mikroen og steamet den opp med en melkeskummer før jeg hadde melken over kaffen.
Frøbrødene lages ved å blande sammen 1 egg, 2 ss linfrø, 2 ss sesammel (annet mel kan også brukes), 1 ss fiberfin (kan byttes ut med mer mel), en liten klype salt og vann til en tykk deigkonsistens, ca 1 dl. Lag 5 klatter på en bakplate. Bruk en skje til å smøre deigen utover og stek på 225 grader i 12 minutter.


Jeg toppet brødene med brie og pesto som jeg gratinerte et par minutter i ovnen, tomat, ketchup, spekeskinke og jarlsbergost som jeg også gratinerte i ovnen et par minutter, og en skive med gul paprika, agurk, dijon sennep og serranoskinke.
Kjempe godt.

Nå får jeg komme meg avgårde.
Jeg skal nemlig på seminar med Thomas Rode Andersen som skal snakke om naturlig mat og steinalderkosthold.
Det blir spennende, jeg gleder meg.
Ha en herlig mandag videre :grin: 
Gjør denne uken super.

Kristine

17 kommentarer
    1. Melissa Spania:
      Kjenner igjen den følelsen. Når man er vent til å trene, er det ikke godt å være uten!
      Håper du blir fort bra 🙂

    2. Silje:
      For en kjempe hyggelig kommentar, tusen takk Silje.
      I vinter var jeg også på ‘gå opp i vekt’-prosjekt, ja, det er mye vanskeligere enn man tror!
      Du er kjempe flink, stå på 🙂

    3. Stine:
      Det er ofte litt tungt å komme i gang på en mandag, ja. Viktig å gjøre det beste ut av dagen 🙂
      Du kan bytte det ut med mandelmel. Håper det smaker 🙂

    4. Du ser så godt ut Kristine 🙂
      Viktig å kose seg, spesielt på mandag mener jeg! Det er som regel den tyngste dagen i uka, så da er det viktig å være snill mot seg selv!
      Frøbrødene ser veldig gode ut! Tror du det går å bytte sesam-melet med bakepro, eller mandelmel? 🙂

    5. Så utrolig pen du er kristine!:) sliter en del med vekten, og det er en større utfordring en de fleste tror å skulle gå OPP i vekt.. Du er utrolig inspirerende, og vekten har endelig begynt å sakte men sikkert gå oppover. Du er et supergodt forbilde og jeg er innom bloggen din flere ganger daglig! Stå på!

    6. Etter nesten to uker med forkjølelse hadde jeg min første økt i dag tidlig og det kjentes helt fantastisk ut! Selv om det ble langt fra en normal økt, så var det bare skjønt å kunne ta i manualene igjen. Sier litt om hvor mye jeg har savnet treningen!!!
      God uke!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg