FREDAGSGODT

Da er det fredag og helg dere :grin:
Jeg har hatt en herlig dag.
I morges hadde jeg en god treningsøkt på FitnessExpress før jeg skulle ha en pt-kunde.
Resten av dagen har gått med til sushi-date, kaffe sladring med skjønne Ann Cecilie og bort på middag.
En god start på helgen.


Det ble nok en fullkropps treningsøkt.
Nå som jeg ikke trener stryke så ofte, trener jeg de største muskelgruppene hver gang slik at muskulaturen får brukt seg flere ganger i løpet av en uke.
Økten så slik ut:
– Knebøy
4 sett * 8 1-0 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Roing
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Face pull
2 sett * 12 repetisjoner


Nå sitter jeg og koser meg med dagens dessert.
Det er lenge siden jeg har laget proteinrullen (jeg har lagt ut oppskrift blant annet her og her) og fikk akutt lyst på det i dag.
Jeg laget en sjokoladerull som jeg fylte med vaniljekrem og serverte med cashew clusters, vannmelon, jordbær og kiwi.


Sjokoladerull

1 egg
2 eggehviter (spar plommen til vaniljekremen)
2 ss sukrin
10 g kakaopulver
15 g mocca-protein
1 ts fiberhusk
6 dråper stevia sjokolade
Litt vann

Pisk de to eggehvitene til hvitt skum.
Ha i sukrin og pisk videre.
Bland sammen det hele egget med kakao, protein, fiberhusk, stevia og vann.
Vend forsiktig deigen inn i de stivpiskede eggehvitene.
Ha røren over på en bakepapirkledd stekeplate og smør den tynt utover. Bruk en skje.
Stek på 200 grader i 12 -15 minutter.
Med en gang kaken kommer ut av ovnen ruller du den sammen som en rullekake og legger et håndkle over.
Når kaken er avkjølt drar du forsiktig av bakepapiret og fyller med vaniljekrem.

Vaniljekrem

2 eggeplommer
1 dl melk
1 ts fiberhusk
1/2 ts vaniljepulver
2 ss sukrin

Ha alle ingrediensene i en kjele og varm opp under stadig omrøring.
Når det begynner å ryke av vaniljekremen tar du den av platen.
Spis vaniljekremen som den er eller avkjøl.
Denne passer også perfekt til jordbær eller andre desserter.

Jeg ønsker deg en fantastisk helg :grin:
Nyt fredagen.

Kristine

10 kommentarer

Siste innlegg