BORTE BRA


Jeg er bortreist et par dager og befinner meg på besøk hos mamma.
Her har jeg det veldig så bra. Jeg koser meg!
Planen for de neste dagene er ikke stort annet enn å nyte tiden med mine kjære.
Jeg laget middag til hele gjengen i dag og tok det jeg fant i kjølerommet.
Det ble en salig miks med marinert kyllingfilet surret i bacon, grønnsaker, guacamole og egg.


Kyllingen marinerte jeg i olivenolje, hvitløk og en dæsj hvitvin. Når den skulle stekes surret jeg et par baconskiver rundt og hadde de på grillen. Kylling er best når den stekes lenge på lav varme, da beholder den saftigheten. Om du bruker grillen så legger du den på indirekte varme. Steker du den har du pannen på middels varme. Snu kyllingen underveis. Steketiden varierer ut i fra tykkelse, beregn omtrent 15 minutter.
Squashskiver stekes i en panne sammen med hakket hvitløk og chili.
Gacamole lages ved å mose sammen avokado, finhakket chili, rødløk og hvitløk, sitronsaft og en liten klype salt.
Stek egg i 3 -4 minutter i en panne.
I tillegg har jeg kokte gulrøtter og salat av lollo salat, cherry tomat og rød paprika.
Godt.

Brødrene tok meg med på trening. De er blitt så store og sterke  :grin: 
Storesøster er stolt!
Vi trente på Elixia Hønefoss.
Jeg fortsetter med fullkroppsøkter en liten stund til i og med at jeg ikke har så mange styrkeøkter i uken. 
Økten så slik ut:
– Knebøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Chins
2 sett * 8 -10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner


Mamma har fått seg slike søte hjerteformer.
Jeg forelsket meg såpass i de at jeg måtte teste å bake med dem!
Det ble mandelpai med deilig fyll.

Paibunn med mandelmel
1 egg, 1 ss smør, 2 ss sukrin, 1 dl mandelmel
Pisk egget lett med en gaffel. Ha så i smeltet smør og sukrin. Rør tilslutt inn mandelmelet.
Press ut deigen i en form eller flere små former. Stek på 180 grader i 12 minutter.
Det kan lønne seg å smøre formen før du har i deigen.
Avkjøl og topp med ønsket fyll.


Disse paiene falt i smak hos flere enn meg.
Angående fyllet, du kan fylle paibunnen med alt mulig. Friske bær og pisket kremfløte, sjokoladerøre av kesam, kakao og mocca-protein, frukt og en dæsj honning. Om du dropper sukrin og isteden tilsetter 1/2 ts med salt kan du fylle paien med egg, skinke, grønnsaker og mye annet godt. Bare fantasien setter grenser!

Håper mandagen din har vært god.
Uken skal fortsette minst like bra :grin:

Kristine

18 kommentarer
    1. Siri:
      Kort fortalt så har jeg vært sammen med en som hadde store problemer med alkohol og han skadet meg flere ganger når han drakk. Jeg har også en morfar som er alkoholiker.
      Etter å ha sett hvor mye alkohol ødelegger drikker jeg det svært sjeldent selv. Jeg får faktisk litt hetta eller panikk de gangene jeg drikker fordi jeg kjenner mange dårlige minner.
      Derimot tar jeg meg et godt glass vin eller to et par ganger i måneden, da er det kun for kosens skyld 🙂

    2. Paulina:
      Det er virkelig koselig.
      De er blitt store, 16 og 18 år! Så storesøster er ikke så stor lenger i forhold til dem 😉
      Ha en god kveld 🙂

    3. Mette:
      Tja, sånn delvis.
      Familien min flyttet hit når jeg var 9 år, så bodde jeg her til jeg var 15 -16, da jeg flyttet ut og tilbake til Sandvika / Oslo området.
      Hvor i Hole holder du til? 🙂

    4. Hei.
      Kommer du egentlig fra Hole eller Ringerike? Jeg er opprinnelig Holeværing..
      Mette

    5. Det er deilig å tilbringe litt tid med familien! 🙂 hvor gamle er brødrene dine?

    6. Elsker bloggen din, Kristine! Skjønner at du ikke skriver om hele livet ditt, og at bloggen handler om trening og kosthold, men hva er ditt forhold til alkohol? Kanskje du kan skrive et innlegg om hva du mener om alkohol og dens påvirkning på kropp og sinn?

    7. Ha noen fantastiske dager hjemme:)
      I dag var min mammapermisjon over, og hverdagen ble veldig annerledes.
      Men fremdeles en super mandag og start på uken:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg