ALLEREDE

Er det virkelig mandag allerede?
Jeg føler meg langt fra klar!
Denne helgen har det ikke vært et minutt fri.
I tillegg til å jobbe med mine kunder har jeg hjulpet min bestemor med å rydde og ordne i hennes hus.
Jeg skulle gjerne hatt en ekstra søndag og fri i dag.
Men, men. Akkurat det får jeg ikke gjort noe med. Uken går sin gang. Til min trøst så er det ikke mange dagene før det er helg igjen.
Håper du har hatt en fin mandag :grin:
Det blir som regel ikke stort bedre enn hva man gjør det til selv.


Jeg har blant annet innledet uken med god mat. 
Snart blir det også en god treningsøkt.
PØ og jeg skal trene sammen i dag. Jeg gleder meg!
Det er godt med en person som kan spotte og pushe meg. Jeg trenger et spark i rumpen av og til jeg også.
God mat og god treningsøkt, vips så er ikke denne mandagen så ille likevel.


Hjemmelaget sushi ble dagens lunsj.
Det er faktisk enklere enn man skulle tro.
Kokt sushiris etter anvisningen på pakken. Ha så i riseddik og en klype sukrin før du lar risen bli kald.
Finn så frem ønsket fyll.
Jeg brukte salma laks, gulrot, syltet ingefær og wasabi. Hadde jeg hatt avokado ville jeg hatt det i rullen også.
Ta så et noriark, legg på ris og klem den flat.
Jeg gjorde det enket; tok kaldt vann på hånden og moste risen flat med håndflaten.
Så legger du på fyllet og rull sammen.
Server.


Hver dag burde egentlig være en pannekake dag.
Jeg går aldri lei!
Det ikke finnes noen begrensninger. Du kan variere pannekakene i det uendelig.
Som snacks i dag ble det pannekaker fylt med cottage cheese og sukrin, toppet med hjemmelaget sjokoladesaus og hakkede nøtter.
Så godt  :grin:



Pannekaker

1 egg
1 eggehvite
30 g havregryn
1 ss proteinpulver, jeg brukte vanilje, kan erstattes med annen tørrvare som mel
4 ss melk eller vann
1 ss sukrin
Kanel og kardemomme

Visp egg og eggehvite lett sammen med en gaffel.
Ha i de resterende ingrediensene og la røren svelle et par minutter.
Stek på middels varme i en panne i 1 -2 minutter på hver side.

Sjokoladesaus

1 ss kokosolje
1 ss kakaopulver
1 ss melk
1 ss mocca-protein

Smelt kokosoljen og bland inn de resterende ingrediensene.
Denne sjokoladesausen kan også spises alene eller for eksempel over is og frukt / bær.


Mandagssmil (og en ekstrem blitz) fra
Kristine og Mildred-pusen

15 kommentarer
    1. T:
      Bena dine er laget for å gå, så det er ikke det samme som styrketrening nei.
      I og med at du synes bentrening er så tungt og vondt er det et godt tegn på at du faktisk trenger det veldig. Ikke skipp bentrening 😉

    2. Kristine Solhaug:
      Haha… Det er litt sånn hos meg også. Jeg spiser en del av fisken mens jeg lager. Men det er halve morroa 😉

    3. fromfattofabulous:
      Som jeg skrev hos deg, det er kjempe koselig. Jeg blir satt ut av at noen finner inspirasjon i bloggen. Tusen takk 🙂

    4. De pannekakene så bare himmelsk ut, haha ! : D
      Jeg ville stikke innom for å si ifra om at jeg har brukt
      et par av dine bilder i et av mine innlegg, hvor jeg har nevnt deg,
      og jeg håper det går greit!.
      Fint om du sier ifra hvis du evt. vil at jeg skal slette de:)
      Ha en fortsatt fin mandagskveld!
      Klem

    5. Har aldri laget sushi, men det høres jo unektelig enkelt ut. Problemet ville nok heller vært at jeg hadde smakt vekk alt fyllet før det i det hele tatt hadde blitt en eneste maki *ler*.
      Håper du får en fin uke videre, til tross for lite innhenting i helgen 🙂 Klem

    6. Åh pusene dine er så skjønne! Håper de får like mye god mat som deg hehe 🙂

    7. Her ER hver dag pannekakedag. Elsker det og blir heller aldri lei ^^ koselig at du har vært sammen med bestemoren din. skal til min senere i sommer. 🙂

    8. Hei!
      Jeg har et spm.. Jeg lurer på om det å gå på fjellturer (bratt tereng) gir god styrke for bein? Jeg liker å trene styrke overkropp, men jeg haater å trene bein.. Begynner nesten å gråte hver beinøkt fordi det er så tungt og vondt, haha… Jeg går ofte på fjellet fordi vi bor rett ved siden av, men det jeg lurer på (sikkert et dumt spm..) er om jeg “slipper” å trene bein når jeg går ganske ofte på fjellet?

    9. Kan man bruke bakepro? Du bruker sjelden bakepro i det siste. Er det noen grunn til det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg