FREDAGSKOS

Da er det fredag og helgen er her :grin:
Solen skinner også. Da kan man virkelig ikke klage!
Jeg tok meg en god gåtur ut i finværet. 50 minutters trasketur.
Det ble dagens aktivitet. Jeg hadde egentlig tenkt til å ta meg en styrkeøkt i kveld, men den ble byttet ut med jentekveld.


Nå kommer Kathrine hvert øyeblikk.
Det blir jentekveld med snikk snakk, deilig mat og god stemning.
Jeg har bakt sjokoladebrød og tent lys.
I tillegg har jeg masse deilig frukt, nøtter og is på menyen.
Godt!

Sjokoladebrød

3 egg
4 ss sukrin
30 g mocca-protein
30 g kokosmel
20 g fiberfin, eventuelt mer mel
3 ss kakao
1 ss fiberhusk 
1/5 ts salt
2 dl melk

Pisk eggene luftig med sukrin.
Ha så i protein, kokosmel, fiberfin, kakao og salt.
Bland til slutt inn melken.
Tilsett mer væske om deigen er veldig tykk.
Ha røren i en form og stek på 175 grader i 30 minutter.

Ønsker du å lage en glasur kan du for eksempel blande sammen kesam, philadelphia, sukrinmelis og kakao, eller lage en kaffe variant med sukrinmelis, kakao og kaffe.
Ettersom kaken blir servert med is, dropper jeg glasuren.
Lun sjokoladekake og kald bananis med sjokoladebiter, det blir godt!


Jeg er klar.
Jupp, vi snakker usminket, iført angoraullgenser og kosebukse.
Alt ligger til rette for en herlig kveld.
Ha en riktig god fredag :grin:

Kristine

19 kommentarer
    1. Othilie Ulvedalen:
      Frukt og nøtter burde være en del av en god diett, i min mening. Disse matvarene inneholder masse vitaminer og mineraler.

    2. Så koselig:) håper dere fikk en fin kveld!
      Her ble det yoghurtnøtter og sofaen:) deilig!
      Og startet dagen med enda noen yoghurtnøtter:p er ikke mulig å barnets EN.. 🙂

    3. Åååh, det sjokobrødet der skal jeg jammen prøve i kveld når jeg skal ha jentekveld. Banalisering står alt i frysen! Takk for inspirasjon!:)

    4. MM, bildene dine frister såå mye! Godt å vite at man kan være sunn men fortsatt kose seg. Jeg er på diett så det blir ikke mye sunn kosemat men gleder meg til jeg kan spise frukt, nøtter og mørk sjokolade igjen.. <3

    5. Hei Kristine! Vet at du tidligere jobbet hos Elixia, jobbet du da i resepsjonen? Kan jeg få spørre om hvordan du synes jobben var? 🙂 Og vet du hva timelønnen er? Blir veldig glad for svar 🙂

    6. Mmm, såg heilt herlig ut! Sunn snacks, fredag og jentekveld slår aldri feil 🙂
      Henta pakkene mine fra Iherb ista og smakte på cashew cluster, som eg bestilte etter inspirasjon fra deg, og NAM! Det var virkelig heilt nydelig, perfekt som snacks 😀 gleder meg til å prøve det over havregrøten, det blir nok en fest for ganen, haha 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg