SOMMERENS JORDBÆRKAKE

Jeg kjøpte norske jordbær i går.
Dette var årets første for min del.
Jeg vurderte å kjøpe meg en boks allerede for et par uker siden, med en svimlende pris på 60,- droppet jeg det.
I går var prisen sunket til 39,-. Fortsatt ikke rimelig for 400 gram bær, men absolutt verdt det.
De norske jordbærene er så fantastisk gode :grin:
Søte, smakfulle og saftige.


De norske jordbærene er best i seg selv eller med en kule vaniljeis etter min mening.
I dag ble jeg likevel inspirert til en bakerunde.
Deilig sommerkake med smak av vanilje, jordbær og creme cheese.
Ja, den er sukkerfri, glutenfri og rik på proteiner.

Sommerens jordbærkake

Kake
3 egg
5 ss sukrin
40 g kokosmel
1 ts fiberhusk
1 ts bakepulver
Litt vaniljepulver, kan sløyfes
1 dl melk

Pisk eggene lett sammen med sukrin. Ha i melk.
Bland sammen kokosmel, fiberhusk, bakepulver og vaniljepulver.
Tilsett det tørre i det våte.
Ha røren i en form.
Stek på 175 grader i 25 minutter.
Avkjøl.

Fyll

1 boks philadelphia
5 ss kesam, kan sløyfes
Sukrinmelis
Jordbær

Bland sammen philadelphia, sukrinmelis og kesam.
Smak til med sukrinmelis til du får kremen så søt som du ønsker.
Skjær jordbær i skiver.
Fordel krem på kaken og topp mde jordbærskiver.
Server.


Da er det bare å sette seg ut i solen.
Ta en kakestykke.
Steng ut verden, stress og mas.
Senk skuldrene.
Vær i nuet og nyyyyt.

Nå skal jeg ut å ta en liten løpetur.
Ha en herlig søndag :grin:

Kristine 

38 kommentarer
    1. Beka:
      Det var leit å høre.
      Når du sier at melet så ut som kokos, var det revet kokos? Et kokosmel skal se ut som et vanlig mel. Jeg vil tro det er det som har gjort at kaken feilet.
      Håper du får det til 🙂

    2. Hei:)
      Jeg prøvde ut jordbærkaken i kveld, men mislyktes to ganger:(
      Jeg forstår ikke helt hva jeg gjorde galt. Bunnen ble liksom aldri ferdig, og var rå inni.
      Jeg tok 1 ts vaniljesukker og brukte økologisk kokosmel (som så ut som kokos).Kan det ha vært sistnevnte som var feil? Har veldig lyst å smake den kaken. Takker for svar 😉
      Mvh Beka

    3. Åh, elsker de norske jordbærene! Kan ikke huske å ha sett at de har kommet i butikkene her til nå

    4. Eline:
      Håper du har kost deg med deilige jordbær i dag 🙂
      For en god idè. Takk, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Det skal jeg begynne å gjøre 🙂

    5. Anonym:
      Tusen takk for en kjempe hyggelig kommentar. Det er slike ord som gjør det gøy å blogg 🙂
      Jeg drikker ikke mye kaffe. Det blir som regel kun en kopp i løpet av dagen og det er proteinkaffen. Da bruker jeg FirstPrice Instant kaffe. Hehe… Det er studenten i meg 😉
      Du MÅ prøve proteinkaffen. Den er fantastisk god! Jeg er helt avhengig av en slik hver dag.
      Ellers vil jeg anbefale deg å lage snikerskrem. Da blander du kesam, kakaopulver, mocca-protein og peanøttsmør. Du kan også mose i en banan. Spises med en gang eller sett den i fryseren en times tid for en mer islignende konsistens. Mmmm.
      Si ifra hva du synes 🙂

    6. Margrethe:
      Kroppen din trenger mye mat.
      Jeg er en liten og nok så lett jente, likevel trenger jeg over 2000 kalorier daglig. Det blir mye god mat. Det er ingen hemmelighet, men handler om å fore kroppen sin med nok og riktig mat 🙂

    7. Siri:
      Hei Siri.
      Om du leser bloggen min ser du hvordan jeg trener.
      Jeg legger opp dagens økt så og si hver dag. I det siste har jeg trent 3 -5 ganger i uken, da mest styrketrening og noe kondisjon (nesten bare gåturer). Om du lurer på hvordan øktene ser ut, er det bare å bla nedover 🙂 Men husk at dette er en treningsplan som er laget for meg, for hva jeg ønsker å oppnå, etter mine forutsetninger og skader. Vi er alle forskjellige med forskjellig utgangspunkt, mål, kropper, osv. Jeg er personlig trener og tilbyr spesialdesignede treningsprogram, om du er interessert kan du sende meg en mail på [email protected]
      Jeg vil på det sterkeste også råde deg til å ta kontakt med en psykolog. Det er ikke et nederlag men en styrke å innrømme at man av og til trenger hjelp utenfra. Har du problemer med angst, vekt, kalorier og lignende, så har du et spiseproblem. Ikke kast vekk ungdomstiden din på det! Livet skal leves 🙂

    8. Hei, Kristine. Kaken så kjempegod ut!
      Jeg har lenge tenkt på å spørre deg om hvordan du trener. Altså, selv elsker å
      trene. Men, det har gått utover livsstilen min da jeg har en dårlig kombinasjon
      av mat og trening. Jeg vet godt at jeg har et problem, men klarer ikke endre på det.
      Jeg sliter med tanken og følelsen av at jeg legger på meg, en angst som ikke vil vekk.
      Selv trener jeg mest kondisjon, men ønsker å få en mer markert kropp og lære meg å få i meg nok
      mat samtidig. Hvor ofte trener du kondisjon? Trener du oftest styrketrening? Og hvor
      lenge varer disse øktene ca?
      Mange spørsmål på en gang. Men håper du har tid til å svare. Jeg leser bloggen din
      daglig, og du har lenge vært både et forbilde og god inspirasjon for meg, etter at jeg
      nå ønsket å ta tak i mine problemer.

    9. Dette så kjempegodt ut! Du er så flink, og sprek! Jeg trener mye mer enn deg, og spiser mye mindre, likevel ser du mer “fit ut” hvordan får du det til?

    10. Hvordan klarer du å være så utrolig kreativ med maten? Sykt inspirerende 🙂

    11. Mm..så godt ut:)
      Norske jordbær er fantastisk, men må si at de utenlandske har vært sabla god i år:)

    12. For en fantastisk inspirasjon du er for mange og meg, og herrefreeed for en deilig mat du klarer å lage! Skjønner ikke hvor du får all den inspirasjonen/ideene fra! Har noen enkle spm jeg lurer på og håper du kan svare på de. Hvilken type kaffe er det du drikker til vanlig, og er det denne du blander med proteinpulveret ditt? I tillegg lurer jeg på hva du kan anbefale meg å gjøre med to smaksprøver fra myoprotein i smakene sjokolade og mocca, slik at jeg får en “god opplevelse” fra de hvis du skjønner? Orker ikke å prøve å bake noe med de i tilfelle bakingen går rett vest og må kaste alt. I tillegg liker jeg ikke kaffe, så er neste alternativ å bare blande dem sammen med vann/melk eller har du noen andre glimrende ideer? 😀
      Ha en fortsatt helt herlig kveld, klem

    13. Det så nydelig ut! Har enda ikke testet de norske jordbærene i år, men så de var kommet i butikk denne uka. Skal kjøpe i morgen tenker jeg!:-D
      Men jeg lurte på en ting generelt til oppskriftene dine, og det er at du skriver “ha røren i en form”; jeg lurte på om du ikke kan skrive hvilken form du bruker? Det har jo mye å si for resultat og steketid om du bruker brødform, liten rund form, stor rund form, paiform, muffinsform, andre type former…osv. Det hadde vært supert!:) For jeg får så lyst å prøve oppskriftene, men det er kjipt å kaste bort ingrediensene på å steke i feil form og få et uspiselig resultat.. Er ikke alle av oss som er så erfarne med bakinga;-P

    14. den så kjempe god ut! fikk lyst på kake jeg også! Kan du ikke bake en til meg og sende i posten^^, hehe<3

    15. Her hjemme koster norske jordbær 49 kr, og tillegg ser de ikke noe ferske ut! 🙁 Men kaken din ser rett og slett fantastisk god ut! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg