MANDAGSGLEDER


Hoppsann.
Da er vi i gang med en ny uke igjen :grin:
Jeg føler på meg at dette blir en bra uke, mer enn jeg vanligvis føler. Juhu!
Været er også meldt knall her på Østlandet. Det blir man i ekstra godt humør av.


Jeg var ufattelig trøtt i morges.
PØ snorket forferdelig i natt. Faktisk så mye at jeg måtte legge i et annet rom, problemet var bare at jeg hørte han der også. En del av meg hadde lyst til å slå kraftig til han! Da ble det ikke så mange timers søvn.
Vanligvis trener jeg uten noen form for stimulans. Jeg tar ingen pre-workout, koffein eller lignende.
I dag derimot, ladet jeg opp med en Celsius i håp om et ekstra kick.
Det ble en helt grei økt.
– 15 minutter streching og massasje
– Frontbøy
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Ettbens leg ex
3 sett * 7 -10 repetisjoner
– Leg curl
3 sett * 8 – 10 repetisjoner
supersett med
-Strak mark
3 sett * 10 repetisjoner
– Gående utfall
2 sett * 10 repetisjoner


Til middag ble det italienske kyllinglår med stekt egg, avokado og salat.
Jeg smurte kyllingen med olivenolje, salvie, rosmarin, hvitløk og et hakket laurbærblad. Stek på 175 grader i 30 minutter.
Salaten består enkelt av spinat, gul paprika, rødløk og cherrytomater.
En halv avokado med litt salt og sitronsaft.
Et egg stekt i 2 minutter i pannen toppet med gressløk. 
Godt.


Et godt tips om du har dårlig tid i hverdagen er å lage en stor bolle med salat når du først er i gang. Den kan stå i kjøleskapet tre -fire dager. Da har du alltid grønnsaker tilgjengelig.
Om du først steker kyllinglår eller lignende, stek opp mange. De holder seg også i kjøleskapet i flere dager. Restemat er genialt både til lunsj, kvelds og som matpakke.
Jeg har også alltid kokte egg i kjøleskapet. Perfekt som et mellommåltid eller som snacks når sulten gnager mens jeg lager middag.


Sjokoladekake og is er vel helt naturlig på en mandag?
Det kaller jeg en god ukestart.
Jeg brukte denne sjokoladekakeoppskriften og toppet med sjokoladerøre (philadephia ost blandet med kakaopulver, stevia dråper med sjokolade, en liten klype salt og sukrinmelis) og vaniljeis.
Det ble mer enn ett stykke for å si det sånn.


Håper du har hatt en fantastisk start på uken.
Gjør denne uken flott :grin:
Ha en god mandag.

Kristine

20 kommentarer
    1. Lille meg:
      Hei du 🙂
      Først og fremst så ville jeg sluttet å telle kalorier. Det er ikke naturlig eller sunt på noen som helst måte. Lytt til kroppen, gi den mat når du er sulten og spis variert.
      Det er vanskelig for meg å gi deg noen konkrete tips når jeg ikke vet hva du spiser, men jeg vil anbefale deg å legg til sunt fett som avokado, økologisk peanøttsmør, nøtter og tørket frukt, dressinger laget på olje, osv.
      Lykke til 🙂

    2. Anne:
      Det var den beste kommentaren jeg har sett på lenge. Tusen hjertelig takk Anne 🙂 Man legger en del tid ned på bloggen, og da er det nettopp slike ord som gjør det verdt tiden. Det betyr utrolig mye 🙂
      Stå på og takk igjen 🙂

    3. Kjære Kristine!
      Jeg har fulgt bloggen din lenge, og jeg må si at du er en av de få bloggerne som virkelig inspirerer meg! Og da mener jeg ikke at du gir meg dårlig samvittighet..som jeg ofte tror at mange forvirrer med inspirasjon, men at din energi og godt humør er smittsomt og du får meg til å føle meg bedre om meg selv. Du viser at man kan uansett, og jeg setter utrolig pris på bloggen din!
      Keep up the good work!

    4. Jeg har veldig lyst til å begynne å trene mer. Da snakker jeg om mer styrke og intervall. Nå jogger jeg 1 time innimellom. Jeg vil bli litt sterkere og få bedre kondis. Men jeg vet ikke hva jeg burde spise mer av når jeg trener mye. Hvis jeg trener uten å spise mer, klarer jeg ikke gjøre det bedre neste gang jeg skal trene. Jeg føler meg da tom for energi, og jeg må ha pause i treningen før jeg kan trene igjen. Jeg går også ned i vekt når jeg trener ofte, så jeg burde spise mer da. Jeg spiser sunt, så jeg blir ikke fysisk sulten, jeg kjenner ikke at magen rumler når jeg egentlig trenger påfyll av energi. Til vanlig spiser jeg 2200-2300 kalorier sånn ca.
      Hva slags mat burde jeg legge til når jeg trener for å bygge opp igjen etter trening? (Vil bare legge til at jeg IKKE ønsker å gå ned i vekt. Jeg er 15 år, og vil bare ha en frisk kropp)

    5. siriroedland:
      Ja, fy syren!
      Har dere søkt om operasjon? Det har PØ gjort. Han snorker jo så høyt at han våkner av det selv. Hehe…
      God tirsdag 🙂

    6. Har samme problemet her hjemme! En snorkende kjæreste! Utrolig irriterende til tider!
      Og maten din ser fantastisk ut som vanlig!
      Ha en fin kveld 😀

    7. Det er så bra at du viser at man faktisk kan spise ordentlige mengder med mat og unne seg noe godt, og alikevell se så bra ut! Motiverende 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg