NO BOWL NEEDED


Det ble en lettvint løsning på middagen i dag.
Nå som det er så varmt synes jeg det er greit med noe raskt og enkelt. Gjerne også kaldt og fargerikt.
Det ble en god pastasalat med biff og chili-dressing.


Kok pasta etter anvisning på pakken. La pastaen avkjøles.
Pastaen var rester fra i går. Jeg kokte en stor kjele når jeg først var i gang. Rester er undervurdert!
Krydre biffen med salt og pepper og stek den raskt i en panne på høy varme, omtrent 1 -2 minutter på hver side. Jeg brukte et stykke FirstPrice entrecotè som jeg skar i cirka 2 cm tykke biffer.
Legg ønsket grønnsaker på en tallerken. Her har jeg aspargesbønner, tomat, spinat og rødløk.
Bland inn biff i biter og pasta.
Til dressingen blander du sammen 1 ss sweet chilisaus, 1 ss sesamolje, 1 ss hvitvinseddik og litt finhakket chili og hvitløk.
Hell over dressingen og server.


Dagens treningsøkt ble ben.
Jeg hater å trene ben!
Ofte er det slik at de kroppsdelene man ikke liker å trene, er de som “henger etter”. Slik er det med mine ben.
Jeg er mye sterkere og mer veltrent i overkroppen enn underkroppen. Det betyr strengt tatt at jeg må ta meg sammen og kjøre på.
Det føles tungt å komme seg på trening for en benøkt, men det føles veldig godt etterpå.
Slik så dagens økt ut:
– Knebøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Utfall i smith-maskinen
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Hack lift
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Ettbens knebøy
2 sett * 12 repetisjoner


Som dere allerede vet er jeg en fruktelsker.
Jeg får aldri nok frukt!
Dagens deilige dessert ble fruktsalat.
Ekstra moro ble det når jeg spiste fruktsalaten fra vannmelonskallet.
Da trenger du ingen bolle – mindre oppvask!
Jeg hulte ut det meste av en halv vannmelon, bruk en skje, og fylte den med biter av honningmelon, eple, nektarin og jordbær.
Friskt og godt.


Jeg synes frukten er best i seg selv, da kommer fruktsmaken virkelig frem.
Om du ønsker kan du for eksempel servere fruktsalaten med vaniljekesam, kesam tilsatt stevia, is, hakkede nøtter eller litt honning.

Vi er halvveis til helg allerede.
Ha en herlig onsdag :grin:

Kristine

13 kommentarer
    1. hei:
      Hehe… Måtte smile stort av kommentaren din.
      Nei, maten blir heldigvis aldri kald. Jeg tar bare et par bilder, det tar ikke mange sekundene, så spiser jeg.

    2. Åh vad gott det såg ut med fruktskålen, vattenmelon är en storfavorit hos mig 🙂
      sv: Absolut det ska jag 🙂

    3. morsom ide med vannmelonen 😉
      Når du tar bilder av varm maten din, hender det att den ofte blir kald
      før du får begynt og spise og må varme den opp i mikroen?;)

    4. janne:
      Små gleder vet du 😉 Jeg liker å gjøre små merkelige ting for at dagen skal bli litt bedre.
      God onsdag til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg