PÅ VEI TILBAKE

Jeg hadde en skikkelig god ryggøkt i dag :grin:
Du vet den følelsen når du går ut av treningssenteret, sterk og opp-pumpet, og føler deg helt fantastisk?
Slik hadde jeg det!
Jeg følte meg så høy i hatten at jeg måtte ta en harry do-flex bilde.
Jeg har hatt en lengre periode hvor motivasjonen har vært fullstendig fraværende. Årsaken vet jeg, og jeg er fullstending skyld i deg selv. Det har rett og slett blitt for mye for meg. Vanskeligheter på privatfronten, sykdom i familien, eksamsperioden og oppstart av eget firma, har gjort at jeg har stresset og tenkt alt for mye. Det går hardt utover treningsmotivasjonen.
Om jeg ikke har lyst til å trene, lar jeg vær. Jeg vet at motivasjonen tidsnok kommer tilbake, derfor har jeg hatt noen dårlige treningsmåneder. De siste ti ukene har jeg lagt fra meg alt av treningsplaner og mål, og gjort akkurat det jeg har følt for. Det samme gjelder kostholdet.
Nå kjennes det ut som motivasjonen er på vei tilbake.
Den siste uken har det virkelig vært godt å trene. *bank i bordet*
Jeg krysser fingrende.

Dagens treningsøkt så slik ut:
– Chins med kroppsvekt
2 sett * 12 -10 repetisjoner
– Stående roing
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10  repetisjoner
– Latsdrag
3 sett * 12 repetisjoner
supersett med
– Face pull
3 sett * 12 -15 repetisjoner
Jeg avsluttet med 10 minutters gange på møllen med hastighet 7,5 og stigning 3.


Dagens middag ble en deilig cæsarsalat med ovnsbakt kylling.
Kyllingen, hel Holet kylling, krydret jeg med steak krydder, hvitløk og cayenne før jeg stekte den i ovnen på 180 grader i 45 minutter.
Salaten laget jeg av å blande sammen revet hjertesalat, flak av parmesan, peanøtter og hjemmelaget cæsarsalatdressing.
Hvorfor har jeg ikke laget cæsarsalat før? Det er utrolig godt!
Jeg tipper det blir akkurat det samme til lunsj eller middag i morgen. Jeg har tross alt en halv kylling igjen og en god porsjon med dressing. Gleder meg allerede!


Cæsarsalatdressing:
1 eggeplomme, 1 ts dijonsennep, 1 finhakket hvitløksfedd, 50 g skyr naturell (eller kesam / gresk yoghurt), 5 ss olivenolje, saften av 1/2 sitron, ca 20 g revet parmesan, salt og pepper
Visp sammen eggeplomme, dijonsennep, sitronsaft, salt og pepper.
Tilsett oljen i en tynn stråle mens du visper.
Ha så i hvitløk, skyr, revet parmesan, salt og pepper.
Server.

Dette blir en god porsjon dressing.
Jeg vil tro den holder til 3- 4 salater.


En herlig fredagsdessert har jeg også spist.
Sjokoladepannekake med hjemmelaget is, en halv proteinbar og jordbær.
Jeg puttet pannekaken i en kopp og brukte den som kjeks. Så godt!
Baren er Atkins Advantage chocolate decadence. Denne baren var litt for mørk i smaken etter min mening, jeg er fan av melkesjokolade. Sammen med søt vaniljeis var den derimot perfekt.


Vaniljeis
30 g vaniljeprotein, 100 g gresk yoghurt (eller kesam / skyr), 50 g cottage cheese (eller mer gresk yoghurt), 4 ss melk og 1/2 ts vaniljepulver
Bland sammen alle ingrediensene og sett i fryseren i 2 timer.
Jeg rørte ikke i isen underveis og dermed ble isen min krystallisert. Det lønner seg å røre i isen omtrent hver halve time.

Sjokoladepannekake
1 egg, 2 ss mandelmel, 1 ss kakaopulver, 1 ss sukrin, 2 ss melk
Bland alle ingrediensene godt sammen.
Stek som en tykk pannekake på middelsvarme i en panne.


skal jeg bake eplepai med vaniljekrem etter denne oppskriften.
Jeg må ha noe godt å servere jentene til filmkvelden etterpå.
Sammen med en god kule vaniljeis, er jeg sikker på at det blir en vinner.
Ha en fantastisk fredagskveld :grin:
Det er helg!

Kristine

28 kommentarer
    1. Hei flotte deg! Lagde nettopp den sjokolade-pannekaken, og herregud den var god!! Blir definitivt nytt pre-workout måltid for meg:) Absolutt elsker alle oppskriftene og hele deg, ha en god dag videre! @heleneekra på instagram

    2. Solveig:
      Jeg tror du har mistet konseptet med styrketrening totalt. Grunnen til at jeg trener er nettopp for å få former. Jeg er en jente født med lite hofter, rumpe, lår og pupper. Dårlig genetikk? Men det er sånn kroppen min er bygd. Styrketrening har gjort at jeg nettopp har fått mer rumpe, rundere og større skuldre, formede armer og ben.

    3. Sofia:
      Slike anonyme kommentarer gjør meg ingen ting og jeg skroller meg fin igjennom dem. Folk får absolutt ha sine meninger, men da må de tørre å stå for dem, ikke bare bak en skjerm 😉
      Takk for gode ord Sofia 🙂

    4. Frida:
      Jeg bruker ekstra mostand i alle øvelsene, ja 🙂 Ellers får ikke kroppen brukt muskulaturen sin ordentlig. Jeg skriver aldri ned motstanden jeg bruker.

    5. Chassi:
      Hei søte du 🙂
      Jeg skal se på det.
      Akkurat nå her jeg 967 ubesvarte mail! :/ Må i første omgang prioritere mine egne kunder. Men jeg prøver å få svart alle.

    6. Hei fine rygg!
      Håper du har det bra! Det ser sånn ut, så treningspausen må ha virket kjempebra. Jeg sendte deg en mail med fullt av spørsmål. Vi kan kalle det en bloggechallenge. 😉
      Stor klem!

    7. Kvinner kommer i alle mulige former. det er stor forskjell på kate moss og beyonce fordi de er født med forskjellige gener. hvilken rett har du og sitte bak en anonym dataskjerm og hakke på andre. det er patetisk spør du meg…mulig kristine ikke har masse former, men hun er flott =) om det er noen som er 12 år så er det tøffe-anonyme-du. folkeskikk.

    8. Sofia: kaller du det former? ser ut som en liten plugg på 12 år spør du meg…

    9. Savner du ikke noen ganger å være litt mer feminin?
      Rundere kanter, former, lange slanke ben osv ??

    10. Åååå så bra det kommer seg då!:-) håper du har det fint tross alt som er skjedd, det fortene du!

    11. det ser ut som om kroppen holder seg veldig bra likevel uten motivasjon. ryggen din er så flott =) og den beste maten som alltid=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg