NØDVENDIG

Riktig god søndags morgen.
Håper du har hatt en herlig helg så langt. Husk å nyte søndagen videre!
Jeg må vise dere pakken jeg hentet fredag morgen før jeg dro ut til Hole.
Pakkoman, det er jeg i ferd med å bli!
Det er jo så alt for gøy med pakker  :grin: 


Xpand BCAA
Forgrenede aminosyrer.
MyRevolution t-skjorte
Så jeg kan fly runt på gymmet i ren my-ånd!
Muscle brownie
Protein bar / snack som er fantastisk god.
Omega 3
Høykonsentrert omega3 med 1000 mg per kapsel.
Stevia dråper med sjokolade
Naturlig søtningsmiddel med sjokoladesmak.

Jeg tar ikke mye kosttilskudd.
Det er, som navnet tilsier, et tilskudd til maten, og jeg har troen på at et balansert og variert kosthold er viktigst-
De kosttilskuddene jeg tar daglig og som jeg anser som nødvendig er MyProtein, BCAA og Omega3.

MyProtein
Jeg har gjennom årene prøvd mange forskjellige proteinpulver. MyoProtein med mocca-smak som er en soleklar vinner. Det klumper seg ikke og smaker er fantastisk.
I over fem år har jeg brukt dette pulveret!
MyProtein er sammensatt av melkeproteinene whey/myse og kasein. Det er et rent produkt med høy kvalitet.
MyProtein bruker jeg daglig i proteinkaffen min, samt etter trening.

BCAA
BCAA er for de litt “viderekommende” innen styrketrening.
Dette er et aminosyre tilskudd (en aminosyre er en liten del av et protein) bestående av leucin, valin, isoleucin. Forskning viser at disse aminosyrene er viktige byggestener og brensel for musklene våre.
BCAA gir blant annet bedre opptak av proteiner i muskulaturen og bedre restitusjon.
XPAND BCAA har et blandingsforhold på 4:1:1 leucin, valin, isoleucin.
Pulveret smaker godt og det blander seg lett ut.
Jeg tar BCAA før og etter trening.

Omega3
Omega 3 er en essensiell fettsyre. Den er nødvendig for mange livsviktige funksjoner i kroppen og gir dokumentert helsegevinst, i tillegg til å øke blant annet fettforbrenning og muskelrestitusjon.
Dette er det absolutt viktigste kosttilskuddet etter min mening, med mindre du spiser mye fet fisk.
Norwegian fish oil er et høykonsentrert produkt med god kvalitet som gjør at du trenger å ta færre kapsler enn en rekke andre omega3-tilskudd.
Jeg tar 1 -2 kapsler daglig.

Kristine

10 kommentarer
    1. Hanne:
      Det var kanskje en merkelig ordlegging.
      Det er BCAA i alle proteinpulvere. Du kan ta 30 g proteinpulver og få i deg omtrent 5 -10 g BCAA. Derimot synes jeg det er greit å droppe proteinpulveret og bare ta 5 g BCAA og få i meg all den BCAA’en jeg trenger.
      Håper det var forståelig 🙂

    2. Nå har de fått inn questbaren med hvit sjokolade og bringebær! Jeg har allerede bestilt 😉 Jeg fikk forresten min pakke med questbaren – cookie dough etter 12 dager.. Og jeg bor ikke i Oslo. Veldig rarart at du måtte vente så lenge!

    3. Når blir man “viderekommende” innenfor styrketrening?:-) Jeg spør fordi jeg lurer på om dette er noe for meg. Jeg trener styrke (for å bli sterkere) tre-fire dager i uka og har holdt på i litt over ett år. Ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg