MANDAGS LUKSUS

Heisann :grin:
Er du klar for en ny uke?
Det er noe friskt og fresht med mandager. Jeg tror det er derfor jeg er en mandags-person.
Hurra for en ny og herlig uke!

Etter tre dager med hvile og treningsfri, var det kjempe deilig å løfte vekter og svette!
Jeg hadde en super bryst- og ryggøkt med lillebror.
– Chins kroppsvekt
12 repetisjoner
– Chins med strikk
2 sett * 12 repetisjoner
– Stående roing (bildet)
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Flyes i kabel
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Benkpress med manualer
3 sett * 10 repetisjoner
– Latsroing
2 sett * 12 repetisjoner
super sett med
– Face pull
2 sett * 12 repetisjoner


Jeg befinner meg fortsatt i Hole.
Jeg blir her ut morgendagen også.
Helgen har ikke blitt brukt til stort annet enn mye matlaging – jeg forer den krefsyke, litt jobbing og mye familiekos.
Det er noe eget å komme hjem til mor. Selv om jeg er blitt voksen, føler jeg meg fortsatt som et barn når jeg er på besøk.  


Jeg laget en utrolig god middag i dag.
Super salat med hjemmelaget dressing, den samme som på lørdag for de av dere som følger med på instagram, med grillet svin, soppstuing og dobbelt stekte poteter.
Det falt i smak hos store og små.


Supersalaten består av spinat, cherrytomat, hjertesalat og asparges.
Dressingen var en klar vinner! Jeg laget den for første gang på lørdag. Den var så god at jeg måtte lage den både i går og i dag. I tillegg er den full av vitaminer og antioksidanter.
Bland sammen 3 ss sitronsaft, 2 ss honning, 2 ss vann, 2 ss olje, 1 stilk rabarbra, en god dose blåbær og et dryss havsalt. Del rabarbraen i små strimler og blåbærene i to. Bland sammen sitronsaft, honning, olje og vann. Ha i rabarbra og blåbær og topp med et dryss havsalat. Så godt!
Dobbelt stekte poteter lages ved å dele potetene i to. Ha de i ovnen på 200 grader i 40 minutter. Skrap så ut innmaten av potetene slik at du har en bolle med potet “kjøtt” og sitter igjen med halve potetskall. Mos potet “kjøttet” med litt melk, revet parmesan og finhakket hvitløk. Ha potetmosen over i potetskallet og dryss over parmesan. Stek så i ovnen på 225 grader i 25 minutter.
Til soppstuingen steker du oppdelt sopp med finhakket hvitløk og rødløk i skiver. Når soppen har mistet væske og blitt lett brun, har du i philadelphia ost og en liten dæsj soya saus.
Grill fileter av svin i cirka 5 minutter på hver side over middels varme. De kan også stekes i panne.
En real luksus middag på en mandag!


Igår var jeg og mamma ute på en liten bærtur.
Vi tuslet rundt og koste oss i skogen.
Resultatet ble friske, deilige og utrolig søte bringebær.


Nå sitter jeg her med desserten min.
Bringebær som jeg moste i en skål, toppet med mandler, valnøtter og litt melkesjokolade.
En luksus middag fortjener å bli etterfulgt av en luksus dessert.
Mmmm….

Ha en fantastisk uke.
Riktig god mandagskveld :grin:

Kristine

23 kommentarer
    1. Chassi:
      Det blir sånn nå, halvparten får jeg svart på, resten leser jeg men svarer ikke på. Må nesten prioritere egne kunder.
      Jeg skal få satt meg inn i mailen din også. Bare vent! 😉
      God klem 🙂

    2. God mandag til deg, fine du!
      Ha ha til tusen ubesvarte mail! Livet er for kort til å svare på tusen mail. Jeg håper du driter i minst halvparten av dem. Null stress. 🙂
      Stor klem!

    3. Så bra at du koser deg med familien din! Håper det går bra med moren din, det er tøft når folk man er glad i ikke har det bra…
      Ha en fin uke 🙂

    4. haha… absolutt digger kommentaren til anonym. hva er det med anonyme tøffinger liksom? og hva er galt med teknikken om jeg tørr spørre? du ser jo den bra gjennom et bilde 😉

    5. Så herlig å begynne uke med en treningsøkt:) Er selv utrolig glad i å trene og bryr meg om kosthold. med middagen og salaten har jeg lyst til å lage selv også, så kjempegodt ut!

    6. hej, gillar du eller dina läsare Miley cyrus? jag drev sveriges största fan blogg om Miley (peacemiley.blogg.se) men den blev nyligen hakkad och bort tagen.. Jag har lagt ner så mycket tid och ork på den bloggen för att göra mina läsare nöjda. tänk dig i min situation om din blogg skulle bli hackad och bort tagen? du skulle nog också bli otroligt förbannad, ledsen och besviken. Jag har mailat blogg.se men jag har inte fått något svar. Så nu behöver jag all hjälp jag kan få för att å tillbaka min statistik och läsare. Snälla kan du nämna vad som har hänt och hänvisa dina Miley fans till min nya blogg peacemileyray.blogg.se i ett inlägg snälla, jag behöver all hjälp jag kan få, vi måste få fast hackaren!
      tack på för hand.

    7. ingenting er så godt som ville bringebær!! åååh nam 😀 Ja er deilig å komme på trening igjen etter noen dager uten. Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    8. Lookin good frøken! Og du har de mest crazy sammensetninger, ting jeg ikke hadde tenkt på å prøve sammen engang! Takk for inspirasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg