FLUFF I VEI

Jeg hadde nok en super treningsøkt i dag :grin:
Igjen med lillebror som god pusher.
Jeg hadde hovedfokus på rumpe og prøvde en ny øvelse. Rumpestumpen skal vokse!
Jeg er usikker på hva øvelsen heter, det blir vel en form for glute kick back.
Den tok godt, jeg kjenner meg allerede støl!
Som du ser på bildet brukte jeg leg curl apparatet, og stilte meg på alle fire foran den. Det var trangt, så jeg fikk et annen apparat opp i ansiktet. Deretter brukete jeg det ene benet til å kicke tilbake bensøtten, for så å føre benet sakte ned igjen.
Det er samme øvelse som blir utført i smith-maskinen på denne videoen.

Slik så økten ut:
– Dype knebøy
5 sett * 8 -9 repetisjoner
– Amerikansk markløft
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Glute kick back
4 sett * 10 repetisjoner
super sett med
En annen rompemaskin, usikker på navnet
4 sett* 9 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 8 -9 repetisjoner


Etter trening langet jeg proteinfulff.
Dette er så fantastisk godt. Nesten som soft is!
Du bare to ingredienser: frossen frukt eller bær og proteinpulver.
Jeg kommer til å fluffe i vei fremover. En ny favoritt!


Her har jeg 2 bananer som er fryst i skiver og 35 g mocca-protein.
La frukten / bærene tine noen få minutter på kjøkkenbenken får du har dem i en bolle. Ha så i proteinpulveret og kjør med en elektrisk visper eller kjøkkenmaskin.
Jeg tilsatte i tillegg litt kanel og vaniljepulver.
Etter 4 -5 minutter blir det en stor, luftig og god fluff.


Se så godt!
Jeg toppet med en stor sjokoladebit.
Ekstra karbohydrater etter trening er bare bra, eller hva?


Til middag laget jeg tikka masala.
Nok en middag som falt i smak hos hele familien.
Det er ekstra gøy å lage mat nå som jeg er borte og lager mat til flere. Jeg benytter anledningen til å bruke ekstra tid på kjøkkenet.  
Rikka masalaen ble servert med salat (maiskorn, spinat, rødløk, hjerte salat og cherrytomater) og kjøpte nanbrød.

Tikka masala lager du slik:
Ha olje i en kjele og fres hakket løk, chili, ingefær og hvitløk raskt.
Ha så i  hakkede tomater, tandori masala krydder, kanel, kardemomme, gurkemeie og litt frisk koriander.
La det hele koke mens du steker kylling i biter. Eventuelt kan annen proteinkilde brukes, som hvit fisk, svin, kikerter eller bønner. 
Tilsett yoghurt naturell i sausen og la det småkoke i et par minutter minutter.
Ha så i kyllingen.
Server.


Nå er det på tide å komme meg hjem til eget hus.
Som jeg gleder meg til å sove inntil PØ og pusene Fem dager uten dem, føles virkelig mye lenger!
Ha en god tirsdagskveld videre :grin:

Kristine

24 kommentarer
    1. Hehe, nei, desverre ikke vært tøff nok til det :p får ta d neste gang jeg trener m en venninne – ikke like flaut når man er to 🙂

    2. Solvor:
      Skulle ikke tro vi var i en sommermåned med regnet og vinden som har vært de siste dagene! Vi får holde på sommeren med sorbet og is 😉

    3. Cecilie Lykke:
      Jeg synes også maten smaker bedre når man er flere som spiser sammen.
      Hehe… Det er koseligere på alle måter 🙂

    4. Hei!:) jeg er ny leser av bliggen din og elsker den. stor inspirasjon i både trening og matveien:) men jeg lurte på hvor du gikk utdanning for PT og kosthold? Har du noe å anbefale eller å si om Feks. Active Education vs. NIH ? 🙂

    5. tenkte bare å tipse deg om at iHerb har fått inn den nyeste Quest-baren, White Chocolate Raspberry :):)

    6. Du er som vanlig like flink 🙂 Inspo!
      Trener du fortsatt av og til på fitnessxpress? Det hadde vært gøy å trene med deg en
      gang!

    7. Jeg elsker proteinfliff!!! Jorsbær kakao sukrin og vanolejeproten er det beste!!!=]

    8. Jeg er så enig, det er mye bedre å lage mat til flere. Uansett hvor og hvem jeg lager til så blir det alltid satt stor pris på når jeg serverer mat og det gjør det ekstra gøy å lage også 🙂
      Ha en super tirsdag videre, det lille som er igjen av den.

    9. Whaat?!? Er det en amerikans versjon også *klør seg i hodet og skriver seg bak øret at dette må sjekkes ut, YouTube next*:-) Nekter selv å gi slipp på sommeren (selv om det har vært tordenvær, grått og temp. faller raskt her på Vestlandet fortiden) så sveivde sammen en sorbet selv som preworkoutsnacks! Herrrlig!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg