I SKOGEN


Gårsdagens trening ble en 50 minutters power walk i skogen.
Jeg vil slå et slag for skogturer!
Det er så fredelig og deilig. Man trasker rundt uten mas og kjas, simpelt bare nyter nuet og naturen :grin: Real terapi for kropp og sjel.
På vei hjem stoppet jeg å plukket bringebær.
Skogsbringebær er så ufattelig søte, saftige og gode.
Jeg hadde riktignok ingenting å ha bærene i, så jeg brukte min egen topp. Den var ganske så grisete da jeg kom hjem!


I dag ble det protein vanilje havregrøt med blåbær, druer, og selvplukkede bringebær og rips.
Grøten laget jeg av 2 dl havregryn, 2 dl mandelmel og 1 egg som jeg kokte i 10 minutter. Deretter tilsatte jeg 1 ss med kokosolje og 30 g vaniljeprotein.
Jeg nøt hver munnfull i min kjære Karius og Baktus-tallerken. Husker dere det serviset fra vi var små? Jeg tar fortsatt frem mitt av og til. Den bringer meg tilbake til gode barndomsminner.


Bringebærene er såpass modne at de må spises omtrent med en gang.
Da ble det en bringebærsmoothie også.


Bringebær er naturlig supermat.
Viste du for eksempel at bare 250 gram med bringebær dekker dagsbehovet vårt for vitamin-C.
De inneholder masse næringsstoffer.
Bringebær er kjent for å være blant de matvarene med mest antioksidanter. Antioksidanter er viktig for kroppen ettersom de hindrer at cellene våre blir skadet fra frie radikaler.
Bærene inneholder godt med C-vitamin, fiber, K-vitamin, magnesium og kalium.


Super smoothie med bringebær

Du trenger en god dose bringebær, ferske eller frosne. Jeg brukte 3 dl bær, 50/50 av frosne og ferske. Ha bærene i en foodprosessor eller blender sammen med 1 håndfull mandler (valgfritt), 100 g gresk yoghurt (eller kesam), 2 ss proteinpulver (kan sløyfes) 1 ss yacon sirup (eller honning) og blend sammen. 
Her får du masse næring med sunne fettsyrer, proteiner, trege karbohydrater, vitaminer og mineraler.
Dessuten smaker den fantastisk.
 

Nå sitter jeg og lader opp til en benøkt med en is.
Jeg har ikke helt sagt hade til sommer og is enda.
PØ har begynt å klage over isspisingen min, så det er kanskje på tide å stramme tøylene noe.
Vel, det for bli en annen dag….
PØ og jeg skal trene sammen i dag. Det blir gøy! Han viser meg alltid nye tips og triks.
Vi har en deal om å bruke lang tid på tøying i dag. Ingen av oss gidder å tøye når vi er alene, det er jo så kjedelig! Derimot er det ekstremt viktig, for å ha fleksibilitet til å utføre øvelser med riktig teknikk.
Ha en herlig tirsdag :grin:

Kristine

22 kommentarer

Siste innlegg