LENGTER

Mens sommeren ser ut til å ha forlatt oss allerede, har jeg krøpet inn i varmen.
Jeg har allerede begynt å glede meg til neste sommer.
Ja, jeg er et håpløst tilfelle!
Jeg er ingen vintermenneske og misliker sterkt (hadde ordet ‘hater’ eksistert i mitt vokabular, noe det ikke gjør, hadde det vært et passende ord) kulde og mørke.
Heldigvis kan jeg glede meg over at jeg om ti dager befinner meg i varmen.
Nå lengter jeg til sommerferie.
Det blir sol, sommer og late dager :grin:
Årets sommerferie blir en uke i Hellas.
Ferien var en overraskelse fra min fantastiske PØ ‘Du kan da ikke droppe sommerferie!’, var hans ord. Som jeg gleder meg!


Jeg tok meg en pause i jobbingen, satte meg ned med noe godt og drømte meg bort til ferie.
Kakao, sjokolade søtet med sukrin (denne), crispy bite sjokolade, gojibær (disse) og mulberries (disse).
Kakaoen laget jeg av 3 dl melk, 4 ss kakaopulver, 3 ss mocca-protein og 1 ts sukrin+ som jeg varmet opp i en kjele. På toppen har jeg en kule vaniljeis.


Ettersom jeg lengtet til varmere strøk, ble jeg inspirert av Hellas til dagens middag.
Proteinrik bunn med grønnsaker og ost.
Nydelig gresk pizza.

Gresk pizza
Til en person.

Pizza bunn

1 egg
2 ss gresk yoghurt / kesam
2 -4 ss vann
1/2 ts fiberhusk
2 ss mandelmel
2 ss bakepro, eventuelt mer mel
1 ts pakepulver
1/3 ts salt
1/4 ts timian
1/4 ts hvitløkskrydder

Bland sammen alle ingrediensene.
Start med 2 ss vann og tilsett mer om nødvendig.
Det skal bli en tykk deig, ala bolledeig.
La røren svelle et par minutter.
Smør den utover en bakplate.
Stek på 225 grader i 5 minutter.

Fyll

Aubergine
Rødløk
Paprika
Squash
Hvitløk
Feta ost
Chevre ost

Mens pizza bunnen steker finhakker du hvitløk og skjærer grønnsakene i biter.
Stek dem raskt i en panne på høy varme et par minutter.
Fordel grønnsakene utover pizzaen og fordel over osten.
Stek på 225 grader i ytterligere 10 -12 minutter.


Da kan egentlig de neste 10 dagene forsvinne.
Jeg vil til Hellas nå!
Vel, tilbake til virkeligheten.
Det er lillelørdag i dag. Det er jo heller ikke så verst.
Vi får nyte det som er her og nå.
Ha en riktig fin onsdag :grin:

Kristine ♥ 

18 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene:
      Jeg er enig, vi har hatt en bra sommer i år og skal ikke klage. Det har vært en rekke fine og varme dager 🙂
      Takk for herlige ord, det setter jeg pris på 🙂

    2. Linda Marie Stuhaug:
      Å det hørtes helt herlig ut! Sp spennende 🙂
      Vi skal til utkanten av Kreta, litt unna turistene 😉

    3. Silje:
      Vel, jeg er ikke akkurat spesielt nøye med kostholdet fra før av for tiden. Jeg spiser is hver dag og er fortsatt i sommermodus.
      Når jeg drar på ferie spiser jeg på restaurant. Da spiser jeg det jeg har lyst på, det er viktig å leve livet 🙂

    4. Nam den kakaoen så supergod ut! 🙂 Hvilken istype bruker du? Easy? God tur til Hellas, det blir sikkert superherlig nå når det begynner å bli altfor kjølig i luften! Enig med deg…misliker sterkt vinter!! Ja til sommer hele året 🙂

    5. prøvde pizza bunnen men brukte vanlig rød saus. kjempe god. takk for masse god inspor =)=)

    6. Så godt at du får deg en liten sommerferie du og 🙂
      Hvordan skal du spise når du er der nede, går du i feriemodus og tar det med ro, eller spiser du det samme som når du er her hjemme i Norge?
      Skal selv til Hellas om noen uker, og har fått et nytt og sunnere kosthold. Tenker veldig mye på hva jeg skal spise der, for ikke å ødelegge fremgangen i min vektnedgang.

    7. Så heldig du er som skal til Hellas! Jeg elsker Hellas! de har jo såå god mat der og. mmmmm!
      Kos deg masse med ferieforberedelser. Sjokoladen ser hærlig ut 🙂

    8. Jeg gleder meg nå litt til høsten også jeg heldigvis! Teppe, te og telys er fine ting små ting å glede seg over denne årstiden!;-)

    9. Skjønner godt hva du mener med å glede deg til neste sommer allerede, denne har jo vært så fin! Jeg liker dog høsten litt, er så glad i fargene, men etter det kan vi godt spole til vår og sommer igjen 🙂 Det er forresten alltid like herlig å komme på bloggen din, du har så mye inspirasjon både til livet generelt men såklart også i matveien 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg