KOKOS OG LIME

Hei og hopp denne mandagsettermiddagen :grin:
Håper du har hatt en super start på uken.
Vi koser oss som bare det her i Hellas.
Jeg elsker varme og sol, og nyter hvert sekund!


Disse herlighetene laget jeg på lørdag morgen før vi dro.
Deilige muffins med smak av kokos og lime
Det søte fra kokosen passer perfekt med det syrlige fra limen.
Da hadde vi god matpakke til flyturen.

Kokos og lime muffins

2 egg
3 ss sukrin
30 g kokosmel
2 ss vaniljeprotein, eventuelt mer mel
2 ss revet kokos
2 ss limesaft
1 ts bakepulver
1/2 ts vaniljepulver
1 ts fiberhusk
1 dl melk, eventuelt vann

Pisk egg og sukrin luftig.
Tilsett resten av ingrediensene.
Ha røren i muffinsformer, jeg fikk 6 muffins.
Stek på 175 grader i 15 minutter.

Om du ønsker en glasur kan du blande philadelphia ost med sukrinmelis, revet kokos, vann og limesaft.
Mmmm, så godt!

Ha en herlig dag :grin:
Vi snakkes.

Kristine

28 kommentarer
    1. Kristine:
      Jeg er veldig nøye på budsjettet mitt. Som nyoppstartet firma, har jeg ikke stor inntekt. Jeg bruker ikke mye penger på mat. Ved å kjøpe mye firstprice, tenke økonomisk, så er det absolutt ikke dyrt å leve sunt! Jeg bruker vel omtrent 1500 -2000 kr i måneden på mat 🙂

    2. Anonym:
      Det gjør ingen ting, du. Hadde jeg ikke vært komfortabel med å svare, hadde jeg ikke gjort det.
      Takk for det og god helg 🙂

    3. Mmm, dette så himmelsk ut 😉 Jeg som er slik en kokoselsker må få testet ut denne oppskriften snart! 😀 Håper dere koser dere ihjel i Hellas. Ååå, *drømmesegvekk*

    4. “Anonym” her igjen; åå, jeg forstår… Beklager om det var ubehagelig at jeg spurte, var fordi jeg hadde hatt veldig lyst å gått på en treningstime med deg som instruktør, vil tro du er veldig inspirerende! Håper hjertefeilen blir bedre, og at du i mellomtiden passer godt på deg selv og hjertet ditt <3

    5. Hei. Siden jeg leste at du tilbyr kostveiledning osv har det kvernet baki hodet mitt. Lurer egentlig mest av alt om du klare å tilby hjelp til en som lever på et mindre budsjett..og som vil leve sunt. Helt siden jeg begynte å lese bloggen din har jeg lurt på hvor mye din kost koster, for jeg innbiller meg at du bruker endel mer enn meg.. Men super blogg! Maten du lager ser jo himmelsk ut 🙂

    6. Anonym:
      Takk for hyggelige ord.
      Grunnet at jeg har en hjertefeil, som for tiden er forverret, kan jeg ikke ha høy puls nå. Jeg har måtte trekke meg fra Cardio-timene.

    7. Veronica:
      Har du kokosmel kan du bruke det. Har du mandelmel kan du bruke det. Spelt mel fungerer også supert.
      Jeg brukte fersk lime, men på flaske fungerer nok like bra 🙂

    8. Emma:
      Hei du 🙂
      For meg har det ingen betydning hva jeg løfter på trening. Jeg tester aldri mine rekorder, da jeg er mer opptatt av å trene muskulaturen enn egoet 🙂

    9. Hei! Og takk for gode mattips!
      Forresten, hadde vært gøy om du skrev om dine personlige rekorder innen trening.
      Synes det alltid er veldig motiverende å se andres resultater.
      Får meg til å tenke “det der skal jeg også klare en dag!” 😉

    10. Namnam!! 2 Spørsmål.. Du skrev evt. mer mel. Kokos mel eller noe annet slags mel?Hva anbefaler du? 🙂 Også lurer jeg på om det er limesaft som i grønnsaken eller som i limesaft på flaske? Haha, dumme spørsmål, men men! Du er super 😀

    11. Takk for en inspirerende blogg! følger deg daglig, og elsker tips og inspirasjon til nye retter. Men du; synest å huske at du var på opplæring for å bli gruppeinstruktør tidligere i år. Har du startet opp med disse timene nå? Og i såfall, hvor er det?

    12. Hei! Vil bare si at jeg er innom bloggen din og titter hveeer dag, og takk for at du er den du er, srkiver det du gjør og er så superinspirerende og ekte. Du er gull! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg