SMAKEBIT

Hei dere.
Tusen hjertelig takk for alle råd under ‘Hjelp meg’ innlegget. Det er fantastisk med så mange tips :mrgreen:
Jeg har trukket vinnerne ved hjelp av random pick generator.
Sofia fikk førstepremien.
Trøstepremiene gikk til:
Hilde
Ingvild
Lone
Karianne J
Oda
Jeg har send dere mail alle sammen.


Her ser dere en liten smakebit på siden.
Spera skal selvfølgelig ikke være i headeren, selv om hun er fryktelig skjønn! Bildet er kun for at jeg skal få et inntrykk av hvordan helheten blir til jeg får opp den ordentlige headeren.
Som mange av dere nevnte, trenger designet en full renovering. Det var jeg allerede fult klar over. Jeg ønsker å gjøre det så enkelt som mulig, slik at siden blir lett oversiktlig og at det er enkelt å navigere seg frem.

En kort oppsummering av det dere hovedønsker:
– Tips til øvelser med bilder / video
– Leserspørsmål, hvor jeg tar grundig for meg et leserspørsmål i uken
– Produktanbefalinger, alt fra iHerb til treningsklær
– What I eat, hvor jeg oppsummerer hva jeg har spist i løpet av en dag
– Hverdagsliv, mer av hva jeg gjør utenfor treningsboblen
– Challenger
– iHerb favoritter
– Månedens beste, med en oppsummering fra måneden
– Helgekosoppskrift på torsdag
Ellers mye av det samme som jeg allerede gjør i dag.

Innleggene mine har lett for å bli lange. Det blir ofte mye på en gang med trening, mat og annen babling.
Er det et ønske at jeg deler opp innleggene?
For eksempel at det heller blir flere små innlegg isteden for et langt.  


I dette øyeblikket sitter jeg med en proteinpannekake ala kanelsnurr.
Jeg hadde egentlig lyst på kanelsnurrer, men orket ikke styret med å bake. Dermed ble det pannekaker med bolledeig smak fylt med kanelkrem. Så godt!

Pannekaker

1 egg
1 eggehvite
2 ss pæremos / eplemos, eller most banan, kan sløyfes
20 g havremel, eller annet mel
30 g vaniljeprotein, eller mer mel
1 ts bakepulver
1/2 ts kanel
1/2 ts kardemomme
1 ss sukrin
5 ss melk, eller vann

Pisk sammen egg, eggehvite og pæremos.
Bland i resten av ingrediensene.
Varm opp en panne på middels varme. Jeg har litt kokosolje i pannen min.
Stek pannekakene 2 minutter på hver side. Totalt fikk jeg 4 pannekaker.

Fyll

1/3 boks kesam, eller skyr / gresk yoghurt
1 ss kanel
3 ss sukrin

Bland sammen alle ingrediensen.
Smør pannekakene med kremen og rull dem sammen.
Server.  

Dagens kalender ord er så viktige at jeg må få dem med.
For meg handler livet om å gjøre det som gjør meg glad. De tingene som får meg til å smile.
Husk at her på bloggen får dere bare et lite innblikk i min hverdag. Livet mitt dreier seg om langt mer enn kropp, trening og mat! 
Selv om temaene kost og trening er en stor hobby, er jeg så langt mye mer enn det. Hadde jeg hatt et så snevert og ensidig syn på livet, tror jeg ikke at jeg hadde vært særlig lykkelig.
Ja, jeg elsker å dra på treningssenteret og svette, stå på kjøkkenet og kokkelere og å spise mat. Men jeg elsker også andre ting som å skravle timevis med gode venninner, lese og tilegne meg mer kunnskap, ligge lat inntil kjæresten min, sette meg på verandaen og bare “lukete” på luften, drikke en god kopp kaffe, klemme på verdens beste mamma, se filmer, osv, osv.
Jeg har alltid lagt vekt på at det er viktig å gjøre små ting hver dag, som gjør akkurat denne dagen unik. Ikke minst å velge hvilke tanker jeg vil fokusere på. Tenker du grå tanker, ja da vil hverdagen bli grå. Spor inn på den positive tanke-kanalen, lag rom for å dagdrømme, sett pris på de små øyeblikkene og form fremtiden ut i fra ditt hjerte.
Gjør de tingene som gjør deg lykkelig.

Ha en herlig dag:grin:
Gjør noe for deg selv som får frem smilet og gir deg en følelse av lykke.

Kristine

20 kommentarer
    1. Jeg er veldig for at du deler opp innleggene. sånn at du har et om hva du har trent,
      et med oppskrit osv 😀

    2. Hei hei, hvor har du fått den kalenderen med de ordtakene på? Virker så koselig med et nytt ordtak hver dag 🙂

    3. Tinka:
      Hei du og tusen hjertelig takk for gode tips 🙂
      Pusen skal vekk, nå er det bare en liksom header der for å få frem helheten mens jeg prøver å kode meg frem til designet. Jeg gleder meg til å få den opp og vise dere.
      God natt 🙂

    4. Gleder meg til å se den nye siden! Å så gøy at jeg vant trøstepremie! 😀 weee! Masse lykke til videre med ny blogg! Det blir nok supert!

    5. Hei!
      Gleder meg til den nye siden er på plass (enda jeg ble litt skeptisk da jeg så pusen oppi hjørnet)! Du er veldig inspirerende, selv om kreativiteten din på kjøkkenet noen ganger kan ta piffen fra en langt mindre oppfinnsom en som meg 😉 Har fulgt deg i noen måneder, og det går aldri en dag uten at jeg er innom 🙂 Synes det kan være en veldig god idè å dele opp innleggene dine, sånn at du kan fordele et til morgen og kveld! Kjempefint om du legger ut tips til økter man kan gjennomføre hjemme, uten mye utstyr, og som er korte nok (20-30 min) til at en travel småbarnsmamma kan kaste seg rundt og “tyvtrene” litt under barne-tv. På bloggen http://cathrineslilleboble.blogg.no har jeg tidligere funnet masse nyttig, men dessverre oppdateres denne så sjelden. Verdt å ta en titt på tips til øvelser og videosnutter hvis du ikke har vært innom! I tillegg finnes det en del fagstoff der som har vært interessant. God ferie og lykke til med den nye bloggen!

    6. det var morro!! Sjekker jo bloggen din flere ganger om dagen!!! Den nye siden ser fiiin ut!! Gleder meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg