EN

Kan jeg få et halleluja?
Det er en dag til ferie :mrgreen:
Å, jeg gleder meg!
Jeg som hevdet at jeg ikke skulle ha noen ferie i år, men heller spare både tid og penger til en senere. Vel, nå er jeg rimelig glad for at PØ gikk bak ryggen min og bestilte en ferietur. Selv om jobben blir med meg, alle nåværende ‘pt på nett’-kunder følges opp, er det noe annet å jobbe fra en strand i Hellas med 35 grader, enn hjemmefra.


Sommer, sol og Hellas var inspirasjonen til dagens middag.
Grillede grønnsaker, vinaigrette, tunfisk biff og feta ost.
En kjempe god middag på knappe ti minutter!


Skjær grønnsaker i skiver. Jeg brukte tomat, fennikel og rødløk.
Bruk en grill eller grillpanne. En vanlig stekepanne går nok også bra. Jeg brukte en grillpanne som jeg hadde litt olje og finhakket hvitløk i.
Stek / grill grønnsakene ett minutts tid på hver side og legg på en tallerken.
Stek tunfiskbiffen ett til to minutter på hver side i en panne på høy varme.
Bland sammen olivenolje, finhakket hvitløk, sitronsaft, dijon sennep, salt og pepper til vinaigrette. Hell over grønnsakene.
Ha over fetaost og tunfisk.
Server.

Jeg var ikke kjempe motivert for bentrening i dag.
Noen dager er dørstokkmilen veldig lang!
Idet jeg kom meg på trening, føltes det derimot mye bedre.
Ofte er det vanskelige å komme i gang. Så fort selve treningen begynner, er det ikke så ille likevel.
Det endte med en god benøkt.
– Frontbøy
– Markløft
– Utfall
– Leg extension 

I går hadde jeg en halvveis styrkeøkt på bryst.
Jeg er bryst dominant og har noe upper crossed syndrome, altså foroverbøyde skuldre. Derfor trener jeg mer rygg en bryst.
Gårsdagens økt bestod av tøying på rygg og bryst, flyes og benkpress.


Muligens den siste hjemmelagde desserten på en liten stund.
Jeg laget sjokolademousse.
Forkjærligheten min til sjokolade er alt for stor. Jeg burde kanskje vurdere en avvenning etterhvert….burde….

Sjokolademousse

1 plate gelatin
0,5 dl eggehvitte, tilsvare 1 -2 eggehviter
1 ss sukrin
2 ss kakaopulver
2 ss gresk yoghurt / skyr eller kesam

Legg gelatinplaten i kaldt vann i 5 minutter.
Bløt den opp i 2 ss varmt vann.
Stivpisk eggehvite. Ha i sukrin og pisk litt til.
Rør inn kakaopulver og gresk yoghurt.
Vend så inn den oppløste gelatinplaten.
Sett i kjøleskapet i 30 minutter.


Jeg spiste sjokolademoussen med sharon, eple, et par biter sukkerfri sjokolade, peanøttkrem (1 ss gresk yoghurt blandet med 1 ss peanøttsmør) og et dryss kakao.
Deilig!

Nå får jeg begynne å pakke. På denne tiden i morgen er jeg vel fremme i varmen!
Jeg ønsker deg en fantastisk helg :grin:
Håper du har noe gøy på planene. Ha en god kveld.

Kristine

24 kommentarer
    1. Tusen takk for svar! Kos deg på ferie 😀 Du fortjener en velforjent uke med sol og avslapping 🙂

    2. Yngvild:
      En dyktig personlig trener eller en fysioterapeut kan diagnostisere deg og hjelpe deg med hva som kan hjelpe deg 🙂

    3. Så nydelig du er! 🙂 Håper du har hatt en fin helg.
      Du angående det med upper crossed syndrome.. jeg har strevd lenge med dårlig holdning i nakken og fremoverlente skuldre, så nå lurer jeg på om dette kan være grunnen. Hvordan kan man få sjekket det? 🙂

    4. Da skal det bli prøvd!! (Det meste av mat smaker vel annerledes ferskt, enn i hermetikkboks kanskje 🙂 God tur, igjen! 🙂

    5. Misunner deg sånn! Håper virkelig du får det bra, at du lader opp energi og koser deg masse! 😀

    6. Så utrolig herlig Kristine!! Ei hardtarbeidende kvinne vel unt! For en smart kjæreste du har!!:-) Kose seg masse!!

    7. Erica:
      I fiskedisken eller som fryst vare fra Findus 🙂
      Takk Erica, alltid like hyggelig å lese kommentarene dine. Håper du får en god helg 🙂

    8. marieboe:
      Det smaker absolutt ikke som tunfisk på boks. Fersk tunfisk er saftig og smakfull. Du må prøve det 🙂
      De fleste matbutikker med fiskedisk selger fersk tunfisk. Ellers har Findus en fryst variant 🙂

    9. Hej!
      Allt bra? 😀
      Gillar du tävlingar, makeup, mode och insperation lika mycket som jag?
      Då skulle du gilla min blogg, jag har just nu en tävling och veckans blogg igång, kika gärna in! 😀
      Super fin blogg förresten! 🙂

    10. Hvordan smaker tunfiskbiff? Som tunfisk på boks? 🙂 hadde vært gøy å teste noe nytt, men er en smule skeptisk, hehe. Er det forresten i alle butikker?
      Og ja, gledesrop er lov 🙂 Selv er jeg superklar for høsten, og nyter hvert vinddrag 🙂

    11. god mat som alltid flinke kristine. du er flink pt som tar med deg kundene. jeg har sendt deg mail vil gjerne ha deg som coach servicen virker så bra 🙂

    12. Nam! Hvor får man kjøpt tunfiskbiff?
      Halleluja og riktig god tur og ferie til deg og kjæresten! Blir glad bare av tanken på å vere i fantastiske Hellas, så gleder meg på deres vegne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg