STEVIA PROTEINBAR

Før jeg dro på ferie var jeg så heldig å få smake på de nye proteinbarene FunksjonellMat selger.
Som dere vet, elsker jeg proteinbarer!
Da disse dukket opp i posten, ble jeg overlykkelig.


Barene er fra Nutri Nick og er de første proteinbarene som er laget med stevia. Stevia er et 100 % naturlig søtningsstoff som er kalorifritt.
De finnes i smakene rich chocolate, vanilla, vanillachooco og chocolate.


En bar inneholder 11 gram protein, 9 g fett og 5 gram karbohydrater.
I tillegg inneholder de 14 gram fiber og en rekke vitaminer og mineraler.
Prisen per proteinbar er 29,-


FunksjonellMat har prøvesalg på disse proteinbarene og lurer rett og slett på om de holder mål til å konkurrere på det store bar-markedet.
Hva tror dere? Har noen av dere smakt disse?

Dette er helt klart de beste proteibarene på markedet om man tenker innhold. Jeg er også veldig positivt innstilt på at de er sukkerfrie, noe som få proteinbarer er. Questbarer er de som kommer nærmest Nutri Nick med tanke på innhold. Jeg synes også at smaken på disse barene minner noe om hverandre. Rich chocolate er den beste smaken etter min mening. Denne hadde en kraftig sjokoladesmak. Det er denne dere ser på bildet over. Vaniljeversjonen synes jeg ikke var spesielt god. Chocolate og vanillachoco var også gode, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er bedre proteinbarer på markedet med tanke på smak.  
Prismessig ligger Nutri Nick omtrent som andre konkurrenter. En proteinbar er ikke billig uansett hvilke produsent den kommer fra.
Jeg kommer helt klart til å bestille disse barene igjen – genialt å ha i vesken som en nødløsning i hverdagen. De blir derimot ikke mine favoritt proteinbarer, som jeg koser meg med når jeg skal ha noe ekstra.


Ellers så må jeg legge til at jeg har det fantastisk her i Hellas.
I følge restauranten vi spiste lunsj på i dag, var det 35 grader i skyggen. 
Jeg målte 31 grader i sjøen!!
Temperaturen og været er det ikke noe å utsette på, det kunne knapt vært bedre! Selskapet, PØ, er verdens beste.
Det blir avslapping, kos, sol og god mat om hverandre. Jeg har det rett og slett helt herlig :grin:
Nå skal vi ta turen til Platanias for å traske rundt på torget, nyte kvelden, en god middag og et glass vin.
Ha en riktig fin kveld.

Kristine

22 kommentarer
    1. Ellen:
      Oj, det har jeg ikke fått med meg. Det er bare sjokoladebaren som har trekk, men, ja, synes det var ganske merkelig!

    2. Kan jeg spørre hva dine favorittbarer mtp smake er? Du har sikkert skrevet om d før, men jeg finner det ikke:)

    3. Den ser veldig godt ut! Men det er ikke alltid at det smaker slik det ser ut!
      Bildet var veldig fint. Ser ut som at du stråler! Håper du har det bra på ferie 🙂

    4. jeg kjøpte den da jeg var i usa i sommer. jeg synes smaken minner om quest og er helt ok og siden innholdet er så bra kjøpte jeg med meg mange hjem. jeg viste ikek at de fantes i norge. takk =)

    5. Åååå! Jeg var i Platanias for ca 10 år siden, og har ønsket meg tilbake siden! En flott plass spør du meg!

    6. Høres deilig ut alt sammen 🙂
      Har ikke smakt de barene og questbarene er fortsatt min favoritt.
      Hvis dere skal spise i Platanias MÅ dere prøve den fine restauranten “Symposium”. Dødsgod mat der. Prøv alt, både salaten med tofu, varmrettene, desserten og ikke minst, de fylte champingongene. NOM!

    7. Så fin du ser ut! Høres ut som du har det helt supert 😀 Selv om det er stevia i de barene er det visst sukker i sjokoladetrekket, som jeg synes ødelegger litt av poenget..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg