DENNE MANDAGEN


Jeg gjorde det fryktelig enkelt til middag denne mandagen.
Tacosalat!
Det er raskt, sunt og kjempe godt.
Tacomarinert skinkebiff med salat, hot taco saus, valnøtter, revet ost og stekt maiskolbe.


Du kan kjøpe tacokrydder eller lage ditt eget.
Jeg laget min egen versjon av hvitløk, cummin, chili, kanel, salt, pepper, paprika og sukrin.
Bland tacokrydderet med en spiseskje olje og tre spiseskjeer vann. Putt marinaden i en pose sammen med et stor skinkebiff, eller for eksempel kyllingfilet. La det marinere i minimum en time, gjerne natten over.
Stek så skinkebiffen tre -fire minutter i en panne på middels til høy varme.
Skjær i biter og server med ønsket tilbehør.
 

For å fylle på karbohydratlagrene før trening ble det en god dessert.
Pannestekt søtpotet med blåbær, sjokoladekrem, kokosflak, pistasjnøtter og kakaonibs.

Skjær en søtpotet i biter. Stek i en panne på høy varme sammen med litt kokosolje, sukrin og kanel.
Til sjokoladekremen blandet jeg sammen cirka fem spiseskjeer gresk yoghurt (kesam kan også brukes), en god dæsj kakao, to spiseskjeer med mocca-protein, sukrin og to spiseskjeer med melk. Jeg pisket blandingen to minutt med en elektrisk håndmikser for at kremen skulle få mer luftighet.
Så utrolig godt! 
 

Nå skal jeg komme meg på trening.
Det er tid for en styrkeøkt :mrgreen:
Hurra!
Det er ni dager siden jeg sist jeg løftet en vekt og det bokstavelig talt kribler i hele kroppen.
Som jeg gleder meg!
Ben og skuldre skal trenes.
Jeg kjenner allerede at jeg har masse energi og er full av motivasjon. Jeg tipper det blir en fantastisk økt!
Hvile gjør godt for kropp og sinn. Det er alltid ekstra deilig å komme tilbake til treningen etter en liten stund fri. Da forstår jeg virkelig hvorfor jeg elsker å trene og hvor mye glede det gir.

Slik vil den se ut:
– Frontbøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 8 -10  repetisjoner
– Benpress
10 + 4 x (myo-reps)
– Skulderpress med stang
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Sidehev med manualer
3 sett * 8 -10  repetisjoner

Håper du har hatt en flott start på uken.
Ha en fortsatt herlig mandag.

Kristine

22 kommentarer

Siste innlegg