SKOG- OG SJOKOLADEGLEDE


Jeg vil så et slag for skogen!
Skogen er en glemt skatt som gir så mye glede.
Nike klokken min var ikke fornøyd i dag, da det er lenge siden jeg har brukt den.
Jeg gjør veldig lite kondisjonstrening for tiden. Riktignok gikk jeg en tur nå på mandag, men før det er det nesten fire uker siden sist. Fokuset mitt har vært på styrketreningen. Klokken blir granske fornærmet av slikt, stakar.
Jeg tok med meg Nike klokken og gikk en rask power walk i skogen. 
Det var utrolig befriende og deilig!
Jeg møtte ikke en levende sjel på hele turen, annet enn en ku.
Fuglene kvitret, luften var frisk og roen senket seg.
Jeg kom tilbake tre kvarter senere med masse energi og et stort smil om munnen.


Nå har jeg akkurat slukt denne deilige desserten.
Protein sjokoladekake med is, kakaonibs, vaniljeis, rått mandelsmør, jordbær, sharon og vannmelon.
Blir vi noen gang lei sjokolade? Nei, jeg tror ikke det! :mrgreen: 
Jeg har vært en søtmoms hele livet. Det henger nok sammen med at min kjære mor er utrolig flink på kjøkkenet, noe jeg så veldig opp til da jeg var mindre. Jeg er vokst opp med bakeglede og god hjemmelaget bakst. Så lenge jeg kan huske har jeg selv vært en aktiv baker. Mamma er i dag fortsatt min største inspirasjon. Både når det kommer til kjøkkenet og ellers i livet  maken til dame skal dere lete lenge etter!

Jeg bruker forøvirg  dette mandelsmøret og disse kakaonibsene.
Nesten alle de rare ingrediensene mine kjøper jeg på iHerb, da det koster en tredjedel der i forhold til hva det gjør i Norge.  
Bakeingredienser bestiller jeg hos MyRevolution.

Protein sjokolade kake
Jeg tok utgangspunkt i mikrokaken som jeg har postet oppskriften på mange ganger, men denne gangen stekte jeg den i ovnen.
Du kan også steke kaken i mikrobølgeovnen på maks effekt i 2 -4 minutter.

1 egg
30 g mocca-protein, eventuelt annen tørrvare
2 ss mandelmel, eventuelt annet mel
2 ss kakaopulver
1 ss sukrin
1 ts bakepulver
6 dråper stevia sjokolade
1 -2 dl vann, jeg brukte en blanding av melk og vann

Bland sammen egg, proteinpulver, mandelmel, kakaopulver, sukrin, bakepulver og stevia.
Tilsett litt og litt væske til du får en tykk røre.
Ha røren i en form og stek på 180 grader i 15 minutter.
Jeg laget min egen form av aluminiumsfolie på crika 15 * 10 cm.
Nyt!
Desidert den beste desserten jeg har spist på lenge.


Da er vi halvveis til helg! Det burde feires med en real sjokoladedessert.
Når den er så sunn og god er det bare å hive innpå :razz:
Nyt resten av kvelden.

Kristine

16 kommentarer
    1. Melissa Spania:
      jeg har ikke hatt noen problemer med den.
      Skulle jeg kjøpt en klokke nå, ville jeg riktignok valgt en annen da jeg gjerne skulle hatt en klokke som ikke bare fungerer til løping.

    2. Hei, linken til mocca-proteinpulveret fungerer ikke. Kan du legge ut en ny link? 🙂

    3. Lovelyliller.com:
      Det er forferdelig synd at sånt skjer og hva mennesker får seg til å gjøre! Likevel synes jeg ikke man skal la seg skremme, en kan ikke gå rundt å være redd!
      Det tror jeg på, høres knall godt ut 🙂

    4. Skog er helt himmelsk. Elsker lukten. Skal sies at jeg ikke ville gått alene. Blitt superskeptisk etter det grusomme mordet :/ Lagde mocca pannekaker til desser i dag. Ble knallbra 😀

    5. liker! 🙂 hele innlegget, tur, god mat, koselig 🙂 Og så mange fine oppskrifter den siste tiden. takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg