TITTEI

Hei dere.
Jeg titter bare innom for å ønske dere en riktig god helg og gi dere et lite mattips.
Men først…..


SMIIIIIL!
Det er lørdag :mrgreen:   
Kos dere, gjør noe gledefylt, smil masse og le høyt.
Hvem sier at dagen i dag ikke skal bli den beste dagen i ditt liv?
Gjør dagen fantastisk!


I skrivende stund sitter jeg med lørdagsbrunsjen.
Jeg er usikker på om jeg skal kalle det pannekaker eller små brødskiver.
Det er i grunn pannekaker som jeg stekte i ovnen, men som resulterte i små skiver.
Jeg er litt lat denne lørdagen. Å stå å steke pannekaker, gadd jeg rett og slett ikke. Isteden slengte jeg de i ovnen og det fungerte utmerket. Da kunne jeg gjøre noe helt annet i mellomtiden, som forøvrig ble å se ‘Under the dome’ godt inntil min kjære PØ.


Jeg hadde lyst på både søtt og salt, derfor ble halvparten av røren søt og den resterende delen salt.
Som pålegg hadde jeg Gresk yoghurt og blåbær, kesam og jordbærsyltetøy, Gresk yoghurt med kanel og sukrin, Bergbys sennep med Jarlsbergost, og smørost, sennep og ost.
Et surt og godt norsk eple og skuffende belgiske jordbær, hørte også med. Jeg har, ikke overraskende, også en proteinkaffe til. Det går ikke en dag uten :razz: 

Enkle små skiver

2 egg
2 ss mandelmel
2 ss bokhvetemel, eller annen mel
2 ss kesam
1 ts fiberhusk
Søt versjon: kanel, kardemomme og sukrin
Salt versjon: salt, hvitløk og timian

Pisk egget lett med en gaffel.
Rør inn mel, kesam og fiberhusk.
Blir røren veldig tykk kan du tilsette litt melk eller vann.
Tilsett smakstilsetninger. Del gjerne røren i to for en ja, takk begge deler-versjon.
Lag sirkler på en bakplate med bakepapir.
Stek på 180 grader i 12 minutter.
Spises som de er eller med noe godt på toppen.

Kristine

12 kommentarer
    1. Christine: ikke for å svare for selveste Kristine, men jeg har bestilt litt pakker derfra den siste tiden og har ventet pisk ei uke 🙂 5-8 dager sirkus

    2. Hehe, nevermind. Jeg fant iherb gudien din. Så jeg kan vel si takk for hjelpen uansett<3

    3. Jeg lurer på noe som kanskje ikke har så mye med inlegget å gjøre, men men… Vet du hvor lang tid det tar å få en pakke fra iherb med den billigste frakten? <3

    4. Alltid fortsett med bloggingen din Kristine:O) Du er alltid så oppmuntrende og glad- et lys i hverdagen:) også har du så mange oppskrifter som jeg bare mååå begynne å prøve snart:) Ha en strålende lørdagskveld:)

    5. Takk for at du er så oppmuntrende og glad 🙂 Ønsker deg en fin helg også! og ja putte pannekakerøre i ovnen noen ganger sparer tid og er snedig :)) liker.

    6. Haha, det så så godt ut at jeg nesten er nødt til å spise et ekstra måltid rett etter dette 🙂
      Takk for ditt blide vesen, sunshine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg