FROKOST I SENGEN

Jeg tror kanskje jeg elsker søndag enda mer enn jeg er glad i lørdag
– o’herlige søndag
Roen senker seg på en hel annen måte.
Som regel jobber jeg også mye på lørdagene, mens på søndag tar jeg nesten helt fri.


I dag startet jeg dagen med å sove lenge.
Noen timer ekstra på øyet gjør virkelig susen.
Så ble det frokost på sengen :razz:
Proteinvafler, plommesyltetøy, rått sjokoladepålegg og smoothie.
Helt fantastisk godt!

Proteinvafler

1 egg
1 eggehvite
30 g vaniljeprotein, eller annen tørrvare
30 g bokhvetemel, eller annen tørrvare
1 ss smeltet smør
1/2 ts bakepulver
1/3 ts kardemomme
1 ts sukrin
1/2 ts vaniljepulver
0,5 – 1 dl melk

Visp lett sammen egg og eggehvite med en gaffel.
Tilsett proteinpulver, mel, smør, bakepulver, kardemomme og sukrin.
Ha så i melken. Tilsett litt om gangen til du får en rennende men fast røre.
Stek så vafler.

Plommesyltetøy

200 g plommer
1 ts sukrin
2 ss vann

Del plomme i fire.
Ha de i en kjele med sukrin og vann.
Kok opp og la det koke et par minutter.

Smoothie

250 g frosne bær / frukt, jeg brukte bringebær, jordbær og plommer
100 g kesam
20 g jordbærprotein
1/2 ts vaniljepulver
0,5 dl melk

Ha alle ingrediensene i en blender.
Kjør til en jevn masse.
Server gjerne med noen kakaonibs på toppen.


For en herlig start på dagen!
Jeg ønsker dere en forrykende søndag.
Gjør noe gledefylt!

Kristine

20 kommentarer

Siste innlegg