BACK


Noe av det beste ved å være tilbake i eget hus:
Mose-kose-overdose med pusene.
Sove i egen seng.
Lage mat på mitt kjøkken.
Ha alle rare bakeingredienser tilgjengelig – jeg må nok bake i kveld!
Et helt skap som er fylt med Questbarer.
Enda mer kos med pusene.
Kunne ta på meg PØ’s gensere. Han er nemlig i San Francisco og, ja, jeg savner han.
Trene på “mitt” treningssenter.


Både Mildred og Spera har fått masse kos de siste tjue timene.
I natt sov de begge to inntil meg under dynen.
Jeg får ikke engang gå på toalettet uten at de vil være med. Pusene følger meg bokstaveligtalt over alt.
Det er veldig koselig, selv om det betyr at Spera veltet kaffekoppen min da hun dyttet den unna for å få mer kos og Mildred slettet jobbdokumentet mitt da hun gikk på pc’en for å få all oppmerksomhet. Herlige vesener! 


Jeg laget middag tidlig i dag, da jeg skulle komme meg på trening.
En real luksusmiddag – fordi jeg fortjener det :razz:
Biff med salat, pestodressing og røstipoteter.


Start med røstipotene.
Til en porsjon trenger du 1 stor potet, 150 – 200 gram og 1/3 løk, ca 50 gram, som du river grovt og blander sammen. Press ut mesteparten av vannet med hendene. Bland inn salt, pepper og hvitløkskrydder. Varm opp en panne med litt olje på middels høy varme. Form to røstipoteter med hendene og stek i 5 minutter på hver side.
I mellomtiden skjærer du opp salat. Jeg brukte hjertesalat, cherry tomater og rødløk.
Lag pestodressing av å blande sammen like deler pesto og kesam.
Til slutt steker du biffen. Ha på salt og pepper på biffskivene, jeg brukte mørbrad fra FirstPrice, og stek på høy varme i 1 -2 minutter på hver siden.
Da er middagen klar.
Luksusmiddag på 15 minutter.


Dagens søte ble noe så enkelt som en cookie dough questbar toppet med bananskiver og rått nutellasmør, dette.
Helt fantastisk godt! 
Nå skal jeg komme meg avgårde på trening.
I dag er det bryst og rygg som skal få kjørt seg. Jeg gleder meg!
Ha en herlig torsdag, helgen er rett rundt hjørnet :grin:

Kristine

28 kommentarer
    1. Marie:
      Peanøttsmør er kjempe sunt.
      Nøtter er sunt, inneholder masse vitaminer, mineraler og sunt fett 🙂
      Selv spiser jeg nøttesmør hver dag 🙂

    2. Linn Høyem:
      De er veldig innekatter, ja. Men de er ute av og til også.
      Når vi slipper dem ut, trasker de litt på plenen og så løper de inn etter 5 -10 minutter. De liker seg best inne hvor de får masse kos 😉
      Om du oppdrar kattene til at de skal være inne, vil de naturlig bli innekatter. De er så mye kos med dem, så jeg vil absolutt anbefale å skaffe deg en eller to <3

    3. Hei! Må bare starte meed si at blogggen din er til drit stor inspirasjonn for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de tøffeste på blogg.no. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp deltok i! Kanskje du kan være grei å dele den på bloggen????? 😛 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du blir med selv og at du oppdaterer drit ofte fremover!!

    4. Halloi!! Jeg må bare fortellle deg at dennne bloggen er til veldig veldig veldig stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de fineste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra giveaway jeg nettopp deltok i! Kanskje du kan være snill å dele den på bloggen?? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du melder deg på selv og at du blogger enormt masse fremover!!!!

    5. Åååå! Jeg har såååå lyst på katter selv! Er de innekatter? Bor i et strøk hvor det er mulig med katter,men litt trafikk er det jo,og jeg ser stadig det henges opp nye lapper med katter som er savnet,så syns det er skummelt å ha katter som går ut og inn….Hadde jo fått panikk om de var borte lenger enn 30 min:D

    6. Digger å se gjennom dine mat-oppskrifter, både når det gjelder middag, lunsj og dessert. Får så mye inspirasjon 🙂 så det er bra du er tilbake 🙂

    7. Hei! Har prøvd å søke litt rundt på nettet for å finne ut av det her, men så ser jeg du har lagt ut en “oppskrift” på dette som snacks etter trening tidligere. Hvor usunt er peanuttsmør (økologisk, 99,3& peanøtter) å spise? Vet det er kaloritett – men hvor ille er det, å bake det inn i kostholdet?
      Ha en kveld 🙂

    8. Yo!!! Må bare starte med si at bloggen din er til kjempe stor glede for meg. Jeg synes helt ærlig at du er en av de fineste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med i! Kanskje du kan være snill å dele den på bloggen? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde. Uansett håper jeg du deltar selv og at du blogger kjempe masse fremover!

    9. Helle Molnes:
      Hun er blitt litt tykk, så vi slanker henne nå og jeg får så dårlig samvittighet. Hehe… Jeg liker ikke at pusen min skal lide!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg