FREDAGSMENYEN

Kiwi’s Go’Helg tilbud denne helgen er pepperbiff av storfe.
Jeg hamstret med en del pakker da jeg var på butikken tidligere i dag.
Biff er både magert, proteinrikt og veldig godt.
Biff mange viktige vitaminer og mineraler som niacin, kalsium, kalium, folat, magnesium og fosfor, som alle er nødvendig for at kroppen vår skal fungere optimalt. I tillegg er det en god jernkilde, noe vi jenter trenger mer av enn gutta (grunnet blant annet menstruasjon). 100 gram ytrefilet inneholder cirka 2 mg jern.


Med biff i kjøleskapet ble fredagsmiddagen en deilig smakskombinasjon.
Hvitløksmos med sauterte grønnsaker, biff og hvitløksdressing. Ja, jeg elsker hvitløk!
Jeg ville ikke ha pepperbiff og skylte derfor av krydderet på biffen under kaldt vann før jeg tok den i bruk. 


Start med mosen.Skrell potetene og del dem i biter. Ha dem i en kjele sammen med hele hvitløksbåter. Til 3 middels store poteter brukte jeg 3 hvitløksfedd. Kok til potetene er møre, cirka 15 -20 minutter avhengig av størrelsen. Hell av vannet og la potetene dampe fra seg noen minutter. Ha i litt philadelphia, jeg brukte 2 spiseskjeer, og mos alt sammen.
Til hvitløksdressingen blander du sammen like mengder philadelphia og melk med finhakket hvitløk og pepper. Jeg brukte 2 spiseskjeer melk, 2 spiseskjeer philadelphia, 1 hvitløksfedd og 1 godt dryss pepper.
Skjær squash i biter, rødløk i båter og hvitløk i skiver. Andre grønnsaker kan selfølgelig også brukes. Varm opp en panne med litt olje på middels varme. Ha squash, aspargesbønner, rødløk og hvitløk i pannen og stek i cirka 2 minutter. Vend så i spinat og skru av pannen.
Ha ønsket krydder på biffen. Jeg synes det er best med kun salt og pepper. Stek i en panne på middels til høy varme 1 -2 minutter på hver side.
Server og nyt.


Fredagsdesserten ble en skål is.
Royal is fra DiplomIs i smaken sjokoladesaus og spanske mandler toppet med smash sjokolade.
Det er trossalt fredag  :mrgreen: Det nytes til det fulle.


Isbollen er akkurat spist opp og nå sitter jeg her med en proteinkaffe.
Jeg lader opp til fredagsøkten!
I dag er det ben som står på planen igjen.
– Knebøy
– Utfall
– Strak mark
– Leg curl med manual

Jeg ønsker dere en fantastisk helg.
Happy Friday!

Kristine

22 kommentarer
    1. Först och främst måste jag säga – vad kul att du kommenterade i min blogg! Jag visste inte att någon från Norge läste den. Nu har jag ju även hittat din blogg, jättefina bilder, bra texter och intressanta inlägg!
      Maten såg väldigt god ut. Jag älskar sådana enkla rätter 🙂
      SV: Ja verkligen! Och dagens andra pass blev inte sämre det! Den norske spinninginstruktören var helt grym! 🙂 Så det är nog därför mina ben är trötta och sega idag! 😛

    2. Linda Marie Stuhaug:
      Hvitløk er jo også supermat med masse gode egenskaper 🙂
      Da må du være ekstra påpasselig med andre jern-rikematvarer så du ikke risikerer mangler.

      God helg skjønne 🙂

    3. Ida:
      Jeg får allerede spørsmål hver eneste dag, så jeg vet ikke helt om det er nødvendig med en spørsmålsrunde.

    4. Henriette:
      Jeg har ikke smakt cookiesene, så de kan jeg ikke utale meg. Jeg synes ikke muscle browniene er så gode, de har en liten bismak. Personlig synes jeg FortiFx er mye bedre.
      Oppdatert meg når du har teste 🙂

    5. Hei. namnam du lager alltid så fristende middager 🙂
      Fant nettopp både muscle brownie fra Lenny og Larry, og musccle cookies ? Har du kanskje smakt coookiesene, har aldri smakt dem, og mener å huske at musccle brownie var anbefalt av de fleste^^

    6. Serr Minime?? hvorfor skjære vekk pepperkaknt pga sukker og fett hvis du så spiser is og sjokolade etterpå??? nonen ganger legger folk igjen de tåpeligste kommetarer!!! god helg kristine 😉

    7. Så veldig godt ut! 🙂 Har en liiten mistanke om at du skjærte vekk pepperkanten for å ikke få med fettet og sukkeret de putter på? Synes det er litt fanatisk, jeg da.

    8. Åh, vi er to som elsker kvitløk altså!
      En kvitløksdressing gjer biffmiddagen komplett 🙂
      Biff / generelt rødt kjøtt har eg nesten ikkje spist dei 3 siste åra – koffor skjønner eg ikkje. Det er jo så godt! Skal prøve å få til en biffmiddag til helga, for dette såg kjempegodt ut 🙂
      God helg, Kristine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg