KVELDSGODT


God kveld dere!
Håper dere har hatt en riktig bra onsdag.
Jeg har vært på farten i hele dag. Blant annet har jeg vært på et interessant foredrag om 4 x 4 intervaller hos Klinikk for alle med NTNU-professor Jan Hoff. Jeg må nok ta opp intervalltreningen!
Nå kom jeg akkurat inn døren hjemme og slang sammen noe raskt til kveldsgodt.


Mikrobrownie toppet med kakaonibs og peanøttkrem (peanøttsmør blandet med kesam og litt salt), servert med kiwi, mango, appelsin, pasjonsfrukt og knekkebrød med egg.
Det ser mer avansert ut enn det er.
Måltidet var klart på under 5 minutter!
Ikke kom til meg å si at sunt, godt og fargerikt tar tid!


Oppskriften på mikrobrownie har jeg lagt ut tidligere her.
Denne gangen gjorde jeg noen små justeringer og kaken ble enda bedre!

Mikro Brownie

1 egg
30 g mocca-protein
3 ts kakaopulver
1 ts kokosmel
1 ts smør, kan droppes
1/2 ts bakepulver
4 dråper stevia sjokolade
Ca 0,5 dl melk, eventuelt vann

Bland sammen alle ingrediensene i en mikrosikker kopp eller boks.
Dekk koppen / boksen med plastfolie. Dette er ikke nødvendig, men gjør kaken mer saftig.
Kjør på full guffe i mikroen i 30 – 40 sekunder.
Server.

God natt når den tid kommer :grin: Sov søtt.
Kristine

28 kommentarer
    1. Den ble så utrolig mye bedre med dette proteinpulveret! Jeg blinkset også på tiden de forrige gangene og hadde brownien inne i mikroen i 3-4 minutter! Toppet min med Philadelphia light blandet med litt vaniljeoulver og sukrinmelis, og strødde litt sukrin gold på toppen! Søtt og godt:) tusen takk for alle oppskriftene dine:)

    2. Oh my, this looks so good! I will try it this week for sure, can’t wait! You always have the best recipes and pictures, so colorful and so yummy:))) What are your macros, and how do you divide them in a day? do you pre-plan everything, do you track it? And how much of your carbs for example do you get from fruits, from veggies, and from grains/starches, from legumes etc? how do you divide this? Unfortunately, i can not eat this much fruit, as i have hypoglycemia and i kind of have to watch my carb intake:(
      Oh and do you think nutrient timing is relevant, or is it about the total intake in a day that counts?
      Im sorry for the amount of questions, i was just wondering…and you’re such a great inspiration:)
      Thank you!

    3. Mhmm, den så god ut! Jeg har fri idag, så jeg trylla frem en eplekake til frokost, også på en torsdag da:o hoho, har du lyst har du lov sier nå bare jeg! Den ble veldig god, though! 2egg, 2ss havregryn, 100g cottagecheese, stevia karamell, kanel og kardemomme stavmikses sammen. Ha det i en ildfast form, putt oppi epler etter ønsket mengde og stek på 180grader i 30-40min, alt etter som hvordan du liker den;)

    4. Anonym:
      Det funker nok med annen tørrvare, ja. Da ville jeg også tilsatt mer kakaopulver, da sjokoladeprotein har mye kakaosmak 🙂

    5. Mette Ulseth:
      Det var veldig hyggelig å høre. Så jo bildet ditt på instagram også. Håper du koste deg og at det falt i smak 🙂

    6. nam, måtte teste denne oppskriften din og som du sa, mye bedre 🙂 Takk for nydelige oppskrifter bestandig:) jg sikler ofte på alt det gode du lager men har sjelden ork selv så du burde hatt catering firma 😉 hihi

    7. er det noen annen måte å lage mikro brownien på enn i en mikrobølgeovn? (har ikke mikr :() kan de evt stekes i ovn? 🙂

    8. Å, det så godt ut! Hva kan jeg erstatte proteinpulver, kokosmel og andre tørrvarer med? Funker vanlig mel/spelt?

    9. Julie:
      Som jeg skrev til Linda stoler jeg aldri på en kilde. For at noe skal være sant skal det være godt dokumentert. Jeg må lese meg godt opp først 🙂

    10. Linda Marie Stuhaug:
      Jeg må lese meg opp på studiene først. Jeg tar ikke alt for god fisk og må dobbelt sjekke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg