SPIRALIZER

Er du en rawfood entusiast vil du elske denne saken.
Om du ikke er det, vil jeg tro at du synes denne er fantastisk uansett.


Jeg har nemlig fått meg et nytt leketøy:
Denne spiralizeren :mrgreen: :mrgreen: 


Jeg hadde opprinnelig satt spiralizer på ønske listen til jul, men den gang ei.
Tålmodighet er ikke min sterke side.
Nå har jeg ønsket meg en spiralizer lenge og jeg klarte til slutt ikke vente lenger!
En spiralizer er rett og slett et kjøkkenredskap som skjærer frukt og grønnsaker, or what ever you may like, i flotte spiraler. Du kan enkelt lage pasta av alt som spirer!


Mildred synes dette var like gøy som meg!

Jeg prøvde meg på squashpasta.
Spiralizeren var veldig enkelt i bruk. Squashen eller andre grønnsaker settes på piggene og så vrir man på håndtaket.
Denne har forskjellige blader slik at man kan få forskjellige størrelser og former.


Ser det ikke lekkert ut?


Til lunsj tok jeg selvfølgelig i bruk spiralizeren.
Det ble gulrot- og squashpasta med deilige smaker og fiskekaker.

Thai fiskekaker
Du moser 200 g hvit fisk, jeg brukte sei, med 1 egg, litt limesaft, koriander, hvitløk og 1/2 ts fiberhusk. Deretter steker du dem i en panne på middels varme i 3 -4 minutter på hver siden.

Enkel pesto
2 håndfulle pinjekjerner kjøres i en stavmikser sammen med 1 stor håndfull basilikum, 1 hvitløksfedd, 1 ss olje og 1 ss sitronsaft. Smak til med salt og pepper.

Bland så grønnsakene, du kan bruke andre grønnsaker enn gulrot og squash, med pestoen, tørket mango (jeg hadde brukt frisk mango om jeg hadde det) og 1 ss kesam.
Topp med parmesan og litt sitron eller limesaft.
Mango, grønnsaker, pesto og lime var en helt fantastisk smakskombinasjon. Det må prøves!


Min spiralizer er fra RawShop, som forøvrig har flere produkter som står på min ønskeliste til jul.
Nå blir det masse fine grønnsaker fremover.
Det blir pasta i alle mulige farger, smaker og former. Jeg ser for meg rødbeter, kålrot, søtpotet, eple, gulrøtter og masse annet godt.
Fortsettelse følger! :mrgreen: 

Kristine

37 kommentarer

Siste innlegg