THAI OG PANNEKAKER

Gjett om jeg var klar for trening i dag, dere!
Ett par dager fri, har virkelig gjort susen.
Helt siden vekkerklokken ringte i morges, har jeg gledet meg til å komme meg på gymmet!
Hver minste lille muskel og hjernecelle har kriblet!
Egentlig skulle jeg gjøre ferdig arbeidsdagen og så komme meg på trening, men jeg klarte til slutt ikke vente lenger. Jeg måtte rett og slett ta en pause i jobbingen og dra på trening! Det er fordelen med å være sin egen sjef. Så lenge jeg får gjort alt jeg skal, kan jeg være fleksibel med tiden.
Det ble en kjempe bra benøkt med masse trykk og energi :grin:  

– Knebøy
3 sett * 6 -7 repetisjoner
– Frontbøy til boks
2 sett * 10 repetisjoner
– Strak markløft
3 sett * 6 -7 repetisjoner
– Leg extension
2 sett * 10 -12 repetisjoner
– Leg curl
2 sett * 10 -12 repetisjoner

Jeg gleder meg allerede til morgendagens styrkeøkt.
Da blir det overkroppen som skal få gjennomgå. Joho!


Ettersom jeg er på besøk hos mamma, laget jeg middag til hele familien.
En deilig thai suppe med laks.
Jeg er veldig glad i thaimat og asiatisk generelt, her er det masse smak!


Thai suppe

Ha litt olje i en kjele eller en panne med høye kanter.
Stek finhakket hvitløk, chili og ingefær til det dufter godt.
Tilsett ønskede grønnsaker i biter. Jeg brukte paprika, sopp, rødløk, squash og aubergine.
Hell over grønnsaksbuljong.
Smak så til med limesaft, koriander og sukrin gold.
Legg i laks og la det hele småkoke i cirka fem minutter avhengig av størrelsen på fiskestykkene.
Laks kan selvfølgelig byttes ut med annen type fisk eller for eksempel kylling.
Server suppen med noen limebåter og ekstra koriander.
Nydelig!


Nå sitter jeg her med desserten.
Jeg laget deilige kokospannekaker og servert med pannekakerøre på toppen.
Har du ikke prøvd det, er du nødt. Fantastisk godt!
Inspirasjonen kommer fra skjønne Christina Strøm Fjære.


Kokospannekaker

30 g  kokosmel eller annet mel
20 g vaniljeprotein
1 egg
1 dl kokosmelk eller annen væske
1 ts sukrin
1/2 ts kardemomme

Bland sammen alle ingrediensene.
Spe eventuelt på med mer væske om røren blir tykk.
Stek pannekaker i en panne på middels varme.
Spar noe av røren til å ha på toppen av pannekakene.
Nyt :grin: 

 
Kristine

18 kommentarer
    1. Mia:
      Hei du. Veldig godt å høre at du er på bedringens vei! Det er utrolig bra jobbet Mia 🙂
      Ja, forbrenningen min var ødelagt. Jeg la på meg 25 kilo på knappe to måneder! Noe som i grunn ikke skulle vært mulig. Det er ingen annen måte å gjøre det på enn å sakte men sikkert få den back on track ved å spise nok og riktig hvert dag.

    2. Hei Kristine 🙂
      Elsker at bloggen din oser av positivitet og glede!
      Jeg har nå akkurat kommet meg ut av flere år med spiseforestyrrelser og kroppen min er endelig sterk nok til å kunne begynne å trene igjen. Med det har jeg et spørsmål, ble forbrenningen din påvirket av dine år med spiseforestyrrelser? og evnt. hvordan ble den stabil igjen?
      mvh Mia :)))

    3. Sandra:
      Det kommer ann på hvilke type oppfølging du ønsker – kosthold, trening eller kosthold og trening og hvor lenge du ønsker oppfølging. Send meg en mail på [email protected] så kan jeg sende deg prislisten 🙂

    4. Stine:
      Deigen og røren er ofte det beste. Det blir ordentlig deilig med røren som pålegg 🙂
      God kveld og god natt 🙂

    5. Så godt å lese av tirsdagen din ble bedre enn mandagen 🙂
      Den hvilen kom nok godt med!
      Skal absolutt teste ut pannekakerøre på pannekakene neste gang jeg lager det! Hørtes veldig spennende ut! 🙂
      Ha en fin kveld videre frøken 🙂

    6. Solvor:
      Det er så herlig når man flommer over med energi og i grunn bare vil fortsette med treningsøkten når man egentlig er ferdig! 😀

      Jeg har en tendens til å jobbe for mye ja. 8 timers arbeidsdag 5 dager i uken, blir fort 10 -12 timers arbeidsdag hele uken :-/ Men til gjengjeld elsker jeg det jeg gjør! Å hjelpe andre mennesker med en bedre livsstil er fantastisk! 🙂

    7. Aaah, ingenting er som en beinøkt med masse trykk! Må forøvrig si at jeg misunner deg på en måte den jobben der du… Som sjef for egen dag…samtidig vet jeg at det gjerne er lett å jobbe vel mye når det er en selv som bestemmer, eller?:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg