NØTTEGODT


Disse nøttebitene var fantastisk gode.
Noe av det enklste og beste jeg har laget!
Jeg laget en karamellbase som jeg blandet med nøttene, vips så ble det fantastisk nøttegodt :grin:
Bitene minner om Pollys nøttegodt, bare at dette er en sukkerfri og sunnere versjon.

NØTTEGODT

100 g blanede nøtter
bruk det du ønsker eller har tilgjengelig,
jeg brukte mandler, peanøtter, kakaonibs, valnøtter, pistasjnøtter, sesamfrø og gresskarkjerner
1 ss kokosolje
2 ss yacon sirup
60 g sukrin gold
1/2 ts vaniljepulver
1/4 ts salt

Bland sammen kokosolje, sirup, sukrin, vaniljepulver og salt.
Varm sakte opp i en kjele til sukrin er smeltet og blandingen blir brun.
Grov hakk nøttene og tilsett i sukrinblandingen.
Ha plastfolie i en boks og hell massen over i boksen.
Sett kaldt 1 time og skjær i biter.


Disse er farlig avhengighetsskapende, så godt at man blir hekta.
MÅ prøves!

Da ønsker jeg helgen velkommen.
Jeg har fortsatt noen timer igjen av arbeidsdagen, men det er helt ok når jeg kan knaske på nøttegodt!
Ha en riktig fin fredagskveld og en herlig helg :grin:

Kristine

17 kommentarer

Siste innlegg