hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BENKT & GRYTE

  • 10.12.2013, 17:39


Etter et par dager med hvile, varjeg veldigklar for en energifull og herlig benkt i dag :grin:
Det er s utrolig herlig med de dagene man bare flommer over med energi og fler seg som den vinneren!
Som regel er det slik at 10 -15 prosent av treningsktene er skikkelig gode, 10 -15 prosent er helt rva og de resterende 70 -80 prosentene er helt greie.
Selvflgelig er det ekstra gy trene de dagene man virkelig er i sitt ess. Likevel er vi ndt til ha de mindre bra og de drlige dagene for at vi skal kunne sette pris p de gode dagene.

Dagens benkt sslik ut:
- Kneby
4 sett * 6 -8 repetisjoner
- Sumo marklft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
- Hack lift
3 sett * 10 repetisjoner
- Leg extension
3 sett * 6 -9 repetisjoner, droppsett


I og med at jeg ikke er hjemme hos meg selv, men p besk hos min familie, laget jeg middag til hele gjengen i dag.
Det er mye mer moro lage mat til fem stykker enn kun til meg selv. Da kan jeg gjerne st flere timer p kjkkenet!
Og det har jeg gjort i dag.I tillegg til lage middag, har jeg laget to sorter julekaker til mammas julebakst.
Jeg koser meg virkelig p kjkkenet. Det er terapi for kropp og sjel!


Dagens middag ble en deilig vintergryte med potetmos.
Gryte er veldig enkelt og godt. Det er i grunn bare kutte ingrediensene i biter og ha dem i en kjele. Deretter godgjr gryten seg selv.
Denne falt i smak hos alle, liten som stor!


Vintergryte, for fem
1 kg mrbrad eller grytekjtt, 2 ss olje, 2 lk, 600 g gulrtter, 1 sellerirot, 1 klrot, 200 g sopp, 4 hvitlksfedd, 1 ss timian, 1 ts rosmarin, 4 ss tomatpure, 6 dl buljong og 1 dl rdvin (kan slyfes)

Ha oljen i en kjele.
Tilsett finhakket hvitlk og lk i biter. Stek til lken er gyllen.
Ha s i grnnsakene i biter, kjtt i biter og krydder. Stek til kjttet har ftt en fin farge.
Tilsett tomatpure, buljong og rdvin.
La det hele koke i minimum 30 minutter. Gjerne lenger. Jo lenger gryten str, jo bedre smaker den.
Et tips er lage en stor gryte nr du frst er i gang. Da kan du enten fryse den ned eller ha gryte til middag og / eller lunsj dagen etter.


Potetmos

Poteter, creme fraiche eller kesam oghvitlk

Skrell potetene og skjr dem i biter.
Kok til de er mre.
Mos potetene sammen med creme fraiche og finhakket hvitlk.
Server. Hper det smaker!


Desserten ble noe s enkelt som en god frukttallerken.
Sharon, eple, plommer og kiwi.
Jeg fr aldri nok frukt! :grin:
Ha en herlig kveld videre.


Kristine

Keths!

10.12.2013 kl. 17:47
Bare innom for nske deg en fin tirsdag!! :D

Susanne ♥

10.12.2013 kl. 17:51
For en superfin blogg du har :) st p videre! Sjekk gjerne ut bloggen min om du fr tid! Ha en nydelig tirsdag videre <3

Stine

10.12.2013 kl. 18:16
Gryta s kjempegod ut :) Et spm fra meg som er ganske uerfaren p kjkkenet: Nr du har 6dl buljong i gryta, bruker du da flytende buljong eller gr d an ta 6dl vann og ha buljongterninger oppi?:)

Duyen

10.12.2013 kl. 18:16
Helt enig det med hat/elsk/ok trening! haha

har ftt helt hekta p sharon jeg! :D og de selger dem billig n rema 100 ,wee! Ha en herlig kveld du ogs! :)

Kristine

10.12.2013 kl. 18:52
Duyen:
Sharon er min favorittfrukt! Da skal det hamstres fra Rema, takk for tipset :)

Kristine

10.12.2013 kl. 18:52
Stine:
Alltid koselige med sprsml, Stine :)
Du kan ta terning og vann, slik at det blir 6 dl, ja :)

Kristine

10.12.2013 kl. 18:53
Susanne:
Takk for det, det skal jeg gjre :)

Kristine

10.12.2013 kl. 18:53
Keths!:
Ha en super tirsdagskveld selv du :)

Stine

10.12.2013 kl. 19:38
Tusen takk for svar!:) Jeg skal bli flinkere lage mat fra bunnen av, s takk for tips og inspirasjon :)
elsker kokkelere til mange. Koselig! Hrtes ut som en bra beinkt! Ha en fin kveld!

Kristine

10.12.2013 kl. 20:14
Stine:
lage mat fra bunnen av er et godt skritt om man vil spise sunnere.
Lag gjerne da doble eller fripple porsjoner, slik at du enten har mat til flere mltider eller fryser ned :)

Kristine

10.12.2013 kl. 20:14
Sunt og sukkerfritt hos Lovely:
Kanskje vi skal pne en sukkerfri restaurant? :D Og kokkelere til mange, mange, mange!
For en herlig gryte!

Det er s godt nr det er kaldt i temperaturen, og enda bedre blir det nr det er laga fra bunnen :)

Eva

10.12.2013 kl. 23:06
Hvem ble den heldige peanut mel vinneren? Er s spent

Mia

11.12.2013 kl. 07:49
Gryten s kjempegod ut! Elsker viltgryte, gjerne med bde rdvin oppi gryten og i glasset;)

Erica

11.12.2013 kl. 15:35
Nam, den gryta skal i alle fall lagest :D

Kristine

11.12.2013 kl. 18:15
Erica:
Hper det faller i smak frken :)

Kristine

11.12.2013 kl. 18:16
Mia:
Vilgryte er enda bedre! Mmmm, det skal jeg jammen lage denne uken :)

Kristine

11.12.2013 kl. 18:16
Eva:
Som du ser p innlegget, ble Hannah vinneren :)

Kristine

11.12.2013 kl. 18:17
Linda Marie Stuhaug:
Ja, du fr varmen innenfra!
Ha en god kveld Linda :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no